اعجوبه‌ دیگری از خاندان سوپرا!

Rate this post

با وجود آن‌که تویوتا همواره به ساختن خودروهای اقتصادی و کم استهلاک شهرت دارد، اما محصولات اسپرت دوست داشتنی نیز در سبد محصولات تویوتا حضور دارند. از جمله این محصولات، می‌توان به تویوتا سلیکا، تویوتا سوپرا و تویوتا GT86 اشاره کرد. اکثر خودروهای اسپرت تویوتا، حاصل همکاری این شرکت و دیگر فعالان در ساخت خودروهای اسپرت، نظیر سوبارو هستند. اغلب خودروهای اسپرت تویوتا، از قدرت زیادی برخوردار نیستند و قیمت چندانی هم ندارند، اما لذت رانندگی فراوانی را به خریدار ارائه می‌کنند؛ تویوتا سوپرا جدید نیز از این قاعده مستثنی نیست.

این خودرو، به واسطه همکاری گسترده تویوتا و ب ام و توسعه یافته و به نوعی نسخه متفاوت بی ام و Z4 محسوب می‌شود. از زمان توقف تولید نسل قبلی تویوتا سوپرا در سال 2002، طرفداران این اسپرت ژاپنی، مدت زیادی را به صبر و انتظار سپری کردند. نخستین زمزمه‌ها مبنی بر ساخت نسل جدید تویوتا سوپرا، از سال 2012 و اعلام رسمی دو شرکت تویوتا و ب ام و، برای ساخت دو خودرو اسپرت مشترک شکل گرفت.

در سال 2018، تویوتا از عرضه نسل جدید این خودرو خبر داد. همانند دیگر مدل اسپرت این شرکت یعنی GT86، کمپانی تویوتا در ساخت تویوتا سوپرا جدید توجه ویژه‌ای به لذت رانندگی داشته و این موضوع را اولویت اصلی خود قرار داده است. اگر شما هم می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد تویوتا سوپرا 2020 بدست آورید، در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی تویوتا سوپرا 2020

نمای ظاهری تویوتا سوپرا بر اساس یک طرح مفهومی به نام FT-1 شکل گرفته است که شرکت تویوتا اولین بار در سال 2014 میلادی از آن رونمایی کرد. این مسئله باعث شده تا تویوتا سوپرا 2020 هیچ شباهتی به نسل قبلی خود نداشته و خودرویی بسیار مدرن و خشن به نظر برسد. گرچه چهره جدید سوپرا 2020 موج عظیمی از انتقادات را برای این خودرو به همراه داشته است، اما باید قبول کرد که چنین طراحی انقلابی و خاصی نشان از قدرت بالای کمپانی تویوتا در طراحی و تولید خودروهای اسپرت و خاص دارد.

فضای کلی کابین تویوتا سوپرا همچون نمای ظاهری آن بسیار اسپرت و جوان پسند طراحی شده است؛ البته در این بخش دیگر اثری از طراحی مفهومی FT-1 به چشم نمی‌خورد و در عوض با یک نگاه کوتاه به راحتی می‌توان متوجه شباهت‌های فراوان میان کابین تویوتا سوپرا با ب ام و Z4 شد. نقطه اوج این شباهت‌ها را می‌توان در محل قرار گیری مانیتور سیستم مالتی مدیا در بالای کنسول میانی یا حالت طراحی دسته دنده و موس خودرو مشاهده کرد.

مشخصات فنی تویوتا سوپرا 2020

مشخصات فنی تویوتا سوپرا 2020

تویوتا سوپرا جدید با کد MkV به علاقمندان معرفی شد، که حرف V در آن نماد عدد پنج در سیستم اعداد رومی است و اشاره به نسل پنجم این خودرو دارد. همان‌طور که گفتیم، نسل جدید تویوتا سوپرا براساس همکاری گسترده با بی ام و توسعه یافته است، به همین دلیل شاهد نصب پیشرانه سه لیتری شش سیلندر توربوشارژر ب ام و Z4 بر روی تویوتا سوپرا هستیم. این پیشرانه قدرتی برابر با 335 اسب‌بخار و گشتاوری برابر با 365 نیوتن‌متر تولید می‌کند.

این قدرت و گشتاور قابل توجه، توسط جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک ZF به دیفرانسیل عقب تویوتا سوپرا منتقل می‌شوند، تا این خودرو بتواند در زمانی در حدود 4.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد. با وجود آن‌که نسخه قبلی تویوتا سوپرا، خودرویی اسپرت با عملکرد بالا بود که رقبا را به چالش می‌کشید، نباید انتظار داشته باشید که پس از یک وقفه طولانی، تویوتا بتواند به سرعت جایگاه از دست رفته خود را احیا کند. نسل جدید تویوتا سوپرا، تنها یک خودرو اسپرت معمولی در رده خودش خواهد بود، که با محصولاتی همچون فورد موستانگ به رقابت می‌پردازد.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی تویوتا سوپرا 2020

از آن‌ جایی‌ که در سال 2020 هستیم، انتظار می‌رود تویوتا سوپرا با حجم گسترده‌ای از امکانات و آپشن‌های ایمنی و رفاهی، به مشتریان تحویل گردد. امکانات تویوتا سوپرا، بسته به تیپ مورد انتخاب، متفاوت است. بر اساس اعلام رسمی شرکت سازنده در ابتدا نسخه‌ای موسوم به تیپ لانچ در تعداد محدود، به بازار عرضه خواهند شد.

این نسخه، مجهزترین تیپ تویوتا سوپرا محسوب می‌شود که گران‌ترین قیمت و بیشترین امکانات را دارد. پس از آن، تیپ پرمیوم قرار دارد. این تیپ به امکاناتی همچون سیستم صوتی حرفه‌ای JBL و نمایشگر لمسی 8.8 اینچی مجهز است. نسخه استاندارد نیز پایین‌ترین سطح از امکانات و تجهیزات تویوتا سوپرا را ارایه می‌دهد، در حالی‌که ارزان‌ترین نسخه نیز محسوب می‌شود.

قیمت تویوتا سوپرا 2020

قیمت تویوتا سوپرا 2020با وجود آن‌ که تویوتا عمده تبلیغات خود را معطوف به نسخه شش سیلندر از این خودرو کرده است، اما برای بخش دیگری از خریداران، نسخه‌ای ضعیف‌تر، مجهز به پیشرانه چهارسیلندر دو لیتری توربوشارژر عرضه خواهد شد.

قیمت نسخه شش سیلندر تویوتا سوپرا، برای بازار انگلستان 52،695 پوند اعلام شده است. عمده رقبای تویوتا سوپرا در بازار،‌ بی ام و Z4، پورشه 718 کیمن اس، جگوار F-Type کوپه و آئودی TT RS هستند. نخستین مدل از تویوتا سوپرا، چندی پیش در یک حراج و به قیمت 2.1 میلیون یورو به فروش رسید. با نزدیک شدن به سال 2020، تمامی خودرو دوستان در سراسر جهان، منتظر عرضه تویوتا سوپرا به بازار هستند؛ البته از مدت‌ها پیش، نبردهای خودرویی میان سوپرا و دیگر رقبا آغاز شده است.برای مشاهده قیمت انواع خودرو و خرید خودرو به سایت شیپور مراجعه کنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.