معرفی و بررسی خودروی پژو ۲۰۷ مولتی کالر

Rate this post

اگر اخبار خودروسازی در ایران را دنبال می‌کنید، حتما می‌دانید که تولیدات خودروسازی ایران خودرو دارای طرفداران بسیار هستند و بعضا برخی از خودروهای تولیدشده در این خودروسازی، در میان خودروهای محبوب ایرانی‌ها قرار می‌گیرند. یکی از این خودروها، پژو ۲۰۷ است که در مدل‌های مختلف روانه بازار شده است.

پژو ۲۰۷ مولتی کالر آخرین تولیدات شرکت ایران خودرو است که به‌عنوان نسخه ارتقایافته از پژو ۲۰۷ معمولی شناخته می‌شود. طراحیِ کلی پژو ۲۰۷ در ایران خودرو، طراحیِ جوان‌پسند است و مدل مولتی کالر این خودرو، علاوه بر جوان‌پسند بودن دارای حال و هوایی اسپرت‌تری است و به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین هاچبک‌های حال حاضر بازار به‌شمار می‌آید.

این خودرو در دو رنگ بدنه‌ی سفید و مشکی تولید شده است که تفاوت ظاهری آن نسبت به ۲۰۷ معمولی، رنگ قرمز سقف و همچنین رینگ‌های جدید سیاه رنگ است.

علاوه بر این برخی امکانات، آپشن‌ها و همچنین قطعات تزیینی درون کابین پژو ۲۰۷ مولتی کالر قرار گرفته است که باعث شدند این خودرو در بین جوانان بسیار طرفدار پیدا کند. مواردی مانند روکش صندلی‌های همگام با طراحی ظاهری خودرو، اجزای دکوراتیو قرمزرنگ در داخل خودرو و همچنین کمربندهای قرمزرنگ، باعث جذابیت دو چندان این خودرو شده‌اند. اما این خودرو چه مشخصات فنی‌ای دارد و دیگر اطلاعات مربوط به آن چیست؟

در این مقاله با ما همراه شوید تا بیشتر با این خودروی ایرانی آشنا شوید و در واقع، معرفی‌ای کامل از این خودرو بخوانید.

قدرت موتور ۲۰۷ مولتی کالر

معرفی پژو ۲۰۷ مولتی کالر

این خودرو دارای موتور TU5 است که ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری با ۱۶ سوپاپ است و از نظر دوام و استاندارد آلایندگی (یورو ۵) نیز، برتر از نسخه‌های قبلی است. اما توان موتور استفاده‌شده در این خودرو با سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ (CVVT) ارتقا یافته است. این سیستم باعث شده که قدرت موتور این خودرو به ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور آن به ۱۴۴ نیوتن‌متر برسد. این اعداد نشان می‌دهد که اسب بخار و همچنین گشتاور این خودرو به ترتیب ۸ و ۲ عدد بالاتر از اسب بخار و گشتاور مدل‌های عادی شود.

گیربکس

پژو ۲۰۷ مولتی کالر دارای پیشرانه‌ای ارتقاء یافته و یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک جدید است. گیربکس ۶ سرعته این خودرو باعث کاهش میزان صدا در هنگام رانندگی و همچنین مصرف بهینه سوخت شده است.

در جدول زیر می‌توانید تمام مشخصات فنیِ پژو ۲۰۷ مولتی کالر را مشاهده کنید:

خودرو پژو ۲۰۷ مولتی کالر
نوع موتور Tu5p – شانزده سوپاپ – ۱.۶ لیتری
توان ۱۱۳ اسب بخار – ۱۴۴ نیوتن متر
شتاب صفر تا ۱۰۰ ۱۲.۶ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۴۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
بیشترین سرعت ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت
وزن ۱۱۱۸ کیلوگرم
حجم صندوق ۲۴۵ لیتر

تجهیزات پژو ۲۰۷ مولتی کالر

ادعا می‌شود که پژو ۲۰۷ مولتی کالر، کامل‌ترین نسخه از این خودرو و به‌طور کلی تولیدات ایران خودرو از نظر امکانات است. با توجه به اینکه بسیاری از امکانات و تجهیزات مانند کروز کنترل، رینگ آلومینیومی و ترمزهای دیسکی عقب از پژو ۲۰۷ حذف شده‌اند، اما این خودرو دارای امکانات و تجهیزات دیگری است که برای خودرویی با این قیمت در بازار، امکانات کاملی به‌شمار می‌آیند. این امکانات و تجهیزات عبارت‌اند از:

  • کروز کنترل
  • سقف قرمز
  • تریم خاکستری
  • قطعات دکوراتیو هم رنگ سقف
  • غربیلک فرمان چرمی
  • صندلی راننده ۶ حرکته دستی و صندلی شاگرد ۴ حرکته دستی
  • صندلی عقب تاشو
  • پشت‌سری صندلی‌های جلو و عقب قابل تنظیم (طرح و پارچه جدید)
  • ایموبیلایزر
  • قفل مرکزی
  • کمربند ایمنی ۳ نقطه‌ای پیش کشنده سرنشینان جلو
  • کمربند ایمنی عقب ۳ نقطه‌ای
  • سیستم قطع کن سوخت
  • صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس
  • فرمان تلسکوپی
  • قفل ایمنی کودک
  • سنسور دنده عقب
  • دوربین دید عقب
  • تهویه اتوماتیک
  • سیستم مالتی مدیا با نمایشگر
  • فرمان برقی با کلیدهای کنترل
  • ترمز ضد قفل ABS و EBD
  • ترمز کمکی
  • ترمز دیسکی عقب
  • چراغ مه‌شکن جلو و عقب
  • چراغ جلو مجهز به چراغ روز
  • سیستم روشنایی ترک خودرو
  • آینه‌های جانبی برقی راهنمادار هم‌رنگ بدنه

با توجه به امکانات و تجهیزاتی که نام بردیم، می‌توان پژو ۲۰۷ مولتی کالر را خودرویی کامل در نظر گرفت. اما با این حال، فقدان برخی امکانات مانند تنظیم برقی صندلی‌های جلو و همچنین سانروف در این خودرو حس می‌شود.

کیفیت سواری با پژو ۲۰۷ مولتی کالر

پژو ۲۰۷ مولتی کارلر مانند دیگر مدل‌های ۲۰۷، در دسته خودروهای اسپرت قرار می‌گیرد و طبیعی است که هنگام راندن آن با خشکی و همچنین کوبش‌های مداوم مواجه شوید. اما نباید فراموش کرد که سیستم به‌کاررفته در این خودرو و همچنین گیربکس ۶ سرعته، از میزان سروصدای این خودرو در زمان رانندگی کاسته است.

بررسی‌های بازار نشان می‌دهد که خودروهایی مانند ۲۰۶ و ۲۰۷ بسیار سبک هستند و همین موضوع، امکان چپ کردن آنها در حین رانندگی را افزایش داده است. وزن پژو ۲۰۷ مولتی کالر ۱۱۱۸ کیلوگرم است، اما از نظر پایداری بهتر از نسخه‌های قبلی شده است و رانندگی با آن در پیچ‌ها با اطمینان بیشتری صورت می‌پذیرد. اما این بدان معنا نیست که با این خودرو با سرعت بالا رانندگی کنید و توقع فرمان‌پذیری و پایداری بالا داشته باشید.

بررسی‌های این خودرو نشان می‌دهد که، پایداری و فرمان‌پذیری پژو ۲۰۷ مولتی کالر تا سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت مناسب است، اما به محض بالا رفتن سرعت در این خودرو، امکان از دست دادن تعادل در رانندگی با آن وجود دارد. بنابراین، احتیاط در رانندگی با هر خودرویی حرف اول را می‌زند و این در مورد خودروهایی مانند ۲۰۷ بیشتر صدق می‌کند.

ترمزهای دیسکیِ جلو و عقب در پژو ۲۰۷ مولتی کالر عملکرد قابل قبولی دارند و مجهز به ABS و EBD هستند. این بدان معناست که می‌توانید خودرو را در سرعت بالا، بدون هیچ انحرافی متوقف کنید. نکته پایانی در مورد کیفیت رانندگی با پژو ۲۰۷ مولتی کالر، عدم وجود سیستم کنترل پایداری (ESP) است!

طراحی کابین پژو ۲۰۷ مولتی کالر

معرفی پژو ۲۰۷ مولتی کالر

طراحی کابین در پژو ۲۰۷ مولتی کالر با ۲۰۷ معمولی تفاوتی ندارد و تنها در بخش‌هایی می‌توان تغییر را مشاهده کرد. یکی از مهم‌ترین تغییراتی که در این نسخه از ۲۰۷ مشاهده می‌شود، وجود دکمه‌های کنترلی روی فرمان است. اما یکی از بزرگترین ضعف‌های پژو ۲۰۷ مولتی کالر، بزرگ بودن اندازه فرمان نسبت به ظاهر اسپرت این خودرو است که از این اندازه فرمان در خودروهایی مانند پارس و دنا استفاده شده است.

