تفاوت 207mc با 207 اتومات

5/5 - (1 امتیاز)

طی سال‌های گذشته شاهد تغییر در تولیدات شرکت‌های خودروسازی در ایران بودیم و یکی از مهم‌ترین تغییرات در میان خودروهای این شرکت‌ها، دو رنگ شدن در خودروهایی مانند کوییک و پژو ۲۰۷ بوده است. پژو ۲۰۷ یکی از پرطرفدارترین خودروهای ایرانی میان جوانان و حتی افراد در سنین دیگر است و یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این خودرو، طراحی اسپرت و آپشن‌هایی است که این خودرو دارد و در دیگر خودروهایی ایرانی یافت نمی‌شوند.

چندی پیش ایران خودرو پژو ۲۰۷ را با طراحی دو رنگ و با نام MC یا مولتی کالر روانه بازار کرد و می‌توان گفت که این خودرو، به‌عنوان اولین خودروی ساخته‌شده توسط ایران خودرو شناخته می‌شود که برای ساخت آن از دو رنگ بدنه استفاده شده است. البته تنها تفاوت این خودرو با مدل معمولی و اتومات ۲۰۷ این تغییر رنگ نیست و در برخی ویژگی‌ها هرچند اندک، تفاوت‌هایی در آن نسبت به مدل معمولی دیده می‌شود. در مقاله‌های قبل به‌صورت مفصل درباره 207 مولتی کالر توضیحاتی ارائه دادیم، در این مقاله قصد داریم تا به تفاوت‌ ۲۰۷ مولتی کالر یا MC با مدل معمولی و اتومات آن بپردازیم.

مشخصات پژو ۲۰۷ مولتی کالر یا MC

پژو ۲۰۷ مولتی کالر دارای پیشرانه‌ی TU5 است که توانی برابر با ۱۰۵ اسب بخار را به همراه گشتاور ۱۴۲ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این پیشرانه‌ای است که ایران خودرو در دیگر مدل‌های ۲۰۷ نیز استفاده کرده است. اما موتور استفاده شده در مدل دو رنگ پژو ۲۰۷، نمونه بهینه‌سازی شده از پیشرانه‌ی TU5 است که به آن TU5 پلاس می‌گویند. طبق آنچه ایران خودرو اعلام کرده است، این موتور قدرت و کارایی بیشتری نسبت به مدل‌های اولیه خود دارد و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است. تمام این تغییرات باعث شده‌اند که ابتدا شتاب خودروی ۲۰۷ مولتی کالر بیشتر شود و بعد اینکه و مصرف سوخت در مدل دو رنگ ۲۰۷ نیز کاهش پیدا کند.

تفاوت ۲۰۷ mc با ۲۰۷ اتومات

دیگر تغییر چشمگیر در مشخصات فنی پژو 207mc، تغییر گیربکس چهار دنده قبلی به مدل جدید ۶ سرعته است که باعث کاهش دور موتور و سروصداهای ماشین در سرعت بالا شده است. از این جعبه دنده در خودروهای دیگر ایران خودرو مانند دنا پلاس توربو اتوماتیک استفاده شده که ساخت شرکت چینی DAE است.

در جدول زیر می‌توانید تمام مشخصات فنیِ پژو ۲۰۷ مولتی کالر را مشاهده کنید:

خودرو پژو ۲۰۷ مولتی کالر
نوع موتور Tu5p – شانزده سوپاپ – ۱.۶ لیتری
توان ۱۱۳ اسب بخار – ۱۴۴ نیوتن متر
شتاب صفر تا ۱۰۰ ۱۲.۶ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۴۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
بیشترین سرعت ۱۸۹ کیلومتر بر ساعت
وزن ۱۱۱۸ کیلوگرم
حجم صندوق ۲۴۵ لیتر

در مورد آپشن‌ها و امکانات پژو ۲۰۷ مولتی کالر نیز باید عنوان کرد که این خودرو دارای امکانات و آپشن‌های زیر است:

  • کروز کنترل، سقف قرمز، تریم خاکستری، قطعات دکوراتیو هم رنگ سقف، غربیلک فرمان چرمی، صندلی راننده ۶ حرکته دستی و صندلی شاگرد ۴ حرکته دستی، صندلی عقب تاشو، پشت‌سری صندلی‌های جلو و عقب قابل تنظیم (طرح و پارچه جدید)، ایموبیلایزر، قفل مرکزی، کمربند ایمنی ۳ نقطه‌ای پیش کشنده سرنشینان جلو، کمربند ایمنی عقب ۳ نقطه‌ای، سیستم قطع کن سوخت، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، فرمان تلسکوپی، قفل ایمنی کودک، سنسور دنده عقب، دوربین دید عقب، تهویه اتوماتیک، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر، فرمان برقی با کلیدهای کنترل، ترمز ضد قفل ABS و EBD، ترمز کمکی، ترمز دیسکی عقب، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، چراغ جلو مجهز به چراغ روز، سیستم روشنایی ترک خودرو، آینه‌های جانبی برقی راهنمادار هم‌رنگ بدنه.

قیمت ۲۰۷ مولتی کالر نیز نسبت به دیگر مدل‌های ۲۰۷ بالاتر است و طبق اطلاعات روز ۲۳ مهر ۱۴۰۲، قیمت این خودرو در کارخانه ۴۱۸ میلیون و ۸۷۷ هزار تومان و قیمت آن در بازار آزاد، ۷۲۰ میلیون تومان است.

