گیاهانی که آپارتمان را دوست دارند

Rate this post

حتما شما هم در خانه اطرافیان خود گیاهان آپارتمانی را دیده‌اید که به فضای خانه طراوت بخشیده‌اند و حس و حال اعضای آن خانه را عوض می‌کنند و به این فکر افتاده‌اید که برای خانه خود گیاهان آپارتمانی تهیه ‌کنید تا شما هم از این حس بهره‌مند شوید. علم روان‌شناسی ثابت کرده است هر فردی تنها با نگاه کردن به گل و گیاه می‌تواند روحیه خود را تقویت کند؛ پس چه ‌بهتر که فضای خانه خود را با گل‌های زیبا و گیاهان آپارتمانی آراسته کنیم تا ضمن لذت بردن از زیبایی و انرژی مثبت آن‌ها، از اکسیژنی که برای خانه‌مان به ارمغان می‌آورند هم استفاده کنیم. ما در این مقاله قصد داریم گیاهانی را به شما معرفی کنیم که برای رشد و نمو خود به توجه و نور بسیار کمی احتیاج داشته و با کمترین میزان رسیدگی می‌توانند بهترین نتیجه را برای خانه شما به همراه داشته باشند.

گیاه پاپیتال یا عشقه

پاپیتال یک نوع گیاه رونده گل‌دار است که همیشه در حال رشد و گسترش شاخه‌ها و برگ‌های خود است و مناسب افرادی است که می‌خواهند گلدان آن‌ها گل نیز داشته باشد. برگ‌های این گیاه در موارد خاصی ارزش دارویی نیز دارند و به‌صورت دم‌نوش مورداستفاده قرار می‌گیرند البته گونه‌هایی از این گیاه سمی هستند و در هنگام استفاده دارویی از آن باید دقت لازم را به خرج داد. این گیاه سایه دوست نسبت به حرارت بسیار مقاوم است و نکته جالبی که در رشد آن وجود دارد این است که هرگاه که مانعی به‌صورت عمودی بر سر راه آن قرار بگیرد رشدش متوقف می‌شود. دمای مناسب برای رشد این گیاه ۲۰ درجه است همچنین خاک باغچه برای این گیاه مناسب است و باید به‌طور منظم آبیاری شود.

گیاه سانسوریا

سانسوریااین گیاه همیشه‌ سبز دارای ۲ نوع شمشیری  و پایه‌کوتاه است. نوع پایه‌کوتاه آن در تصفیه هوا بسیار عالی عمل می‌کند، اما رشد کندی دارد. این گیاه به آب کمی نیاز دارد، بطوریکه در تابستان هفته‌ای یک‌بار و در زمستان دوهفته‌ای یک‌بار آبیاری برای آن کافی می‌باشد. همچنین به تغیر شرایط بسیار مقام‌است و مناسب افرادی است که تنها می‌خواهند از زیبایی گیاهان لذت‌ببرند و وقت چندانی برای مراقبت از آنها ندارند. مدل شمشیری این گیاه به زبان مادر شوهر نیز شهرت دارد. حداکثر ارتفاع سانسوریا شمشیری ۱۴۰ سانتی‌متر است. برای این گیاه بهتر است از ترکیب خاک‌برگ و ماسه استفاده کنید.

گیاه پیرومیا یا برگ قاشقی

برگ قاشقی گیاهی است کاملاً آپارتمانی و مناسب فضاهای بسته که اگر در معرض نور خورشید قرار بگیرد برگ‌های آن آسیب جدی می‌بینند. خاک باغچه برای این گیاه مناسب است و باید هر هفته حداقل یک‌بار آبیاری شود. خاک آن نیز باید مرطوب باشد. این گیاه از طریق قلمه زدن تکثیر می‌شود و شما به‌راحتی می‌توانید یک گلدان خود را تبدیل به چندین گلدان کنید. حداکثر اندازه آن نیز به ۳۰ سانتی‌متر می‌رسد.

گیاه پوتوس

پتوس در آپارتمانپوتوس یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی است که با آب‌ و هوای ایران بسیار سازگار است. این گیاه رونده به‌ راحتی قابل تکثیر است و به سایه نیاز دارد. سخت‌جان است و مراقبت خاصی نیاز ندارد، همچنین در هر نوع خاکی قابل رشد است به همین دلیل است که در هر خانه ایرانی معمولاً یک گلدان پوتوس وجود دارد. البته این تنها دلیل شهرت پوتوس نیست. در گونه‌های ابلق این گیاه برگ‌ها طرح‌های متفاوتی دارند و دارای طیف رنگی سبز و سفید زیبایی هستند به همین دلیل است که این گیاه برای تزیین ارتفاعات خانه که در سایه قرار دارند بسیار مناسب است.

گیاه برگ انجیری

برگ‌های زیبای این گیاه اگر در معرض آفتاب قرار بگیرند دچار آفتاب‌سوختگی می‌شوند و به رنگ سیاه در می‌آیند. در گونه‌ای از برگ انجیری که در برگ‌ها شیارهای کوچک وجود دارد، گیاه باید در معرض نورغیر مستقیم آفتاب قرار بگیرد. در غیر این صورت شیارهای زیبای برگ‌ها دیگر پدیدار نخواهند شد و برگ‌ها به صورت معمولی رشد میکنند. این گیاه بسیار مقاوم است و درصورت نگه‌داری صحیح طول آن به ۶ متر می‌رسد.

گیاه بگونیا

این گیاه برگ‌های جذابی دارد که به رنگ‌های زیبایی درآمده‌اند و طرفداران بسیاری در تمام نقاط دنیا دارد. خاک مناسب این گیاه ماسه است که باید همیشه مرطوب باشد و با کود مناسب تغذیه شود. طول گیاه بگونیا بعد از مدتی به ۳ متر می‌رسد که می‌توانید آن را برای سال‌های طولانی در خانه نگهداری کنید.

گیاه لاکی بامبو

بامبوهمان‌طور که در نام این گیاه نیز مشخص است بر سر زبان‌ها جاری است که این گیاه شانس می‌آورد! لاکی بامبو برگ‌هایی به طول ۲۰ سانتی‌متر دارد و طول ساقه آن نیز بسته به نوع بامبو متفاوت است. این گیاه به‌هیچ‌وجه نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرد و حتماً باید در سایه باشد. آب آن نیز باید یک‌بار در ماه عوض شود. در بین مردم جا افتاده است کهِ این گیاه تنها در آب رشد می‌کند اما این‌گونه نیست، این گیاه در خاک نیز رشد خوبی دارد.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.