تفاوت‌های میان خودرو های آلمانی و آمریکایی را بشناسید

2.2/5 - (21 امتیاز)

آدم ها برای خرید کالای جدید خود چه به صورت نو و چه به صورت دست دوم، همیشه به دو گروه عمده تقسیم می‌شوند، اول آنهایی که به برندی خاص علاقه شدید دارند و دوم گروهی هستند که تحقیق می‌کنند و هر مدل از هر برندی که برایشان بهتر بود، سراغ آن می‌روند.
در دنیای خودرو چند کشور هستند که از فعال‌ترین مناطق و به نوعی قطب تولید در سراسر دنیا به شمار می‌روند که می‌توان به آلمان، ژاپن، کره‌جنوبی، آمریکا، ایتالیا، فرانسه و چین اشاره کرد که هر کدام بسته به مختصات و بازار هدف خود مشخصه‌های ویژه‌ای دارند.
این سوال همیشه در بین طرفداران دنیای خودرو و افراد عادی وجود داشته که به واقع تفاوت میان محصولات این کمپانی‌های مشهور در چیست؟ این بار با ما در شیپور همراه باشید تا مقایسه‌ای داشته باشیم از خودروهای آلمانی و آمریکایی تا ببینیم تفاوت میان محصولات باوارایی‌ها و یانکی‌ها در چیست.
برای بررسی موضوع و رسیدن به پاسخ‌های مورد نظر باید از چند منظر این تفاوت‌ها را بررسی کنیم. مواردی چون سبک طراحی و مهندسی، سرعت، عملکرد، امکانات، اندازه، ایمنی و … از جمله‌ مهمترین آیتم‌هایی هستند که باید درباره آنها بحث کنیم.
از نظر طراحی شاید اگر می‌خواستیم سال‌ها قبل را بررسی کنیم واقعا می توانستیم شواهدی معتبر را به شما ارائه کنیم که خیلی راحت بتوانید یک خودروی عضلانی آمریکایی را از یک خودروی آلمانی میانه‌رو تشخیص دهید. کلا طراحی آمریکایی علاقه به خودروهای حجیم با ظاهری تهاجمی و خشن دارد که از همین رو آنها را خودروهای عضلانی می‌نامند.
البته الان هم این موضوع دیده می‌شود و آلمانی‌ها بیشتر به مقوله مهندسی و ایمنی می‌پردازند. پس می‌توان با کمی دقت شورولت کوروت را از بی‌ام‌و تشخیص داد. ولی در برخی مدل‌ها با توجه به بازار هدف آمریکایی‌ها نیز کمی عقب نشینی کرده‌اند.
در خودروهای اروپایی و به ویژه آلمانی‌ها کیفیت و ایمنی اولویت‌های اول هستند و از همین رو می‌توان بهترین و ایمن‌ترین خودروها را در این مناطق جستجو کرد. ولی اگر بخواهیم از جنبه عملکرد موضوع را بررسی کنیم باید به سه گزینه سرعت، کنترل خودرو و ترمزها توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
بدون شک سرعت یکی از اولین اولویت‌های خودروهای آمریکایی است که خیلی هم علاقه ندارند تا محدوده سرعتی بزرگراه‌های خود را رعایت کنند. از این حیث آمریکایی‌ها نسبت به آلمانی‌ها برتری دارند. گرچه می‌توان مدل‌های آلمانی مختلفی هم پیدا کرد که با هدف رسیدن به سرعت بالاتر تولید شده‌اند، ولی در واقع نمی‌توان سرعت را در بین این خودروها اولویت اول دانست.
ایمنی خودروهای اروپایی به ویژه آلمانی‌ها در دنیا همواره جزو برترین‌ها بوده است و می‌توان مدل‌های زیادی از مرسدس بنز و بی‌ام‌و را نام برد که بارها توانسته‌اند از آزمون‌ها مختلف سربلند بیرون بیایند. در کل اصول مهندسی و آیرودینامیک در این خودروها در سطح بالایی رعایت می‌شود. البته خودروهای آمریکایی نیز گهگاه بسته به نوع طراحی و اینکه معمولا وزن بیشتری دارند می‌توانند در برخی موارد برتری اندکی داشته باشند.
از نظر سیستم توقف و ترمز نیز باید برتری را با آلمانی‌ها دانست. وقتی یک خودروی آلمانی ترمز می‌کند، واقعا ترمز می‌کند ولی یک خودروی آمریکایی فقط ترمز می‌کند!
از نظر اندازه کاملا می‌توان میان خودروهای مظلوم آلمانی را با گنگسترهای غول‌پیکر آمریکایی تشخیص داد. در کنار اصول و سبک طراحی، اندازه خودروهای آمریکایی کاملا بزرگتر و حجیم‌تر از نمونه‌های اروپایی و آلمانی است. البته شاید علت این موضوع را باید در بازار و روحیات مردم آمریکا جستجو کرد که خیلی با اروپایی‌ها و آلمانی‌ها ماشینی تفاوت دارد.
بازار هدف نیز یکی دیگر از تفاوت‌های میان خودروهای آلمانی و آمریکایی است که این موضوع در مورد مدل‌های آلمانی با توجه به تفاوت‌های یادشده گستردگی بیشتری دارد و مشتریان زیادی به دنبال خودروهای آلمانی هستند. تنوع، قیمت، ایمنی، اصول مهندسی، مطابقت بیشتر با شرایط مناطق مختلف و… از جمله مهمترین عواملی هستند که خودروهای آلمانی طرفداران و خریداران بیشتری دارد.
به هر حال خیلی فرقی نمی‌کند که طرفدار کدام کمپانی از کدام قاره هستید، مهم این است که خرید و فروش خودرو در سایت شیپور کاملا رایگان است و از هر مدلی و کشور تولیدکننده‌ای هم که فکر کنید در این سایت پیدا می‌شود.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.