پرفروش‌ترین محصولات تویوتا در بازار کشور

Rate this post

تویوتا (Toyota) پرافتخارترین شرکت‌ خودروسازی در کشور ژاپن محسوب می‌شود که تاریخ شروع فعالیت‌های رسمی آن به سال 1936 میلادی بازمی‌گردد. موسس این کمپانی کیشیرو تویودا نام دارد که کار خود را در گوشه‌ای از کارخانه نساجی پدرش آغاز نمود. در حال حاضر کمپانی تویوتا به ارزشمندترین برند خودرویی در سال 2019 تبدیل شده است و محصولات آن به بیش از 170 کشور جهان صادر می‌گردد. مردم کشور ما همچون سایر کشورهای در حال توسعه، علاقه فراوانی به محصولات برند تویوتا دارند و محصولات این شرکت ژاپنی در بازار داخلی از فروش قابل توجهی برخوردار است.
از گذشته‌های دور تاکنون محصولات مختلفی از کمپانی تویوتا به بازار ایران وارد شده‌ است که تقریبا اغلب آن‌ها توانسته‌اند با تکیه بر کیفیت بالا، مصرف پایین و طراحی‌ جذاب نظر خریداران ایرانی را به سوی خود بکشانند. در حال حاضر تنها نماینده رسمی Toyota در ایران، شرکت ایرتویا بوده که در سال 1353 آغاز به کار کرده است. در این مقاله تیم تولید محتوا شیپور قصد دارد به بررسی پرفروش‌ترین محصولات تویوتا در بازار کشور پرداخته و شما مخاطبین گرامی را با مشخصات فنی، مزایا و معایب آن‌ها آشنا نماید؛ بنابراین اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا اطلاعات بیشتری در مورد پرفروش‌ترین محصولات تویوتا در بازار کشور کسب نمایید در ادامه با شیپور همراه باشید.

تویوتا لندکروزر

نمای ظاهری تویوتا لندکروز

لندکروز یکی از پرفروش‌ترین محصولات کمپانی تویوتا بوده که نام آن برای تمامی عاشقان خودروهای شاسی‌بلند شناخته شده است. در سال 2008 نسل پنجم تویوتا لندکروز که با کد J200 شناخته می‌شود به بازار کشور عرضه شد و در سال 2012 نیز نمونه فیس لیفت تویوتا لندکروز به بازار کشور راه پیدا کرد که نسبت به نمونه اولیه تغییرات ظاهری و فنی فراوانی را تجربه کرده بود. در نمونه‌های 2012 به بعد دیگر اثری از پیشرانه 8 سیلندر دیده نشد و تنها یک پیشرانه 6 سیلندر با توان خروجی 271 اسب ‌بخار قدرت و 385 نیوتن‌متر گشتاور وظیفه به حرکت در آوردن این غول 2450 کیلوگرمی را برعهده دارد. همانطور که از یک شاسی بلند تمام عیار می‌توان انتظار داشت، تویوتا لندکروز به صورت چهار چرخ محرک بوده و نیروی تولید شده توسط پیشرانه آن از طریق گیربکس 5 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ این خودرو منتقل می‌شود.
اغلب مدل‌های تویوتا لندکروز حاضر در بازار کشور از تیپ GXR بوده و به تعداد نسبتا محدودی نیز VXR هستند. تیپ‌های VXR به نوعی تیپ فول این خورو محسوب می‌شوند که در مقایسه با GXR از امکانات و تجهیزات متنوع‌تری برخوردار هستند. از جمله آپشن‌های تیپ VXR می‌توان به سنسور پارک جلو و عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، مانیتور8 اینچی، 6 عدد ایربگ، سیستم تهویهاتومات دوگانه به انظمام دریچه تهویه عقب، ترمز پارک برقی و… اشاره نمود.

تویوتا کرولا

کرولا

تویوتا کرولا به نوعی محبوب‌ترین محصول کمپانی Toyota است که از سال 1966 تاکنون نام آن در لیست پرفروش‌ترین خودروهای بازار جهان قرار دارد. در سال 1966 اولین نسل از تویوتا کرولا روانه بازار شد و هم اکنون پس از نیم قرن دوازدهیم نسل از این سدان دوست داشتنی در بازار جهانی حضور دارد. در سال 2014 نسل یازدهم تویوتا کرولا که با کد E170 شناخته می‌شود، به بازار داخلی عرضه شد و همچون نسل‌های پیشین توانست فروش قابل توجهی را تجربه کند. این سدان اقتصادی از یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری بهره می‌برد که از توان تولید 143 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه و 187 نيوتن متر در 3600 دور در دقیقه برخوردار است.

فضای داخلی کرولایک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک CVT وظیفه انتقال نیروی پیشرانه این خودرو به چرخ‌های جلو را برعهده دارد. کرولا با دو تیپ XLI و GLI به بازار داخلی عرضه می‌شود که GLI تیپ فول این خودرو محسوب می‌شود و در مقایسه با تیپ پایه از امکاناتی همچون استارت دکمه‌ای، سانروف، تهویه اتوماتیک و برخی آپشن‌های دیگر برخوردار است. مزدا 3 نیو و کیا سراتو اصلی‌ترین رقبای تویوتا کرولا در بازار داخلی محسوب می‌شوند که در مقایسه با کرولا از استهلاک بالاتر و فضای کابین محدودتری برخوردار هستند. 

تویوتا کمری

کمری هیبرید

تویوتا کمری یکی از پرفروش‌ترین سدان‌های خانوادگی شرکت تویوتا است که اولین نسل آن در سال 1982 به بازار جهانی عرضه شد. از میان تمامی مدل‌های مختلف حاضر در بازار کشور، نسل هفتم تویوتا کمری (XV50) نیوفیس آخرین نمونه عرضه شده به بازار کشور محسوب می‌شود که در مقایسه با تمامی مدل‌های قبلی از طاحی مدرن‌تر و امکانات بیشتری برخوردار بود. این خودرو در دو تیپ GLE و XLE به بازار داخلی عرضه شده است که تیپ GLE از یک پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر بنزینی بهره می‌برد و توان تولید 181 اسب بخار قدرت و 235 نیوتن مترگشتاور را دارد؛ تیپ XLE نیز به یک پیشرانه هیبرید 2494 سی سی 4 سیلندر مجهز شده که توان تولید 203 اسب بخار قدرت را دارد و در مقایسه با برادر بنزینی خود از چالاکی بالاتری برخوردار است.

فضای داخلی کمریتویوتا کمری XLE برای اینکه بتواند سرعت خود را از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت برساند تنها به 7.6 ثانیه زمان نیاز دارد که برای یک سدان 1580 کیلوگرمی شتاب قابل توجهی محسوب می‌شود. تویوتا کمری XV50 همچون سایر مدل‌های تویوتا کمری از سواری نرم و کابین بسیار جاداری برخوردار است. از جمله امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی به کار رفته در این نسل از تویوتا کمری می‌توان به 6 عدد ایربگ، ABS، EBD، BAS، VSC، مانیتور 6.1 اینچی به همراه ۶ عدد بلندگو، ورود و استارت بدون کلید، تهويه مطبوع اتوماتيك، صندلی‌ها و فرمان چرمی و برخی امکانات دیگر اشاره کرد.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.