7 اشتباه بزرگ در هنگام فروش خانه

Rate this post

امروزه فروش خانه یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که افراد می‌توانند در زندگی شخصی‌شان بگیرند؛ در چنین شرایطی عوامل فراوانی همچون طمع، عدم اطلاع از قوانین، عجله و اعتماد نا به جا می‌توانند دست به دست هم دهند تا شخص فروشنده اشتباهات غیر قابل جبرانی را مرتکب شود. برخلاف آنچه تصور می‌شود فروش خانه از پیچیدگی‌های فراوانی برخوردار است، اما با کمی تحقیق و جستجو در بازار مسکن تا حدودی می‌توان از اشتباهات دیگران در فروش ملک آگاه شده و از تجربه سایر فروشندگان استفاده کرد. تیم تولید محتوا شیپور در این مقاله قصد دارد 8 اشتباه رایج  هنگام فروش مسکن را بررسی کرده و نتایج آن را در اختیارتان قرار دهد؛ در ادامه با ما همراه باشید.

1- مخفی کردن عیب و ایراد‌های خانه

شاید یک فروشنده به علت مشکلات فراوان ملک، بخواهد هر چه سریع‌تر آن را به فروش برساند؛ بنابراین عیب و نقص‌های خانه را از خریدار پنهان می‌کند تا مبادا نظرش راجع به خرید ملک تغییر کند. از جمله این ایرادها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چکه کردن آب از سقف
  • پوسیدگی لوله‌ها
  • سوراخ بودن آبگرمکن
  • ترک‌های روی سقف

اگر خریدار در حین معامله متوجه این موضوع شود، می‌تواند معامله را فسخ کرده و تمام هزینه‌هایی که تاکنون انجام داده را از فروشنده دریافت کند. حتی اگر پس از معامله این نواقص دیده شود، شخص خریدار می‌تواند با مراجعه به مراکز قانونی از فروشنده شکایت کند. پس بهتر است برای جلوگیری از وقوع این درد‌سرها در همان ابتدا فهرستی از ایرادات خانه تهیه کنید و با صداقت معامله را انجام دهید.

2- عدم واقع‌بینی درباره ارزش واقعی خانه

عدم واقع‌بینی درباره ارزش واقعی خانهقیمتی که برای خانه در نظر گرفته می‌شود، از اصلی‌ترین ملاک‌ها برای انتخاب خانه توسط مشتری است. برخی از افراد پس از دیدن قیمت ملکتان با شما تماس گرفته و درخواست تخفیف می‌کنند؛ بنابراین ممکن است شما مجبور به کاهش قیمت شوید؛ در مقابل اگر قیمت خانه را از ابتدا پایین‌تر از حد معمول تعیین کنید، مشتری احساس می‌کند که شما برای فروش ملک عجله دارید و برای کاهش هرچه بیشتر قیمت خانه، بیش از پیش چانه می‌زند. چنین اشتباهی باعث می‌شود ملک خود را باقیمتی حتی پایین‌تر از قیمت واقعی‌اش به فروش برسانید؛ پس حتما برای تعیین قیمت‌گذاری ملک خود با یک مشاور املاک مورد اطمینان مشورت نمایید تا دچار مشکل نشوید.

3- عدم برنامه‌ریزی و جایگزینی خانه جدید

اگر هدف از فروش منزل، رفتن به منزل جدید است؛ پیشنهاد می‌شود تا زمانی که وضعیت سکونتتان قطعی نشده است، خانه را نفروشید. یکی از دغدغه‌هایی که افراد برای فروش آپارتمان دارند، این است که نمی‌دانند آیا دقیقا در روزی که می‌خواهند خانه را به خریدار تحویل دهند خودشان می‌توانند در خانه جدیدشان سکونت یابند یا خیر. عدم توجه به این نکته ممکن است باعث ایجاد مشکلات اخلاقی و درگیری‌های بسیاری ‌شود.

4- ویژگی‌های ملک خود را به‌طور کامل ذکر کنید

اگر می‌خواهید افراد زیادی مشتاق خرید ملکتان باشند، نباید تنها به ذکر قیمت و پارکینگ و متراژ خانه اکتفا کنید. تمام موارد کوچکی که حتی فکرش را هم نمی‌کنید، برای جذب مشتری از اهمیت زیادی برخوردار است؛ مثلا:

  • سرامیک یا پارکت بودن کف اتاق‌ها
  • داشتن انباری
  • نزدیکی به ایستگاه مترو و اتوبوس
  • درب ضد سرقت
  • جنس کابینت‌ها

5- سبک‌های عجیب و غریب

سبک‌های عجیب و غریب خانهاصولا افراد به دنبال سادگی و زیبایی هستند. هر چه سبک خانه ساد‌ه‌تر باشد، افراد بیشتری جذب آن می‌شوند. اینکه شما بخواهید یک‌طرف از دیوار خانه‌تان را کاغذدیواری مدل دریا بزنید و یک‌طرف دیگر را صدف‌های برجسته بچسبانید، قطعا موردپسند همه سلیقه‌ها نخواهد بود یا استفاده از رنگ‌های متنوع بر روی دیوارها، شاید برای شما زیبا باشد، اما باعث می‌شود فضای خانه کوچک جلوه کند. سعی کنید کمتر سلیقه شخصی‌تان را اعمال کنید تا همه آن را بپسندند؛ بنابراین بهتر است از یک رنگ خاص و ساده استفاده کنید و چیدمان منزل را عجیب و غریب نکنید.

6- نامرتب بودن ظاهر خانه

قطعا تابه‌حال برای اجاره یا خرید خانه به آپارتمان‌ها یا منازل ویلایی مراجعه کرده‌اید. برخی از خانه‌ها به ‌قدری نامرتب است که از ابتدای ورود به آن، از خرید یا اجاره منصرف می‌شوید. سعی کنید قبل از ورود خریدار، دستی به سر و روی منزل بکشید تا خانه ظاهری آراسته داشته باشد و مشتری به‌محض رؤیت منزل فرار نکند. برای مثال:

  • اگر درب کمد دیواری جدا شده است، در اولین فرصت آن را درست کنید
  • وسایل خانه و در و پنجره‌ها را گردگیری کنید
  • خانه را مرتب کرده و وسایل دورریختنی که محیط را اشغال کرده‌اند به بیرون ببرید

7- انتظار بازگشت سرمایه پس از باز‌سازی‌های متعدد

برای بازسازی خانه باید بدانید پولتان را کجا خرج می‌کنید. مثلا اگر کاشی و سرامیک‌های حمام دستشویی و مخصوصا آشپزخانه‌تان قدیمی شده‌اند یا دیوار‌ها رطوبت گرفته‌اند، بهتر است بازسازی آن‌ها را در اولویت قرار دهید، تا اینکه بخواهید پول بسیاری را صرف اضافه کردن باربیکیو بر روی تراس یا ساختن استخر کنید. فراموش نکنید، ممکن است بخش عمده‌ای از هزینه‌های اضافه‌ای که برای تغییر منزل صرف می‌کنید، به جیبتان بازنگردد.

 

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.