بهترین گوشی‌های موبایل با نمایشگر کوچکتر از 5 اینچ

Rate this post

در حالی که بسیاری از کمپانی‌های تولیدکننده گوشی‌های موبایل به سمت تولید محصولاتی با نمایشگر بزرگ یا به اصطلاح فبلت رفته‌اند که اندازه‌ی صفحه نمایش آنها معمولا بزرگتر از 5 اینچه، ولی هنوز هم بسیاری از کاربران ترجیح میدن از گوشی‌هایی با نمایشگر کوچکتر از 5 اینچ استفاده کنن.
البته تولیدکنندگان و برندهای مشهور برای این کار خود دلایل زیادی دارن. مواردی چون مشاهده محتوای آنلاین، وبگردی، عکاسی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی یا انجام بازی‌های موبایل، کاربرای زیادی رو به سمت محصولاتی با نمایشگر بزرگ جذب میکنه و در نتیجه شرکت‌های کوچک و بزرگ به تولید دستگاه‌هایی با صفحه نمایش بزرگ ترغیب میشن. اما اگه دقت کرده باشین بلافاصله نسخه‌ی کوچکتر از همون محصول با مشخصات فنی مشابه یا متفاوت وارد بازار میشه.
دلیل اول اینه که بر خلاف بازارهای آسیایی، مردم اروپا و آمریکا همچنان به گوشی‌های موبایل با نمایشگرهای کوچک علاقه دارن. دلیل دوم بازار هدف خانم‌هاست که علاقه‌ی زیادی به گوشی‌های بزرگ و سنگین ندارن و طراحی و اندازه‌ی محصول خیلی براشون مهمه. و دلیل سوم و مهم اینه که اندازه‌ی نمایشگر تاثیر بسزایی تو قیمت گوشی داره و در نتیجه نسخه‌هایی با صفحه نمایش کوچکتر و مشخصات فنی متنوع عرضه میشه تا همه بتونن از گوشی‌هایی در اندازه‌ی کوچکتر لذت ببرن.
ولی همیشه این طور نیست که مدل‌های کوچکتر مشخصات ضعیف داشته باشن و خیلی از اونا اتفاقا جزو محصولات خوب و پرقدرت بازار به شمار میرن که در مقابل هزینه‌ای که پرداخت میکنید ارزش بالایی برای خرید دارن. تو مطلب امروز وبلاگ شیپور میخوایم چند نمونه از بهترین گوشی‌های موجود تو بازار با نمایشگر کوچکتر از 5 اینچ رو بهتون معرفی کنیم که قطعا از خریدشون پشیمون نخواهید شد. سعی میکنیم تو محصولات معرفی شده تنوع برند، مشخصات و قیمت رو در نظر بگیریم. با شیپور همراه باشین…

آیفون 6 اپل

بی‌تردید یکی از بهترین گوشی‌های موبایل موجود در بازار حتی با توجه به قیمت بالاش آیفون 6 اپله که همچون گذشته تو خودش نشونه‌های زیادی از کیفیت، زیبایی و قدرت منحصر به فرد محصولات اپل رو داره. گوشی‌های موبایل اپل رو همه میشناسن و از هر نظر تایید شده هستن بنابراین نباید خیلی ازشون تعریف کرد. گرچه به زعم برخی از کاربران و کارشناسان و نواقص و معایبی هم دارن که در مقابل جذابیت‌های بیشمار اون خیلی به چشم نمیاد.
آیفون 6 در بین گوشی‌های زیر 5 اینچ هم جزو بهترین‌هاست و تا همین سال گذشته اپل خیلی اعتقادی به نمایشگرهای بزرگ نداشت. ولی برای رقابت با پرچمداران سرسخت اندرویدی و به دست آوردن دل هوادارانش تصمیم گرفت نسخه‌ی 5.5 اینچی ایفون 6 به نام آیفون 6 پلاس رو هم وارد بازار کنه. علیرغم اینکه به تازگی نسخه‌های جدید آیفون یعنی آیفون 6 اس پلاس و آیفون 6 اس معرفی شدن ولی هنوز هم مدل‌های سال گذشته فروش خوبی دارن و با توجه به افت قیمتی که پیدا میکنن میتونن گزینه‌های خوبی برای خرید باشن.
آیفون 6 به یه نمایشگر 4.7 اینچی IPS LCD با رزولوشن رتینا (1334 در 750 پیکسل) و تراکم 326 پیکسل در اینچ مجهز شده که کیفیت بسیار خوبی داره. این گوشی از نظر طراحی با ابعاد 6.9 در 67 در 138.1 میلی‌متر و وزن 129 گرمی خودش به خوبی تو دست جا میشه. آیفون 6 از 1 گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی، سنسور دوربین 8 مگاپیکسل با فلاش Dual Tone LED، باتری 1810 میلی آمپر ساعتی و سیستم عامل iOS 8 با امکان بروزرسانی به iOs 9 مجهز شده و از تمامی شبکه‌های ارتباطی پشتیبانی میکنه. آیفون 6 قیمتی بالاتر از 2 میلیون تومن داره.
برای اینکه بدونین آیفون‌های موجود تو بازار چه تفاوت‌هایی با هم دارن مطلب مقایسه 5 گوشی در حال فروش اپل! رو از دست ندین.

