لباس جدید کیا موهاوی!

Rate this post

موهاوی (Mohave) یک شاسی بلند SUV است که از سال 2008 روی خط تولید شرکت کیا موتورز قرار گرفت و تا به امروز نیز فیس لیفت‌های متعددی از آن به بازار جهانی عرضه شده است. این خودرو بر اساس یک طرح مفهومی به نام Mesa ساخته شد و پیتر شرایر که از جمله مشهورترین طراحان خودرو جهان محسوب می‌شود کار طراحی آن را بر عهده داشته است. کیا موهاوی از همان بدو ورود به دلیل طراحی با ابهت و پیشرانه‌های قدرتمند 6 و 8 سیلندر توانست مورد توجه خریداران قرار گیرد. در بازار ایران نیز می‌توان نمونه‌های 6 سیلندر کیا موهاوی را در مدل‌های 2009 تا 2011 و نمونه‌های 8 سیلندر آن را با قیمت‌های بسیار گزاف در مدل‌های 2010 تا 2013 خریداری کرد. موهاوی به دلیل پیشرانه‌های قدرتمند و قیمت مناسب‌تر نسبت به خودروهایی مانند پرادو و لندکروز در بازار کشورمان ما نیز همچون بازار جهانی بسیار مورد توجه قرار گرفت.

شرکت کیا موتورز در نمایشگاه خودرو سئول سال 2019 مدل جدید و تغییر یافته کیا موهاوی را تحت عنوان کانسپتی به نام Masterpiece به نمایش گذاشت. در مدل جدید شاهد هستیم که طراحی خارجی و داخلی خودرو به صورت کامل دگرگون شده است و یک پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری به عنوان قلب تپنده آن انجام وظیفه می‌کند. در ادامه با تیم تولید محتوای شیپور همراه باشید تا با طراحی، مشخصات فنی، ایمنی و آپشن‌های کیا موهاوی جدید آشنا شویم. 

طراحی ظاهری و داخلی  کیا موهاوی 2020

کیا موهاوی 2020وقتی به کیا موهاوی 2020 نگاه می‌کنید گویی که با یک خودرو کاملا جدید مواجه هستید که هیچ نشانی از نسل قبلی خود ندارد. در بخش جلویی، چراغ‌های LED چهارتایی جایگزین نمونه‌های ساده قبلی شده‌اند و یک جلو پنجره مشبک با طراحی متفاوت خود که به نوعی خودروهای آینده را به نمایش می‌گذارد. طراحی این بخش از کیا موهاوی واقعا چشم‌گیر است و نمی‌توان هیچ ایرادی به آن وارد کرد. کمترین تغییرات موهاوی جدید در بخش جانبی صورت پذیرفته است و کیا موتورز سعی کرده تا این بخش را چندان دچار تغییر نکند.
بخش پشتی همانند بخش جلویی یک طراحی کاملا جدید دارد و در این بخش می‌توانیم چراغ‌هایی به هم پیوسته را ببینیم که نام MOHAVE در بین آن‌ها خودنمایی می‌کند. مجموعا می‌توان طراحی کیا موهاوی 2020 را زیبا و چشم نواز توصیف کرد. از دیگر نکات جالب توجه موهاوی جدید این است که لوگو کیا موتورز از روی آن حذف شده و برای آن یک لوگو اختصاصی در نظر گرفته شده است. تاکنون اطلاعاتی رسمی در مورد کابین این خودرو منتشر نشده است، اما براساس معدود تصاویر منتشر شده از کابین می‌توان گفت که کابین کیا موهاوی 2020 دقیقا کابین یک خودرو لوکس را برایتان تداعی خواهد کرد که البته تا حدودی به مدل تلوراید نیز شباهت دارد.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی کیا موهاوی 2020

کابین موهاوی 2020موهاوی از محصولات پرچمدار کیا موتورز است، بنابراین می‌توان انتظار داشت که به تمامی آپشن‌ها و امکانات رفاهی لازم برای راحتی سرنشینان مجهز شود. تا به امروز اطلاعات رسمی در مورد آپشن‌های کیا موهاوی 2020 منتشر نشده است و اکنون کمی سخت است که بخواهیم در این باره به صورت قطعی اظهار نظر کنیم، اما می‌توان انتظار آپشن‌هایی همچون نمایشگر 12.3 اینچی لمسی همراه با امکان تشخیص فرامین صوتی، سیستم صوتی برند Lexicon با 15 بلندگو، شارژ وایرلس، نورپردازی داخل کابین و چند مورد دیگر را داشت.

ایمنی و مشخصات فنی کیا موهاوی 2020

تست تصادف کیا موهاویمدلی از موهاوی که در نمایشگاه خودرو سئول به نمایش درآمد به یک پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری مجهز شده بود. این همان پیشرانه نسل قبلی موهاوی است که می‌تواند 256 اسب بخار قدرت و 560 نیوتون متر گشتاور را تولید کند و با یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک همراه است. هنوز منتظر اطلاعات بیشتر در مورد مشخصات فنی این خودرو هستیم. موهاوی از قابلیت 4WD نیز بهره می‌برد و می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای آفرود سواران باشد.
موهاوی جدید قرار است در سال 2020 روانه بازار شود و کیا موتورز هنوز مشخصات رسمی آن را منتشر نکرده است. بازار آمریکای شمالی از بازارهای هدف موهاوی به شمار می‌رود و به همین جهت قطعا از لحاظ ایمنی می‌توانیم به این خودرو امیدوار باشیم. نسل پیشین موهاوی توانست 5 ستاره ایمنی کامل را از موسسه ایمنی NHTSA آمریکا دریافت کند و پیش بینی می‌شود که نسل جدید این خودرو نیز بتواند تکرارکننده همین موفقیت باشد. ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل فعال، سیستم نگهداری خودرو بین خطوط و سیستم تشخیص ترافیک در بخش عقب خودرو از جمله آپشن‌های ایمنی هستند که انتظار داریم در موهاوی جدید ببینیم.

قیمت و شرایط بازار کیا موهاوی 2020

کیا موتورز فقط به نمایش کانسپت موهاوی جدید بسنده کرده و تا به امروز هیچ اطلاعات رسمی در مورد قیمت و شرایط عرضه جهانی محصول جدید خود را اعلام نکرده است، اما مشتریان در کره جنوبی می‌توانند این خودرو را با قیمت 47 میلیون وون (معادل 57.400 دلار) خریداری کنند. با توجه به قیمت مناسب، طراحی جذاب، پیشرانه قدرتمند و آپشن‌های بسیار خوب می‌توان فروش خوبی را برای کیا موهاوی 2020 پیش بینی کرد.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.