بررسی جدیدترین محصولات فولکس واگن در بازار داخلی

Rate this post

فولکس ‌واگن (Volkswagen) بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی کشور آلمان است که تاریخ آغاز فعالیت‌های آن به قبل از آغاز جنگ جهانی دوم باز می‌گردد. این کمپانی قدرتمند که زمانی تنها با هدف ساخت خودرو ملی ارزان قیمت برای عموم مردم آلمان تاسیس شد، اکنون در بیش از 24 کشور جهان، 94 کارخانه تولید خودرو و 340 شرکت زیر مجموعه را تحت اختیار دارد. فولکس واگن اولین بار در دهه ۵۰ و با خودرویی به نام فولکس ‌واگن بیتل یا همان فولکس قورباغه‌ای به بازار کشور وارد شد و توانست نظر خریداران بسیاری را به سوی خود جلب نماید.

فولکس گل کرمان موتور

در سال 1384 بار دیگر شاهد عرضه رسمی یک هاچبک اقتصادی به نام فولکس واگن گل به بازار کشور بودیم که فروش آن نیز نهایتا تا سال 1389 ادامه داشت. توافقات هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ باعث شد تا بار دیگر در سال ۱۳۹۶ شاهد حضور محصولات این خودروساز مطرح آلمانی در خیابان‌های کشورمان باشیم. برخلاف آنچه در گذشته شاهد بودیم این‌ بار گروه ماموت خودرو به دنبال واردات محصولات اقتصادی این کمپانی نبود و با وارد کردن خودروهایی همچون فولکس پاسات، تیگوان و گلفGTI  بازار خودروهای لوکس کشور را هدف قرار داد. در ادامه با تیم تولید محتوای شیپور همراه باشید تا شما عزیزان را با مشخصات فنی، مزایا و معایب جدیدترین محصولات کمپانی فولکس در بازار کشور آشنا کنیم.

فولکس واگن پاسات

فولکس پاسات ماموت خودرو

پاسات سدان جذاب و با ابهتی است که ماموت خودرو اولین بار در نمایشگاه خودرو تهران سال 1396 از آن رونمایی شد. این خودرو که هشتمین نسل از نوع خود محسوب می‌شود با پیشرانه‌های مختلفی در بازار جهانی عرضه شده است، اما نمونه‌ای که شرکت ماموت خودرو برای بازار داخلی در نظر گرفت از یک پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژ بهره می‌برد که توان تولید 178 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور را دارد.

فضای داخلی فولکس پاسات

نیروی پیشرانه این خودرو از طریق یک گیربکس 7 دنده اتوماتیک دو کلاچه (DCT) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود تا این سدان 1480 کیلوگرمی بتواند طی زمانی در حدود 8 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست یاید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید مصرف سوخت ترکیبی این سدان توانمند آلمانی تنها 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر است. فولکس پاسات در رنج قیمتی خود از سواری نرم، توان خروجی بالا، طراحی جذاب و ابعاد بسیار مناسبی برخوردار است، اما تنها ضعف آن در مقایسه با رقبایی همچون رنو تلیسمان عدم برخورداری از سنسور نقطه کور است.

فولکس واگن تیگوان

فولکس تیگوان ماموت خودرو

تیگوان نامیست که کمپانی فولکس واگن برای یکی از محبوب‌ترین شاسی بلندهای خود انتخاب نموده است. فولکس تیگوان در مقایسه با پاسات از سابقه کمتری برخوردار است، زیرا نسل اول این خودرو در سال 2007 به بازار عرضه شد و نسل دوم آن که در حال حاضر به بازار کشورمان عرضه می‌شود، محصول سال 2016 کمپانی فولکس واگن است. فولکس واگن تیگوان نیز همچون برادر خود از زمستان سال 1396 در اختیار مشتریان ایرانی قرار گرفت و از آن زمان تاکنون توانسته در بازار خرید و فروش خودرو سهم بسزائی را به خود اختصاص دهد. امکانات متنوع، کیفیت ساخت بالا و طراحی منحصر به فرد توجه خریداران بسیاری را به سوی خود جذب نماید.
تیگوان در بخش فنی از یک پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ بهره می‌برد که از 2 لیتر حجم برخوردار است. این پیشرانه توربوشارژ 180 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به هر چهار چرخ خودرو منتقل می‌نماید تا این شاسی بلند آلمانی تبار در جاده‌های پر پیچ و خم یا صعب العبور نیز همراه شما باشد. براساس اعلام رسمی ماموت خودرو، شتاب صفر تا صد فولکس واگن تیگوان برابر با 7.7 ثانیه است که برای یک شاسی بلند 1645 کیلوگرمی شتاب قابل قبولی محسوب می‌شود.

فولکس واگن گلف GTI

فولکس گلف ماموت خودرو

گلف GTI یکی از اصیل‌ترین محصولات کمپانی فولکس واگن است که از سال 1974 در سبد محصولات این کمپانی آلمانی قرار داشت. در سال 1397 به لطف ماموت خودرو هفتمین نسل از این هاچبک تند و تیز به بازار کشورمان راه یافت و توانست طی مدت زمان کوتاهی به رقیبی قدرتمند برای مینی کوپر اس یا آلفارومئو جولیتا بدل شود.
از طراحی خشن و جذاب این هاچبک اسپرت که بگذریم، هیجان انگیزترین بخش آن پیشرانه 2 لیتری توربوشارژی است که توان تولید 230 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را دارد. توان خروجی پیشرانه این هاچبک جمع و جور از یک طرف و فرمان پذیری لذت بخش این خودرو از طرف دیگر، باعث شده است که رانندگی با فولکس گلف GTI بسیار هیجان انگیزی و جذاب باشد. یک گیربکس 6 دنده اتومات دوکلاچه مسئولیت انتقال قدرت پیشرانه این خودرو به چرخ‌های جلو را بر عهده دارد و باعث می‌شود تا فولکس گلف بتواند طی زمانی در حدود 6.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. گیربکس گلف GTI در این رنج قیمتی از عملکرد بی نقصی برخوردار است و در یک رانندگی تهاجمی می‌تواند همراه فرمان برداری برای شما باشد. متاسفانه در حال حاضر عرضه فولکس واگن گلف نیز همچون سایر محصولات کمپانی فولکس که در بازار کشورمان حضور دارند، به طور کامل متوقف شده است و در آینده‌ای نزدیک به سختی می‌توان نمونه صفر کیلومتر آن را مشاهده یا خریداری کرد.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.