نگاهی به دکوراسیون در سالی که گذشت

Rate this post

سال 98 برای دکوراسیون، تمایلی به سمت فضاهای مینیمال، روستیک، و البته وینتاژ بود.

 

 

نگاهی به دکوراسیون در سالی که گذشت

 

دکوراسیون زبان اشاره خانه است. بارها در مقالات مختلف دکوراسیون شیپور در سال 98 بحث کردیم که متراژ، محلیت و نوساز بودن منزل شما اصلا در اولیوت احساس خوبی که نسبت به خانه خودتان دارید قرار ندارند. در عوض، برای ما که در زندگی مدرن، و حالا در سایه کرونا، بخش عمده‌ای از زمانمان را درون فضاهای بسته سپری می‌کنیم، توجه به نکات دکوراسیون مهم‌تر است. در اینجا مروری داریم به ترندهای دکوراسیون در سال 98.

 

از دکوراسیون صورتی تا دکوراسیون آبی

 

از دکوراسیون صورتی تا دکوراسیون آبی

 

دکوراسیون در درجه اول با رنگ و تغییرات آن ارتباط صمیمی دارد. سال 98 تا اواخر پاییز، رنگ قالب سال صورتی بخصوصی شبیه به رنگ فلامنکو بود. بسیاری شرکت‌های تولید وسایل دکوراسیون، از این رنگ به عنوان رنگ قالب و یا رنگ حاشیه در تولیدات خود استفاده کردند.

در دکوراسیون منزل نیز ترکیب رنگ سفید، طلایی، طوسی و صورتی حسابی محبوب شد. در بیشتر تصاویر مربوط به دکوراسیون، ست راحتی‌های سفید با شال یا کوسن‌های صورتی دکور می‌شدند. فضای اتاق خواب و دکوراسیون تختخواب هم از شال‌های صورتی در ترکیب با ست‌های طوسی بی‌بهره نبود. اما در پاییز و با نزدیک شدن به سال جدید میلادی، رنگ سال به آبی کلاسیک تغییر پیدا کرد. خود این موضوع ممکن است حال و هوای دکوراسیون مدرن سال 98 را به نمای کلاسیک دکور در سال 99 تبدیل کند.

 

دکوراسیون با کنتراست بالا

 

دکوراسیون با کنتراست بالا

 

از ویژگی‌های ترندهای دکوراسیون در سالی که گذشت، محبوبیت کنتراست بالا بود. این کنتراست بالای دکوراسیون در درجه اول به وسیله نور ایجاد می‌شد. همانطور که در مقالات سال گذشته شیپور بارها و بارها گفتیم، نور طبیعی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های یک دکوراسیون مدرن و محیط زیست دوست است. با توجه به قرنطینه خانگی در نتیجه کرونا، این اهمیت نور طبیعی در دکوراسیون خانه دو چندان نیز می‌شود.

اما کنتراست بالا در دکوراسیون با اجزای دکوری سیاه و سفید نیز امکان پذیر بود. بر صفحه مجلات و همچنین در فضای دکوراسیون‌های برتر بسیاری خانه‌ها، این تضاد را در محیط سفید خانه با میز و صندلی‌های سیاه و یا طوسی تیره می‌دیدیم. یکی دیگر از ابزاری که در خانه‌های ما دکوراسیونی با کنتراست بالا ایجاد می‌کرد، نورهای فراوان مصنوعی در خانه بود.

 

اهمیت چوب در دکوراسیون 98

 

اهمیت چوب در دکوراسیون 98

 

دکوراسیون طبیعی موافقان و مخالفان خاص خودش را دارد. سال 98 که یکی از سال‌های بحران محیط زیستی برای جهان بود، راهی برای زیبا نشان دادن دوستی با طبیعت پیدا کرد. یکی از این راه‌ها، استفاده از وسایل طبیعی بدون آسیب به طبیعت در فضای دکوراسیون خانه بود. در بسیاری ترندهای دکوراسیون در سال 98، وسایل دکوری چوبی صیقل نخورده به سبک دکور کلبه یا ویلا وجود داشت.

