دکوراسیون سبک روستیک، مناسب حال کره زمین

Rate this post

در حالی که نگرانی‌های مختلف در مورد شکل زندگی ما و تاثیر آن بر محیط زیست بالا می‌گیرد، ظاهرا دکوراسیون سبک روستیک یک راه حل زیبا و طبیعی برای دکوراسیون خانه ما آدم‌های مصرف گرا است!

مواد در دکوراسیون خانه به سبک روستیک

خانه جایی ا‌ست که قلبت آنجاست. این که شما احساس تعلق به یک ساختمان داشته باشید، بیشتر از یک سند و مالکیت است. به همین دلیل در دکوراسیون خانه سعی داریم خودمان آستین‌ها را بالا بزنیم و تغییراتی در دکوراسیون ایجاد کنیم، که معلوم باشد این مکان متعلق به ماست. این روزها، تغییرات اقلیمی و آلودگی‌های اکوسیستمی، و البته اوضاع بد اقتصادی، دست و پای سلیقه و خلاقیت ما را بسته است. اما شاید اگر بیشتر درباره سبک روستیک بدانید، خوشحال بشوید که یکی از زیباترین سبک‌های دکوراسیون خانه، هم دوست‌دار محیط زیست است، و هم می‌تواند به طرز غریبی اقتصادی تمام بشود.

 

سبک روستیک به دکوراسیون خانه محدود نمی‌شود

استفاده از چوب در دکوراسیون خانه به سبک روستیک

 

عبارت روستیک بسیار کلمه شامل و جامعی است. در واقع سبک‌ها و استایل‌های زیادی می‌تواند زیر مجموعه روستیک باشد. روستیک در لغت به معنای روستایی، مربوط به ده و دهکده است. از دکوراسیون خانه گرفته تا سبک زندگی و لباس پوشیدن شما می‌تواند روستیک باشد. در حالت استایل و شکل و شمایل، روستیک یعنی سبکی که ساده، طبیعی، دست نخورده، کمی کهنه، و غیر رسمی باشد. با اینکه خیلی از شما ممکن است با روستیک یاد زندگی در کلبه‌های روستایی یا خانه درختی بیفتید، اما انواع و اقسام سبک‌های روستیک بسیار بسیار متنوع هستند، مخصوصا در مورد دکوراسیون خانه.

 

مواد طبیعی، اصالت سبک روستیک در دکوراسیون خانه است

یکی از مشخصه‌های دکوراسیون روستیک، چه در یک کلبه در جنگل و چه در یک ویلای ساحلی، استفاده از مواد خام طبیعی در تهیه انواع ابزار دکوراسیون خانه است. قاعدتا بیشترین سهم این مواد طبیعی در دکوراسیون خانه به سبک روستیک، متعلق به چوب و سنگ است. اما نکته مهم این است که تا حد امکان این سنگ و چوب‌ها را بدون تغییر و دستکاری در دکوراسیون خانه به کار بگیریم. مثلا، یک کنده چوب را به همان شکل طبیعی به جای صندلی در خانه استفاده کنیم. در نتیجه به جای اینکه شما به دنبال یک تکه چوب صیقل خورده و رنگ شده برای دکوراسیون خانه روستیک خود باشید، باید دنبال یک تکه چوب رها شده در طبیعت باشید.

طبیعت در سبک روستیک دکوراسیون خانه حرف اول را می‌زند

 

کلمه مدرن در دکوراسیون خانه روستیک جایی ندارد

اگر طبیعت شاه کلید سبک روستیک برای دکوراسیون خانه شما باشد، هر چیز مدرنی در خانه خنده‌دار خواهد شد. قرار نیست یک مجموعه تابلوی بسیار مدرن در خانه کاملا روستیک شما قرار بگیرد. نورهای عجیب و لامپ‌های بسیار علمی جایی در فضای دکوراسیون خانه روستیک ندارد.

البته همانطور که در ابتدای مقاله هم به آن اشاره کردیم، سبک‌های جانبی زیادی در کنار سبک روستیک وجود دارد که از زیبایی‌ها و فواید روستیک بهره می‌برد. مثلا، در سبک دکوراسیون خانه معاصر روستیک، ترکیبی از فضاهای روستایی با بعضی لوازم مدرن دیده می‌شود. سبک دکوراسیون خانه روستیک بسیار طبیعت گرا و خام است و ممکن است گاهی در زندگی شهری کاربردی نباشد. به همین دلیل خیلی‌ها ترجیح می‌دهند هر دو دنیا را با هم داشته باشند!

 

مبلمان دست ساز در دکوراسیون خانه به سبک روستیک

برای حفظ اصالت طبیعت گرا و دوستدار محیط زیست دکوراسیون خانه روستیک، مبلمان آن دست‌ساز است. به این معنا که مواد خام طبیعی فقط برای یک کاربری خاص انتخاب می‌شوند و تغییری در آن‌ها داده نمی‌شود. مثلا، یک تخته سنگ بسیار بزرگ را به جای میز برای دکوراسیون خانه انتخاب می‌کنند. اندازه در سبک روستیک شرط است. معمولا مینیمال بودن در سبک روستیک جایی ندارد. برای دکوراسیون خانه به دنبال مواد خام طبیعی بزرگ باشید تا طبیعت خودش را در خانه شما نشان بدهد.

 

همه چیز در دکوراسیونی به سبک روستیک بزرگ است

 

رنگ‌ها در روستیک به دکوراسیون خانه جان می‌بخشند

چون قرار است همه چیز در دکوراسیون خانه سبک روستیک باشد، بیشتر رنگ‌ها سبز و قهوه‌ای و خاکستری خواهند بود. برای گرفتن سردی این رنگ‌ها، از گل‌های رنگارنگ طبیعی برای گرم کردن دکوراسیون خانه استفاده کنید.

 

زیبایی دکوراسیون خانه روستیک به بی‌نظمی آن است

اگر بسیار قرینه پسند و کمال‌گرا هستید، سراغ سبک روستیک برای دکوراسیون خانه نباشید. این سبک، به دلیل اهمیتی که به طبیعت و محیط زیست می‌دهد، مخالف تغییر شکل چوب و سنگ است. در نتیجه میزان قابل توجهی زمختی و بی‌نظمی در وسایل دکوراسیون خانه به چشم می‌آید. البته این سختی و زمختی در روستیک، باشکوه و زیبا است. همه چیز به سلیقه و نوع نگاه خودتان بستگی دارد.

 

تاثیر رنگ‌های طبیعی در دکوراسیون روستیک

 

دکوراسیون خانه به سبک روستیک، قلبتان را گرم‌تر می‌کند

خانه، به عنوان جایی که شما ساعت‌های زیادی را در آن می‌گذرانید، معرف شخصیت شماست. دکوراسیون خانه اگر پر از جلال و جبروت باشد، این روزها ممکن است برایتان سردی بیاورد. در شرایطی که حال کره زمین خوب نیست، سبک روستیک یک انتخاب زیبا، هوشمندانه، و دلگرم‌کننده برای دکوراسیون خانه است. قبل از تغییر دکوراسیون خانه‌تان به سبک روستیک، کافی‌ است تا به تصاویر این خانه‌ها نگاهی بیندازید تا ببینید چه گرمایی از طبیعت روستیک دکوراسیون خانه ساطع می‌شود.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.