اکسپریا زد 3 کامپکت

گوشی‌های سری Z جزو بهترین محصولات بازار هستن و از اکسپریا زد گرفته تا زد 5 همه و همه جزو بهترین‌ها هستن. اگرچه از نظر طراحی هر نسل سنبت به نسخه‌ی قبلی خودش تفاوت اندکی داشته ولی خوب پیشرفت‌های صورت گرفته خیلی زیاد بوده. این کمپانی ژاپنی تو مدت اخیر فراز و نشیب‌های زیادی داشته ولی همچنان به روند خودش ادامه میده و در کنار پرچمدارای سری Z همیشه نسخه‌ی کامپکت اونا رو معرفی میکرد که فروش خوبی داشتن. امسال تو ایفا 2015 برلین علاوه بر نسخه استاندارد و کامپکت، مدل پرمیوم رو هم معرفی کرد.
اکسپریا زد 3 کامپکت یکی از بهترین مدل‌های 4.6 اینچی تو بازاره که واقعا با نصف قیمت آیفون 6 میتونه یه گزینه‌ی خیلی خوب از یه گوشی موبایل کوچکتر از 5 اینچ باشه که هم طراحی زیبا و چشم‌نوازی داره و هم اینکه از مشخصات فنی خوبی بهره میبره. این گوشی جزو محصولاتی قرار میگیره که تو فهرست بهترین گوشی‌های موبایل از نظر شارژدهی باتری جا دارن. اکسپریا زد 3 سونی به یه پردازنده‌ی 4 هسته‌ای اسنپدراگون 801 با فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز، پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 330، نمایشگر 4.6 اینچی IPS LCD با رزولوشن HD و تراکم 319 پیکسل در اینچ، 2 گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی، سنسور دوربین پرقدرت 20.7 مگاپیکسل، سیستم عامل اندروید 4.4 کت‌کت و یه باتری 2600 میلی آمپر ساعتی مجهز شده و از تمامی شبکه‌های ارتباطی در کنار تراشه‌ی NFC بهره میبره.
این گوشی دارای رنگ‌بندی جذاب سفید، سیاه، مسی و سبز رنگه و قیمتش کمی از 1 میلیون تومن بیشتره.

گلکسی A3 سامسونگ


حالا نوبت به گوشی خوش‌دست، فلزی و خانم‌پسند و کوچک با قیمت زیر 1 میلیون تومن از سامسونگ میرسه که با توجه به زیبایی و مشخصات فنیش میتونه تو فهرست ما برای بهترین گوشی‌های موبایل کوچکتر از 5 اینچ جا بگیره. سامسونگ ابتدا گوشی گلکسی آلفا رو به عنوان اولین محصول خودش با بدنه‌ی تمام فلزی معرفی کرد و خیلی زود با توجه به استقبال کاربران سراغ معرفی سه دستگاه از این خانواده به نام گلکسی A7، A5 و A3 رفته که A3 کوچکترین و ارزونترین عضو این سریه.
گلکسی ای 3 سامسونگ یه گوشی فلزی و ضد آبه که با 129 گرم به یه پردازنده‌ی 4 هسته‌ای اسنپدراگون 801 کوالکام با فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز، پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 330، نمایشگر 4.5 اینچی با رزولوشن 960 در 540 پیکسل و تراکم 245 پیکسل در اینچ، 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی، 1 گیگابایت رم، سنسور دوربین 8 مگاپیکسل، سیستم عامل اندروید 4.4 کیت‌کت و باتری 1900 میلی آمپر ساعتی مجهز شده و نسخه‌ی 1.5 گیگابایتی اون از شبکه‌ی اینترنت نسل چهارم پشتیبانی میکنه. گلکسی A3 سامسونگ در رنگ‌بندی متنوع با قیمتی در حدود 700 هزار تومن یکی از بهترین گزینه‌ها برای خانم‌های مشکل‌پسنده.
تنوع محصول در بین گوشی‌های زیر 5 اینچ زیاده ولی مثل همیشه ما تو شیپور سعی کردیم بهترین‌ها رو بهتون معرفی کنیم. اگه قصد خرید این گوشی‌های موبایل یا مدل‌های دیگه رو دارین یا میخواین گوشی فعلیتون رو بفروشین می تونین تو صفحه موبایل سایت شیپور جستجو کنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.