شکست اقتصادی دکوری‌های لوکس در سایه کرونا

Rate this post

در حالی که برندها در فصل‌های مهمی از معرفی کالاهای لوکس جدیدشان به سر می‌برند، بازار مبتلا به کرونای چین از لیست آن‌ها خارج شده است.

کرونای چینی

در حالی که به نظر می‌رسد کرونا یکه تاز بازارهای جهانی است، تاثیرات آن بر اقتصاد مریض دنیا بسیار عمیق بوده است. در حالی که برندها در فصل‌های مهمی از معرفی کالاهای لوکس جدیدشان به سر می‌برند، بازار چین از لیست آن‌ها خارج شده است. ممکن است حذف یک کشور از لیست خریداران کالاهای لوکس دکوری کمی برای یک برند نگران کننده باشد. اما در مورد چین، غیبت از بازارهای جهانی یعنی احتمال ورشکستگی بسیاری از برندهای معتبر دنیا. در نبرد برای بقا، این تجملات و دکور است که اول از همه سقوط می‌کند.

 

از کالاهای لوکس تا کرونا

 

از کالاهای لوکس تا کرونا

 

از کالاهای لوکس چیزهایی شنیده‌اید. در ایران، و در سایه تحریم‌ها، اولین اتفاق، انتشار لیستی با عنوان جلوگیری از واردات کالاهای لوکس بود. البته، بهتر است این لیست را فراموش کنید. در اینجا صرفا می‌خواهیم به کالاهای لوکس دکوری بپردازیم. دکوراسیون، در مقایسه با غذا و پوشاک و مسکن، از اهمیت صدم برخوردار است. در واقع دکوراسیون زمانی وارد ذهن می‌شود که بقا در امنیت باشد. دکوراسیون لوکس از این نیز محدودتر شده و زمانی مطرح می‌شود که پای پول زیادی در میان باشد. پس از امریکا، چین بزرگ‌ترین مصرف کننده کالاهای لوکس دکوری است. طبیعی است که با شیوع کرونا از چین و آمار بالای قربانی، این کشور با آن جمعیت از بازارهای جهانی حذف شود. اما این فقط به ضرر چین و به نفع کرونا نیست!

 

کرونای دکوراسیون چینی، صدای بلند شکستن اقتصاد

 

کرونای دکوراسیون چینی، صدای بلند شکستن اقتصاد

 

جنگ بزرگ اقتصادی در دنیا بین دو جبهه قدر امریکا و چین است. امریکا سال‌هاست که چین را تهدید بزرگی در زمینی رقابت تجاری می‌بیند. چین، نه تنها در زمینه دکوراسیون و کالاهای لوکس، بلکه در زمینه تامین و مصرف کالاهای مصرفی و مورد نیاز نیز یک رقیب سریع و بزرگ است. کرونا صدایش را در چین بلند کرد، اتفاق اول شاید با خوشحالی امریکا همراه بود. رقیب اصلی او در تولید، دیگر نمی‌توانست با وجود کرونا، کالاهای دکوری، لوکس و یا مصرفی‌اش را به خریداران برساند.

اما خبر بد، این بود که چین، نمی‌توانست از امریکا نیز دکوراسیون یا هر چیز دیگری بخرد. امریکا همه داستان نیست. اروپا مهد برندهای لوکس و دکوری بزرگی است که حالا با گردن کشی کرونا، هم چین را به عنوان تولید کننده کالاهای لوکس دکوری از دست داده‌اند و هم به عنوان مصرف کننده. این یعنی اقتصاد دنیا در سایه چین کرونایی در آستانه به فنا رفتن است.

 

این نیز به بهای کرونای لوکس بگذرد

 

این نیز به بهای کرونای لوکس بگذرد

 

این نیز بگذرد. اما کی؟ اگر تصور کنیم کرونا امشب به پایان برسد و همه چیز دوباره از سر گرفته شود. زمان زیادی لازم است تا جبرات مکافات شود. در واقع، چین در اولین اقدام باید از  بازتولید کالاهای لوکس دکوری صرف‌نظر کند. آنچه در دنیای پس از کرونا به آن نیاز است، ترمیم لایه‌های شکست‌خورده اقتصاد دنیاست. و بعد از آن نوبت به دکور کردن لایه‌های تازه خواهد رسید.

 

افق روشن استخدام در سایه افول دکوری‌های کرونا زده

 

افق روشن استخدام در سایه افول دکوری‌های کرونا زده

 

اما، یکی از بحث‌هایی که درمورد شیوع کرونا می‌شود، عمدی بودن آن است. این تئوری وجود دارد که در سایه اقتصاد در حال فروریختن دنیا، کرونا برای ایجاد فرصت‌های جدید آمده باشد. با از بین رفتن صنعت ها و برندهای بزرگ و لوکس در زمینه کالاهای دکوری و البته مصرفی، بسیاری کسب و کارها شکست خواهد خورد.

برای بازسازی این شکست، تمام دنیا نیاز به نیروی کار تازه نفس خواهد داشت. این یعنی یک فرصت جدید برای شکل‌گیری برندهای نوپا، صنعت‌های جدید، و کالاهای دکوری و لوکس با نام‌های تازه. بازسازی اقتصاد در لایه‌های از دست رفته، امید را به دنیا باز می‌گرداند و همت کار را دوباره از نو می‌سازد. با این ترفند، شاید کرونا آنقدرها هم بد نباشد. شاید تخریب یک دکوراسیون، به بازسازی برخی اصول بیارزد.

 

 

 

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.