آیا چری آریزو 5 توربو ارزش خرید دارد؟

Rate this post

چری آریزو 5 یک سدان شهری جمع و جور است که اولین بار در نمایشگاه خودرو پکن سال 2014 در معرض دید عموم قرار گرفت و در سال 2015 نیز عرضه رسمی آن آغاز گردید. این خودرو در نمونه‌های تنفس طبیعی و توربو در بازار ایران یافت می‌شود؛ شرکت مدیران خودرو در سال 1395 نمونه تنفس طبیعی آریزو 5 را در دو تیپ اکسلنت و لاکچری روانه بازار کرد. در اواخر سال 1396 نیز نمونه توربو آن با نام آریزو 5 TE به بازار عرضه کرد.
نمونه‌های تنفس طبیعی چری آریزو 5 به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری مجهز هستند که از توان خروجی 116 اسب بخار قدرت و 141 نیوتن متر گشتاور برخوردار است. نیروی تولید شده توسط موتور این خودرو از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک CVT به محورهای جلو منتقل می‌شود. چالاکی کم چری آریزو 5 باعث شد تا این سدان جذاب چینی نتواند آن طور که باید نظر خریداران ایرانی را به خود جلب کند و به همین دلیل مدیران شرکت چری ایران تصمیم گرفتند تا نمونه توربو شارژ این خودرو را هم به بازار عرضه نمایند. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد چری آریزو 5 توربو بدست آورید، در ادامه با تیم تولید محتوای شیپور همراه باشید تا طراحی، مشخصات فنی، ایمنی و ارزش خرید چری آریزو 5 توربو را بریتان شرح دهیم.

طراحی ظاهری و داخلی چری آریزو 5 توربو

طراحی آریزو 5 توربوچری آریزو 5 توربو به بازار آمده تا دل کسانی که به دنبال قدرت و هیجان بیشتر در رانندگی هستند و در عین حال می‌خواهند یک سدان زیبا، خانوادگی و با آپشن‌های متنوع داشته باشند را به دست آورد. از لحاظ طراحی ظاهری هیچ تفاوتی میان نمونه‌های توربو شارژ و تنفس طبیعی وجود ندارد و فقط می‌توان از طریق نوشته 1.5 TE در نمای جانبی تفاوت‌ این دو مدل را تشخیص داد. آریزو 5 توربو در مقایسه با سایر چینی‌های حاضر در بازار کشورمان طراحی بروزتری دارد و می‌توان یک هارمونی قابل قبول را میان بخش‌های مختلف آن مشاهده کرد. چراغ‌های جلویی به همراه دی‌لایت نمایی جوان پسند و اسپرت را خلق کرده‌اند و در نمای جانبی نیز می‌توان استفاده از خطوط مورب را مشاهده کرد که در افزایش جذابیت خودرو موثر بوده‌اند. چراغ‌های عقب آریزو 5 توربو در مقایسه با سایر اجزای بدنه کمی بیش از حد کوچک به نظر می‌رسد، اما در یک نگاه کلی زیبا به نظر می‌رسند.

فضای داخلی آریزو 5 توربوطراحی داخلی چری آریزو 5 توربو کاملا مشابه با نمونه تنفس طبیعی است و دور دوزی قرمز رنگ بخش‌های چرمی تنها تمایز دهنده نمونه‌های توربو و تنفس طبیعی هستند. استفاده از چرم برای صندلی‌ها، فرمان و بخش‌هایی از درب‌ها از جمله نکات مثبت کابین آریزو 5 توربو است؛ همچنین کیفیت پلاستیک به کار رفته در کابین را نیز می‌توان در حد متوسط ارزیابی کرد. 

آپشن‌ها و امکانات رفاهی چری آریزو 5 توربو

آپشن‌های آریزو 5 توربوآپشن‌های متنوع و بروز یکی از رمزهای موفقیت خودروسازان چینی به خصوص در بازار ایران است و آریزو 5 توربو نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با دست پر به مصاف رقبا آمده است. در این خودرو می‌توان آپشن‌هایی همچون دوربین دنده عقب، سانروف برقی، کروز کنترل، نمایشگر 7 اینچی، استارت بدون کلید، سیستم ورود بدون کلید، دی لایت و چند آپشن دیگر را مشاهده کرد. در یک جمع بندی کلی می‌توان گفت که چری آریزو 5 توربو از لحاظ آپشن و امکانات رفاهی در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد.

ایمنی و مشخصات فنی چری آریزو 5 توربو

پیشرانه 4 سیلندر و 1.5 لیتری چری آریزو 5 توربو می‌تواند 147 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 210 نیوتن‌متر گشتاور در 3500 دور در دقیقه را تولید کرده و نیرو خود را به واسطه یک گیربکس اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل کند. براساس اعلام شرکت چری، این خودرو می‌تواند طی زمان 9.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد؛ البته مواردی همچون کیفیت نامناسب بنزین داخلی ممکن است این زمان را تا حدود 10.5 ثانیه نیز افزایش دهد. مصرف سوخت ترکیبی آریزو 5 توربو در حدود 7 لیتر در هر صد کیلومتر است و از این نظر می‌توان آریزو 5 توربو را یک خودرو بهینه قلمداد کرد.

امنیت چری آریزو 5 توربوبه استناد موسسه ایمنی کشور چین یا C-NCAP، چری آریزو 5 توربو موفق شده است 5 ستاره ایمنی را از این مرکز دریافت کند. 6 کیسه هوا برای سرنشینان و تجهیزات ایمنی همچون ترمزهای دیسکی به همراه ABS و EBD، ترمز کمکی EBA، سیستم ضد لغزش و سیستم کمک در سربالایی ایمنی این خودرو را در وضعیت مطلوبی قرار داده است. 

قیمت و شرایط بازار چری آریزو 5 توربو

آریزو 5 توربو

چری آریزو 5 توربو در ابتدای عرضه به بازار کشور با قیمت قطعی 81 میلیون تومان به مشتریان تحویل داده شد، اما هم اکنون قیمت نمونه‌های صفر کیلومتر آن بین 220 تا 240 میلیون تومان متغیر است. مزایایی همچون طراحی جذاب، آپشن‌های متنوع و پیشرانه پر قدرت مزید بر علت شده‌اند تا چری آریزو 5 توربو در این رنج قیمتی از ارزش خرید بالایی برخوردار باشد. در آخر باید گفت که اگر به دنبال خرید یک سدان شهری جمع و جور هستید که از مزیت‌های ذکر شده در بالا برخوردار باشد، چری آریزو 5 توربو در این رده قیمتی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

 

 

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.