 

خداحافظی فرش ایرانی با دکوراسیون جهانی!

 

خداحافظی فرش ایرانی با دکوراسیون جهانی!

 

گرانی‌های مختلف و اوضاع اقتصادی، با فرش زیر پای مردم هم کار داشت. با وجود آنکه سال‌های سال، فرش ایرانی میهمان دکوراسیون تمام خانه‌ها بود، افزایش قیمت آن دیگر فرصت خرید به همه نمی‌داد. از طرفی، ترندهای دکوراسیون جدید هم پذیرای فرش ایرانی و نقش آن نبود. در این بین بسیاری برندهای فرش ایرانی با ترکیب نقش فرش ایرانی و ذائقه دکوراسیون جهانی، دست به تولید فرش‌های ماشینی خیره کننده‌ای زدند. سری به وبسایت فرش دیبا بزنید تا از زیبایی دکوراسیون در حیرت بمانید.

 

برنج‌ها و مس‌ها، نبض دکوراسیون میزها

 

برنج‌ها و مس‌ها، نبض دکوراسیون میزها

 

سال 98 برای ظروف برنجی و مسی سال بسیار خوبی بود. دکوراسیون میز ناهارخوری، و میز وسط مبل در بیشتر تصاویر مجلات، با ظورف مسی و برنجی پر شده بود. البته، این ترند احتمالا در سال 99 همچنان به قوت خودش باقی خواهد ماند. زیرا رنگ آبی کلاسیک سال، در کنار زیبایی‌های ظروف برنجی و مسی، یک دکوراسیون کاملا مجلل و شیک درست خواهد کرد.

 

دکوراسیون دیوارهای 98 با آیینه‌ها و قاب‌ها

 

دکوراسیون دیوارهای 98 با آیینه‌ها و قاب‌ها

 

در ادامه ترند شدن دکوراسیون‌هایی با نور زیاد، آیینه‌ها در فروش پیشتاز شدند. این فقط منحصر به فروش آیینه‌های دیواری نبود. در مورد آیینه‌های قدی و میز کنسول و میز آرایش هم آیینه‌های مختلفی محبوبیت پیدا کردند. سال 98، ترکیبی از آیینه‌های چندتایی برای دیوار، آیینه‌های خورشیدی برای قاب آویز، و آیینه‌های گریم لامپ‌دار برای میز آرایشی بود.

از طرف دیگر، قاب‌های دکوری چندتایی نیز بسیار باب شدند. این قاب‌ها تصاویر یا نوشته‌های کاملا مینیمالی داشتند که برای سبک دکوراسیون‌های اسکاندیناویایی و وینتاژ کاملا مناسب بود.

 

رکود مبل استیل در دکوراسیون 98

 

رکود مبل استیل در دکوراسیون 98

 

اما، فضای کوچک این روزهای خانه‌ها، و همچنین تمایل به راحتی به جای استایل در دکوراسیون، باعث شد تا از محبوبیت مبل‌های سلطنتی و استیل کاسته شود. راحتی‌ها در سال 98، حسابی پشت ویترین مغازه‌ها فخر می‌فروختند. ترکیبات دکوراسیون چند مبله به جای یک دست مبل راحتی نیز رایج‌تر شدند. تا حدی که در حال حاضر، می‌توانید یک ست هفت نفره مبل راحتی را به صورت تک تک و کاملا متفاوت برای دکوراسیونتان خریداری کنید.

 

دکوراسیون در شیب

اما، با وجود زیبایی‌های شروع دکوراسیون در سال 98، پایان سال برای هیچ شرکت دکوراسیونی در دنیا خوب نبود. کرونا، فشار بسیار بدی را بر چرخه تولید و عرضه دکوری‌های لوکس وارد کرد. باید دید، چه اتفاقاتی در سال جدید پیش روی دکوراسیون است. اما علی‌الحساب، سعی کنید دکوراسیون داخلی خانه‌تان را مطبوع کنید چرا که معلوم نیست در دنیای جدید، قرنطینه تا چه اندازه میهمان باشد!

 

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.