‏5 قانون مذاکره برای حقوق و دستمزد

Rate this post

برای همه ما پیش آمده که دوست داشتیم یک شغل فوق العاده به ما پیشنهاد شود؟ و بسیار مشتاق بودیم که امسال در کارمان ترفیع بگیریم؟

ممکن است برای مذاکره کردن درباره موضوعات محتلف کاری از درک نشدن حرف‌هایمان بترسیم و حس راحتی نداشته باشیم اما بهتر است بدانیم که حتی حرفه‌ای‌ها نیز در مورد مذاکره بر سر حقوق و دستمزد مردد هستند و کمی می‌ترسند.

دریافت حقوقی که فکر می‌کنید لایقش هستید را هدف امسالتان قرار دهید، باید ترس از مذاکره را کنار بگذاریم.

در اینجا به 5 قانونی که حرفه‌ای‌ها در مذاکره رعایت می‌کنند اشاره می‌کنیم:

پیشنهاد اولیه حقوق را در جلسه مذاکره برای حقوق قبول نکنید

  1. پیشنهاد اولیه را قبول نکنید

زمانیکه در مورد کاری در حال مذاکره هستید، فوراً به پیشنهادی که در ابتدا به شما داده می‌شود جواب مثبت ندهید. در عوض اعلام کنید که نیاز به زمان دارید تا در مورد آن فکر کنید.

از کارفرما بین 24 تا 48 ساعت زمان بخواهید تا به پیشنهاد آنها پاسخ دهید. در این زمان در مورد این کار و منصفانه بودن شرایط و دستمزد آن به خوبی فکر کنید. سپس پیشنهادات خود را با کارفرما به اشتراک بگذارید و آماده مذاکره در مورد حقوق و دستمزد ماهیانه شوید.

  1. شما رقم ابتدایی را پیشنهاد ندهید

هنر مذاکره برای حقوق در این است که برای اعلام رقم اولیه حقوق منتظر کارفرما بمانید، تا زمانی که کارفرما از شما بخواهد که رقم پیشنهادی خود را اعلام کنید. اما نکته اصلی اینجاست که صبور باشید و صبر کنید تا کارفرما برای مهارت‌های فردی و شغلی و تجربیات شما قیمت عادلانه‌ای پیشنهاد دهد.

  1. احساساتتان را کنترل کنید

مذاکره برای حقوق می‌تواند شما را در چرخه‌ای از احساسات گیر بیاندازد.  این مذاکره می‌تواند استرس‌زا، ترسناک، هیجان‌انگیز یا حتی گاهی آزار‌دهنده باشد. جدا از این که این مذاکره باعث ایجاد چه حسی در شما می‌شود، سعی کنید آن را کنترل کنید و همچنان مثبت و حرفه‌ای باقی بمانید.

مذاکره بر سر مزایای دریافتی در جلسه مذاکره برای حقوق

  1. یادتان نرود که بر سر سایر مزایا و دریافتی‌های اضافی نیز مذاکره کنید

موردی که بسیاری از افراد جویای کار در موردش مذاکره می‌کنند، خدمات و مزایایی است که جدا از حقوق قرار است دریافت کنند. جدا از تمرکز بر روی میزان حقوق، به خدمات دیگری همچون بیمه سلامت، پاداش‌ها و اضافه‌کاری‌ها، مرخصی‌های با حقوق و امکان دور‌کاری نیز توجه کنید. ممکن است کارفرما در عوض حقوق بالاتر، مزایا و خدماتی نظیر آنهایی که مثال زدیم به شما پیشنهاد دهد.

رقمی میان عدد مورد نظر خودتان و ععدی که کارفرما می‌تواند برای حقوق پرداخت کند پیدا کنید

  1. رقمی، میان چیزی که لیاقتش را دارید و چیزی که کارفرما می‌تواند پرداخت کند را پیدا کنید

مهم ترین نکته در زمان مذاکره این است که مقداری که مهارت‌هایتان برای کار ارزش دارد و مقدار حقوقی که کارفرما می‌تواند پرداخت کند را بدانید. هرگز بدون اینکه تحقیق کرده باشید و اطلاعات کاملی نداشته باشید، حقوق بالاتری را نباید پیشنهاد دهید.

به طور مثال اگر برای کار در یک شرکت کوچک بازاریابی درخواست کار داده‌اید، نباید حقوقی که یک شرکت بزرگ و معروف در نیویورک به کارمندان خود پرداخت می‌کند را انتظار داشته باشید. قبل از آنکه مذاکره را آغاز کنید، میزان درآمدی که می‌توانید از آن شرکت دریافت کنید را تخمین بزنید. این به شما کمک می‌کند که رقم واقع بینانه‌تری را با کارفرما به اشتراک بگذارید.

مذاکره برای حقوق و دستمزد حتی برای حرفه‌ای‌ها هم چالش بزرگی است اما، می‌تواند بهترین کاری باشد که شما برای موقعیت شغلیتان انجام می‌دهید. امیدواریم که در سال جدید، با رعایت کردن این قوانین حقوقی را دریافت کنید که لایق آن هستید. قبل از هر چیر فراموش نکنید که باید ابتدا شغل مورد علاقه خود را پیدا کنید، شغلی که بتوانید در آن توانایی‌ها، مهارت‌ها و استعدادهایتان را به بهترین نحو ممکن به کار بگیرید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.