بیوتی بلاگرها و فرهنگ لوازم آرایش دست دوم!

Rate this post

فرهنگ مصرف لوازم آرایشی در دنیا رو به افزایش است. در این نرخ رشد، حضور بیوتی بلاگرهای اینستاگرامی به گسترش نگاهی تازه به استفاده از لوازم آرایشی دست دوم انجامیده است.

دست دوم خریدن یک فرهنگ عالی برای حمایت از محیط زیست است. آموزش عمومی و بالا بردن سطح دانش جامعه، می‌تواند کشورها را همچون ژاپن، حامی خرید اجناس دست دوم کند. مثلا پوشاک دست دوم. اما هنوز هم در جای جای دنیا، شک و شبهاتی در مورد خرید لوازم آرایش دست دوم وجود دارد که مستقیما با سلامت پوست و مو و اجزای صورت در ارتباط است.

مسئله‌ای که ظاهر قبلا، بسیار مهم و یک نه بزرگ به استفاده از لوازم آرایشی دست دوم بود، حالا دیگر با ظهور بیوتی بلاگرها، تبدیل به یک رویای عجیب، یا بهتر است بگوییم رقابتی پایاپای برای کسب هدیه‌ی آرایشی دست دوم آن‌هاست. وقتی پای استایل در میان باشد، عادت ها به سرعت تغییر می‌کنند و فرهنگ به راحتی جایگزین می‌شود، چون ظاهرا، ظاهر خیلی چیزها را تعیین می‌کند!

بیوتی بلاگرها و قرعه کشی دست دوم

پلتفورم اینستا که فضای مناسبی برای به اشتراک گذاشتن عکس‌ها و ویدئوهای کوتاه است، بی‌نهایت برای تبلیغات آرایشی و استایل مناسب عمل می‌کند. با ظهور بلاگینگ در فضای ایستا، بیوتی بلاگرها به بت‌های ابدی نسل عظیمی در ایران بدل شدند. یکی از کارهای این بیوتی بلاگرها، برگزاری مسابقاتی است که طی آن، بابت راحت‌ترین کارهای ممکن مثل کامنت گذاشتن یک کلمه، طی یک قرعه کشی، لوازم آرایشی گران قیمت و لوکس جایزه می‌دهند. لوازم آرایشی‌ای که برای بیش از نیمی از فالو کنندگان این بیوتی بلاگرها، داشتن آن شبیه به یک آرزوی محال است. فالوکنندگانی که حتی با وجود داشتن تمکن مالی، به دلیل تحریم‌ها، ممکن است هیچوقت چشمشان به بخش عظیمی از این برندهای آرایشی نیز نیفتد. در چنین شرایطی، لوازم آرایشی دست دوم، نه تنها غیر بهداشتی نیست، بلکه شبیه به معجزه می‌ماند.

بیوتی بلاگرها و قرعه کشی دست دوم

جوایز آرایشی، پیج‌های دست دوم

استقبال از این جوایز انقدر زیاد بود، که بسیاری از این بیوتی بلاگرها، پیچ دوم یا سومی برای قرعه کشی لوازم آرایش دست دوم و استفاده شده‌شان، اختصاص دادند. واقعیتی که ممکن است در ظاهر تلخ به نظر بیاید، اما ناخواسته، تبعات جالبی در زمینه‌ی فرهنگ و استایل خواهد داشت.

دست دوم استفاده نشده

به محض باز شدن پیج دومِ بعضی از این بلاگرها، که به جای قرعه کشی لوازم آرایشی نو خود، لوازم آرایشی‌های استفاده شده را نیز قرعه کشی کردند، تبلیغات وسیعی ضد آن‌ها به راه افتاد. اما این کارهای تبلیغی تاثیری در روند فالوئرگیری و جذب مخاطب و کامنت گذاری دنبال کنندگان آن‌ها نداشت.

مریم، بیست و شش ساله، که بارها و بارها زیر پست‌های یک پیج مرتبط با یک بیوتی بلاگر ایرانی، برای گرفتن جایزه‌ی دست دوم کامنت گذاشته است، در پاسخ به سوال نویسنده‌ی شیپور اینطور جواب می‌دهد:

  • شیپور: این موضوع که این لوازم آرایشی قبلا توسط خود یبوتی بلاگر استفاده شده‌ و دست دوم هستن برات آزاردهنده و توهین آمیز نیست؟
  • مریم: چرا باید باشه؟ من خیلی وقته که این بیوتی بلاگر رو دنبال می‌کنم و ماها که مثل بچه‌هاش هستیم بهش ایمان داریم. اون آدم تمیزیه. فقط یه کم از این لوازم آرایش استفاده کرده. تازه من صد سال دیگه هم نمی‌تونم چنین لوازم آرایشی‌ای رو بخرم. پس چرا باید برام بد باشه؟ چون می‌دونید، این لوازم آرایش شاید نو نباشن، ولی خیلی استفاده نشدن.

نه به خشونت علیه حیوانات، نه به فرهنگ لوازم آرایش!

در اقدامی جالب، یکی از برندهای معتبر آرایشی در دنیا، تبلیغی ساخت تا به نوعی دست رقیبش، که به تازگی از استایل مژه‌های مصنوعی‌اش پرده‌برداری کرده بود را، رو کند. آن‌ها در این ویدئو نشان دادند که مژه مصنوعی، به بهای کشته شدن بسیاری حیوانات و کنده شدن پوست و موی آن‌ها ساخته می‌شود. تبلیغی، که با پخش شدن توسط یکی از بیوتی بلاگرهای مطرح فرانسوی، غوغا به پا کرد.

این بیوتی بلاگر بلافاصله توضیح داد که لازم نیست کسی به سراغ خرید مژه‌های جدید برود، بلکه می‌تواند با خرید دست دوم مژه‌های از پیش تولید شده، کمک زیادی به محیط زیست بکند. و با این کار حسابی برای سایت Glamour که مسئولیت فروش مژه‌های دست دوم را پذیرفته بود، تبلیغ کرد.

فرهنگ مصرف لوازم آرایشی در دنیا رو به افزایش است. در این نرخ رشد، حضور بیوتی بلاگرهای اینستاگرامی نه تنها بی تاثیر نبوده، بلکه متاسفانه یا خوشبختانه به گسترش نگاهی تازه به استفاده از لوازم آرایشی دست دوم کمک کرده است. هرچند، به نظر می‌رسد این فرهنگ هیچ مشکلی نداشته باشد، ما قضاوت در مورد سلامت استفاده از مواد آرایشی دست دوم را فعلا به شما خواننده همراه شیپور محول می‌کنیم.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.