از مهم‌ترین اجزای داخلی پژو ۲۰۷ مولتی کالر می‌توان به دو ایربگ، سیستم مالتی مدیا هفت اینچی که به Android Auto car play و Apple car play مجهز است و سیستم صوتی خوب اشاره کرد.

طراحی بدنه

طراحی ظاهری پژو ۲۰۷ مولتی کار هیچ تفاوتی با نسخه قدیمی ۲۰۷ ندارد. این خودرو در دو رنگِ بدنه‌ی سفید و مشکی تولید شده است که تفاوت ظاهری آن نسبت به ۲۰۷ معمولی، رنگ قرمز سقف و همچنین رینگ‌های جدید سیاه رنگ است. اما نکته منفی در مورد طراحی ظاهری پژو ۲۰۷ مولتی کالر، ظاهری بی‌کیفیت در دورنگ شدن خودرو است و بعضا برخی این انتقاد را در مورد این خودرو دارند که شبیه به اسباب‌بازی شده است و بعضا برخی به آن لقب کلاه قرمزی یا گوجه کبابی داده‌اند.

در این نسخه از همان فرمِ صندلی‌های ۲۰۷ معمولی استفاده شده است و تنها تفاوت آن، رنگ قرمز صندلی‌ها است. علاوه بر این، در نسخه مولتی کالر ۲۰۷ از سقف، قاب آینه‌های جانبی، زه‌های کناری، هواکش روی کاپوت، دستگیره درب صندوق، قاب مه‌شکن‌های جلو و کلیپرهای ترمز به رنگ قرمز استفاده شده است.

معرفی پژو ۲۰۷ مولتی کالر

تفاوت پژو ۲۰۷ مولتی کالر با پژو ۲۰۷ معمولی

تعداد تفاوت‌های میان پژو ۲۰۷ معمولی و پژو ۲۰۷ مولتی کالر زیاد نیست و مهم‌ترین تفاوت ۲۰۷ mc با ۲۰۷ اتومات شامل موارد زیر می‌شود:

  • قرمز شدن قسمت‌هایی از ظاهر خودرو مانند سقف، زه‌های جانبی، قاب آینه‌های جانبی، کالیپرهای ترمز و دریچه روی کاپوت
  • مشکی شدن رینگ‌های آلیاژی
  • قرمز شدن قطعات دکوراتیوی مثل قاب دریچه‌های تهویه، قاب دستگیره درها و قسمتی از غربیلک فرمان
  • پیشرانه ارتقاءیافته TU5 پلاس با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و گیربکس شش سرعته اتوماتیک

قیمت پژو ۲۰۷ مولتی کالر

قیمت خودرو در بازار ایران تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد و به همین خاطر، باید قیمت خودرو را به‌صورت روزانه چک و دو قیمت بازار آزاد و کارخانه را با هم مقایسه کرد. در جدول زیر، قیمت ۲۰۷ مولتی کالر را هم در کارخانه و هم در بازار آزاد بیان خواهیم کرد که این ارقام برای ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۲ هستند:

نام خودرو قیمت خودرو در بازار آزاد قیمت خودرو در کارخانه
پژو ۲۰۷ مولتی کالر ۷۲۰ میلیون تومان ۴۱۸ میلیون و ۸۷۷ هزار تومان

نتیجه‌گیری

پژو ۲۰۷ مولتی کالر آخرین نسخه از پژو ۲۰۷ است که خودروسازی ایران خودرو آن را به بازار عرضه کرده است. با توجه به ایرادهای ظاهری‌ای که به این خودرو گرفته می‌شود، بسیاری خرید ۲۰۷ اتومات را توصیه نمی‌کنند. اما این خودرو ارزش خرید بیشتری دست‌کم نسبت به نسخه‌های قدیمی‌تر دارد و قیمت آن نسبت به دیگر رقبای مشابه این خودرو در بازار کمتر است.

این خودرو عملکرد قابل قبولی دارد و برخی تغییرات روی آن، باعث بهبود رانندگی با آن شده است. قیمت این خودرو و همچنین طراحی اسپرت آن، آن را به خودرویی مناسب برای جوانان تبدیل کرده است، اما خب نبود ESP، سواری خشک و فضای کم داخل خودرو نیز از جمله معایب این خودرو هستند که مجموع آنها باعث شده‌اند که خودروی ۲۰۷ را خودرویی مناسب برای خانواده‌ها ندانیم.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.