رنو تلیسمان؛ شوالیه فرانسوی در بازار ایران

4.8/5 - (10 امتیاز)

تلیسمان (Talisman) یک سدان سایز متوسط و جذاب از شرکت رنو فرانسه است که نسل اول آن از سال 2015 تاکنون بر روی خط تولید کمپانی رنو قرار دارد. رنو تلیسمان بر روی پلتفرم CMF شکل گرفته که به طور مشترک توسط رنو و نیسان ساخته شده است. طراحی و ساختار بسیار پیشرفته‌ پلتفرم این خودرو، دست مهندسین شرکت رنو را برای ساخت سدانی جذاب و منحصر باز گذاشته است؛ از همین رو  به جرات می‌توان گفت که نتیجه کار بسیار جذاب‌تر و مدرن‌تر از سدان‌هایی همچون رنو فلوئنس، رنو لتیتود و رنو سافران به نظر می‌رسد.رنو سامسونگ کرهتلیسمان علاوه بر فرانسه، انگلستان، ژاپن، مالزی و استرالیا در کره جنوبی نیز مونتاژ می‌شود و در این کشور با نام رنو سامسونگ SM6 شناخته می‌شود. تلیسمان اولین بار در سال 2017 توسط نگین خودرو روانه بازار کشورمان شد و از همان بدو ورود به بازار توانست نظر خریداران بسیاری را جلب کند و آمار فروش موفقی را از خود بجای بگذارد. طراحی جذاب، پیشرانه توانمند، آپشن‌های متنوع و البته قیمت گذاری بسیار مناسب از جمله دلایل موفقیت تلیسمان در بازار ایران به شمار می‌روند. در ادامه با ما تیم تولید محتوای شیپور همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را در مورد این فرانسوی خوش استایل برایتان بازگو کنیم.

طراحی ظاهری و داخلی رنو تلیسمان

برسی رنو تلیسماندر طی سال‌های گذشته انتقادات بسیاری به زبان جدید طراحی‌های شرکت رنو وارد شد و حتی برخی از کارشناسان طراحی محصولات آن را نسبت به رقبا فاقد هرگونه نوآوری و خلاقیت می‌دانستند. از همین رو این شرکت فرانسوی تصمیم گرفت تا در سال 2015 زبان جدید طراحی‌های خود را در رنو تلیسمان و کولئوس رونمایی کند. در نمای جلویی تلیسمان چراغ‌های C شکل این خودرو به چشم می‌خورد که در ترکیب با کاپوت عضلانی آن، چهره‌ تهاجمی و خشنی را برای تلیسمان خلق کرده‌ است. رینگ‌های 18 اینچی و چراغ‌های پشتی هم که تا میانه‌های صندوق کشیده شده‌اند باعث زیبایی هرچه بیشتر این سدان فرانسوی شده است. در مجموع می‌توان طراحی رنو تلیسمان را زیبا و جذاب توصیف کنیم و همین طراحی زیبا یکی از دلایل فروش بسیار خوب این خودرو در بازار جهان و ایران به حساب می‌آید. 
زیبایی‌های تلیسمان درون کابین نیز ادامه دارد؛ در کابین تلیسمان می‌توانیم ترکیبی از چرم و پلاستیک با کیفیت مناسب را تجربه کنیم که حس خوبی را به سرنشینان منتقل می‌کنند. کابین تلیسمان از ارگونومی خوبی برخوردار است و مطمئنا درون آن احساس راحتی خواهید کرد؛ همچنین نور پردازی داخلی هم که باتوجه به 5 حالت رانندگی (Comfort، Sport، Eco، Neutral، Personal) تغییر می‌کنند، زیبایی‌های کابین را دوچندان کرده است.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی رنو تلیسمان

کابین رنو تلیسمان

اغلب مشتریان ایرانی خودروهایی با آپشن‌های متنوع را می‌پسندند و رنو نیز با شناختی دقیق از این ویژگی ایرانی‌ها، تلیسمان را با دست پر به بازار ایران فرستاده است. رنو تلیسمان با دو تیپ E2 و E3 دربازار کشور وجود دارند که تیپ E3 به نوعی نمونه فول آپشن این خودرو بوده و از نظر امکانات در سطح بالاتری قرار دارد. از همین رو تلیسمان در نسخه فول آپشن خود به تمامی امکاناتی که در خودروهای ‌روز وجود دارد مجهز شده است.
ترمز پارک برقی، سیستم ورود بدون کلید، روکش چرمی صندلی‌ها، سیستم هشدار نقطه کور، سقف پانوراما، دوربین جلو و عقب، اتوپارک، سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلو HUD، ماساژور، سنسور نور و باران، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع دوگانه و چند مورد دیگر از جمله آپشن‌هایی هستند که تلیسمان از آن‌ها برخوردار است.

ایمنی و پیشرانه رنو تلیسمان

ایمنی تلیسمان

تلیسمان با پیشرانه‌های مختلفی در بازارهای جهانی قابل سفارش است، اما نمونه‌های عرضه شده در بازار ایران به یک پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ مجهز شده که توان تولید 190 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور را دارد. یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه، نیروی تولید شده توسط پیشرانه این خودرو را به چرخ‌های جلو بر عهده دارد که در نهایت باعث می‌شود این سدان 1444 کیلوگرم طی زمان 7.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد. یکی از نقاط قوت این سدان جذاب مصرف سوخت بهینه است؛ مصرف سوخت ترکیبی رنو تلیسمان در حالت استاندارد 5.6 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است که با توجه به کیفیت بسیار پایین بنزین داخلی این رقم تا 7 لیتر نیز قابل افزایش است، با این وجود باز هم می‌توان مصرف سوخت تلیسمان را بهینه قلمداد کرد.
تلیسمان از لحاظ تجهیزات ایمنی نیز در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد. این خودرو با تکیه‌بر استحکام بالای بدنه و همچنین تجهیزات ایمنی خود در سال 2015 موفق به کسب ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ شد. 6 ایربگ، سنسور نقطه کور، سنسور فشار باد تایر، ترمز کمکی، کنترل پایداری، پشت سری‌های فعال تنها بخشی از تجهیزات امنیتی رنو تلیسمان محسوب می‌شوند.

قیمت و شرایط بازار رنو تلیسمان

قیمت تلیسمان

در اوایل ورود به رنو تلیسمان به بازار کشور، با قیمتی زیر 200 میلیون تومان در اختیار مشتریان قرار گرفت. همین قیمت گذاری مناسب نگین خودرو توانست نقش مهمی در موفقیت‌های تلیسمان ایفا نماید و باعث شود تا این خودرو بتواند نام خود را به عنوان جدی‌ترین رقیب کیا اپتیما روی زبان‌ها بیندازد.
افزایش چند برابری قیمت ارز از یک سو و ممنوعیت واردات خودرو از سوی دیگر، هم اکنون قیمت رنو تلیسمان را به بیش از 3 برابر قیمت اولیه افزایش داده‌ است. تلیسمان‌های مدل 2017 و 2018 بسته به کارکرد و سلامت هم اکنون با قیمتی بین 620 تا 680 میلیون تومان در بازار قابل خرید هستند. بازار خرید و فروش خودرو رنو تلیسمان پر رونق است و مشتریان به لطف حمایت‌های شرکت نگین خودرو برای دسترسی به قطعات یدکی آن خیلی به دردسر نمی‌افتند!

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:
1 نظر
  1. takcharkh می گوید

    باذکر منبع منتشر میکنم

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.