ML350، تعریف بنز از یک شاسی بلند لوکس و خانوادگی

Rate this post

مرسدس بنز ML 350 یک شاسی بلند لوکس و جمع‌وجور است که نسل اول آن تحت نام سری M-Class در سال 1997 میلادی بر روی خط تولید شرکت تولید کننده قرار گرفت. با عرضه خودروهای سری M کمپانی BMW، مرسدس بنز ترجیح داد تا نام خودروهای شاسی بلند خود را از سری M به ML تغییر دهد. از همین رو نسل دوم این خودرو (W164) در سال 2005 با نام مرسدس بنز سری ML به بازار جهانی عرضه شد و به تعداد نسبتا محدودی هم در مدل‌های 2009 تا 2011 راهی بازار کشورمان شد. در سال 2013 نسل سوم این خودرو که محصول سال 2012 کمپانی مرسدس بنز محسوب می‌شود، به تعداد انگشت شماری به بازار کشورمان عرضه شد.

بنز ml350

نسل سوم مرسدس بنز ML (W166) در مدل‌ها و تیپ‌های بسیار متنوعی به بازارهای جهانی عرضه شده است، اما در بازار کشور ما تنها نمونه 350 آن حضور دارد که در واقع از نظر فنی یکی از ضعیف‌ترین نمونه‌های این خودرو محسوب می‌شود. ML350 به یک پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است، در حالی که نمونه‌های قدرتمندتر آن به پیشرانه های 3 لیتری توربوشارژ، 4.7 لیتری توربوشارژ و 5.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده‌اند و از لحاظ چالاکی و توان فنی در سطح بسیار بالاتری قرار دارند.

ظاهر-بیرونی-بنز-ML350

در این مقاله از سری مقالات معرفی خودرو سایت شیپور به سراغ این شاسی بلند جذاب و کم یاب رفته‌ایم و قصد داریم شما مخاطبین عزیز را با مشخصات فنی، امکانات رفاهی، تجهیزات ایمنی و سایر ویژگی‌های مرسدس بنز ML 350 آشنا کنیم؛ اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا اطلاعات بیشتری از این شاسی بلند با ابهت به دست آورید در ادامه با ما همراه باشید.

نمای-بیرونی-مرسدس-بنز-ml350

طراحی ظاهری و داخلی بنز ML350

به واسطه زبان جدید طراحی‌های شرکت مرسدس بنز نمای ظاهری ML350 در مقایسه با نسل گذشته خود، بسیار متفاوت به نظر می‌رسد. البته نمای کلی ML350 در مقایسه با سایر خوردوهای همرده ساده بوده و تقریبا می‌توان گفت که جز نمای جلویی، سایر بخش‌های این خودرو از پیچیدگی چندانی برخوردار نیستند. گرافیک چراغ‌های جلویی ML350 شباهت بسیاری به مرسدس بنز اس کلاس (W222) دارد که در ترکیب با قطعات کرومی به کار رفته بر روی سپر و جلوپنجره، به خوبی می‌تواند حس لوکس بودن این خودرو را به ببینده القا کند.

طراحی-داخلی-مرسدس-بنز-Ml350

نمای داخلی ML350 به لطف استفاده گسترده از چرم و چوب، بیش از نمای خارجی آن نشان دهنده یک محصول لوکس از کمپانی مرسدس بنز است. در داخل کابین ML350 همه چیز برای راحتی هرچه بیشتر سرنشینان طراحی و تولید شده است، از صندلی‌های جادار مجهز به سیستم گرمکن و سردکن گرفته تا فضای بسیار مناسب برای سر و پا! در این میان شیشه‌های‌ جلویی و جانبی ML350 به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نه تنها راننده، بلکه تمامی سرنشینان این خودرو دید بسیار خوبی نسبت به محیط اطراف خود دارند.

ظاهر-درونی-مرسدس-بنز-ml350

 

آپشن ها و امکانات بنز ML350

همانطور که از یک محصول لوکس شرکت مرسدس بنز می‌توان انتظار داشت، مرسدس بنز ML350 از نظر آپشن و امکانات رفاهی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. از جمله امکانات ML350 می‌توان به مانیتور ۸ اینچی چند منظوره لمسی به همراه موس چند کاره، GPS و TV، روشن شدن خودکار چراغ‌ها، کروز کنترل، سیستم دید در شب، سنسور باران، سیستم صوتی حرفه‌ای HARMAN / KARDON با پخش DVD وCD  به همراه چنجر، ساب ووفر داخلی، نشانگر وضعیت سیستم تعلیق، تنظیم ۶ حالته برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی‌ها با تنظیم گودی کمر، سرد کن (سفارشی)، حافظه یکپارچه تنظیم صندلی‌ها (سفارشی)، تودوزی کامل چرم طبیعی (سفارشی)، صندلی تاشو عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو گانه، کنترل اتوماتیک ۳ گانه (سفارشی)، سیستم کنترل کیفیت هوا (AQS)، سیستم تنظیم ارتفاع، سانروف، مانیتور عقب، صندوق بار برقی و بسیاری از امکانات دیگر اشاره کرد.

ظاهر-داخلی-بنز-ml350

ایمنی و مشخصات فنی بنز ML350

مرسدس بنز ML350 همچون سایر محصولات تولید شده توسط این شرکت آلمانی، از نظر ایمنی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. از جمله تجهیزات ایمنی ML350 می‌توان به ترمزهای دیسکی خنک شونده قدرتمند، سیستم‌های DSC، ABS، EBD، BAS، ASR، ESP، 6 عدد کیسه هوا (راننده، سرنشین، جانبی، پرده‌ای)، کاپوت فعال هنگام تصادف، سیستم تشخیص نقطه کور، کنترل حرکت بین خطوط و کنترل هوشیاری راننده اشاره کرد.

پشت-آمپر بنز ml350

چنین لیست کاملی از تجهیزات در کنار بدنه مستحکم ML350 باعث شده تا این خودرو بتواند در سال 2012 موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه یوروانکپ شود، علاوه بر این ML350 در سال 2015 توانسته است بالاترین امتیاز موسسه ایمنی IIHS (Top Safety Pick +) آمریکا را از آن خود کند که نشان دهنده اوج امنیت این شاسی بلند لوکس آلمانی است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید از سال 2015 در بازار آمریکا نسل سوم مرسدس بنز ML با نام GLE-Class به بازار عرضه شد.

قلب تپنده ML350 یک پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتری خورجینی با کد  M276 DE35 است که توان تولید 302 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه و 370 نیوتن متر گشتاور در 5250 دور در دقیقه را دارد. یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک مسئولیت انتقال نیروی تولید شده موتور به هر چهار چرخ (4MATIC) این خودرو را بر عهده دارد تا در نهایت این شاسی بلند 2130 کیلوگرمی بتواند طی زمانی در حدود 7.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. چنین مشخصات فنی شاید برای یک شاسی بلند جمع و جور شهری مناسب به نظر برسد، اما در مقایسه با توان فنی و چالاکی شاسی بلندهای شاخصی همچون ب ‌ام ‌و X6 یا پورشه کاین اس که در رده قیمتی این خودرو قرار دارند، حرف چندان برای گفتن نخواهد داشت.

نمای-بیرونی-بنز-ml350

 

قیمت و شرایط بازار بنز ML350

در حال حاضر مرسدس بنز ML350 یکی از کمیاب‌ترین و گران قیمت ترین شاسی بلندهای بازار کشور محسوب می‌شود که با قیمتی در حدود 2.5 میلیارد تومان به صورت محدود در بازار خرید و فروش می‌شود. در یک نگاه کلی به ML350 می‌توان گفت که با توجه به لیست بلند بالای امکانات و تجهیزات، سواری نرم و همچنین پیشرانه نه چندان پرتوان این خودرو، ML350 تنها یک شاسی بلند لوکس خانوادگی است و برخلاف رقبایی همچون ب ام و X4، ولوو XC90، پورشه ماکان یا پورشه کاین اس نمی‌تواند در شتاب گیری‌های ناگهانی یا رانندگی‌های تهاجمی عملکرد مناسبی از خود نشان دهد.

بنابراین اگر به دنبال خرید خودرو شاسی بلند خانوادگی و لوکس هستید که کاملا منحصر به فرد و کمیاب باشد، ML350 انتخاب مناسبی برایتان خواهد بود، در غیر این صورت اگر می‌خواهید شاسی بلند لوکس شما علاوه بر توان خروجی بیشتر، از نظر بازار خرید و فروش یا قطعات و خدمات پس از فروش نیز وضعیت بهتری داشته باشد، بهتر است خرید ML350 را فراموش کرده و سایر رقبای این خودرو را مدنظر خود قرار دهید.

موتور-بنز-ml350

در نسخه 350 این خودرو از یک موتور 6 سیلندر وی شکل تنفس طبیعی با 302 اسب بخار قدرت بهره مند بوده است.موضوعی که باعث شده بود تا این خودرو در بین رقبا عملکرد قابل تحسینی داشته باشد وجود سیستم چهار چرخ محرک هوشمند مرسدس به نام 4 متیک بود که به صورت هوشمند میزان گشتاور و نیروی مورد نیاز هر چرخ را محاسبه می کرد و بر اساس شرایط محیطی به هرچرخ ارسال می کرد.

ام ال کلاس به عنوان یک خودروی اس یو وی متوسط فوق العاده کارآمد و با کیفیت طراحی و تولید شده بود،توانایی های جاده ای خیلی خوب در کنار توانایی های آفرود قابل قبول باعث شده بود تا این خودرو بتواند در سگمنت خودروهای اس یووی متوسط انتخاب اکثر خریداران باشد.

نویسنده: سعید رنجبر

 

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.