مشخصات فنی پژو ۲۰۷ اتومات

پژو ۲۰۷ اتومات را می‌توان نسخه ارتقا یافته‌ی پژو ۲۰۶ نامید و برخی به همین دلیل آن را ۲۰۶ پلاس نام‌گذاری کردند. پژو ۲۰۷ اتوماتیک نیز دارای پیشرانه TU5 است که توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار و همچنین حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن متری را دارد. تفاوت این مدل ۲۰۷ با مدل معمولی و دنده‌ای آن، جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک است که باعث شده حداقل شتاب صفر تا صد این خودرو به ۱۲.۶ ثانیه و حداقل مصرف سوخت آن به ۷.۱ لیتر به ازای کارکرد ۱۰۰ کیلومتر برسد.

تفاوت ۲۰۷ mc با ۲۰۷ اتومات

اما با این حال، پژو ۲۰۷ اتوماتیک می‌تواند گزینه‌ای عالی برای افرادی باشد که به طراحی جوان‌پسند و شتاب خودرو علاقه دارند و در عین حال بودجه‌ای بالا برای خرید خودروهای رقیب و خارجی را ندارند. علاوه بر این، در دسترس بودن قطعات و خدمات پس از فروش این خودرو در سراسر کشور نیز باعث شده که میزان خرید و فروش این مدل پژو در بازار بسیار بالا باشد.

در جدول زیر می‌توانید تمام مشخصات فنیِ پژو ۲۰۷ مولتی کالر را مشاهده کنید:

خودرو پژو ۲۰۷ اتومات
نوع موتور Tu5 چهار سیلندر 16 سوپاپه– ۱.۶ لیتری
توان ۱۰۵ اسب بخار – ۱۴۲ نیوتن متر
شتاب صفر تا ۱۰۰ ۱۲.۶ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی ۷. ۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
بیشترین سرعت ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت
وزن ۱۰۹۶ کیلوگرم
حجم صندوق ۲۴۵ لیتر

در مورد آپشن‌ها و امکانات پژو ۲۰۷ اتومات نیز، باید عنوان کرد که این خودرو دارای امکانات و آپشن‌های زیر است:

  • جعبه دنده اتوماتیک، سیستم‌های ایمنی ترمز ABS، EBD و EBA، ترمزهای دیسکی جلو با سیستم خنک شونده، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو، سیستم مالتی مدیا مجهز به یک صفحه نمایشگر ۷ اینچی لمسی و همراه با امکاناتی نظیر GPS، پورت USB، پخش DVD، وجود بلندگو بر روی درب‌های جلو و عقب و بلوتوث، سیستم فرمان هیدرولیکی، کلیدهای کنترل بر روی فرمان، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، چراغ‌های جدید عقب، چراغ‌های مخصوص روز، آینه‌های جانبی برقی همرنگ بدنه مجهز به راهنما، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سنسور دنده عقب، دوربین دید عقب و کروز.

قیمت خرید ۲۰۷ اتومات نیز طبق اطلاعات روز ۲۳ مهر ۱۴۰۲، در کارخانه ۳۳۴ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان و قیمت آن در بازار آزاد، ۶۱۰ میلیون تومان است. این در حالی است که قیمت ۲۰۷ دنده ای در کارخانه ۳۱۸ میلیون و ۶۲۸ هزار تومان و قیمت آن در بازار آزاد، ۵۸۶ میلیون تومان است.

فرق 207mc با معمولی

در صورت مشاهده این دو خودرو، اولین تفاوتی که خیلی سریع متوجه آن خواهید شد، تفاوت ظاهری آنها و دو رنگ شدن نسخه مولتی کالر است. اما در بیشتر جزئیات این دو خودور، نمی‌توان تفاوت‌های بسیاری را پیدا کرد. اما مهم‌ترین این تفاوت‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • استفاده از رنگ قرمز در سقف، اسپویلر، غربیلک فرمان چرمی، برخی قطعات روی داشبورد، دوخت جدید روکش صندلی‌ها، برخی قطعات رودری، قاب دور چراغ مه‌شکن، قاب آینه جانبی، قاب چراغ پلاک عقب، هواکش روی کاپوت و دوخت گردگیر دسته دنده
  • ارتقای آلایندگی خودرو به یورو ۵
  • مشکی شدن رینگ‌های آلیاژی
  • گیربگس جدید ۶ سرعته اتومات
  • کاهش مصرف سوخت با نصب سیستم CVVT یا سیستم متغیر زمان‌بندی سوپاپ‌ها
  • پیشرانه ارتقاءیافته TU5 پلاس با ۱۱۳ اسب بخار قدرت

اما پژو ۲۰۷ اتومات مدل پانوراما نیز دارد که تفاوت 207mc با پانوراما را در جدول زیر مشاهده خواهید کرد:

مشخصات 207mc ۲۰۷ پانوراما اتومات
نوع موتور TU5P TU5
حجم موتور (cc) ۱۵۸۷ ۱۵۸۷
حداکثر توان موتور (hp) ۱۱۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ در دقیقه ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm) ۱۴۴ نیوتن متر ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم ۱۱.۰۱ ۱۰.۵
تعداد سوپاپ ۱۶ ۱۶
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب با اکتان ۹۵ بنزین بدون سرب با اکتان ۸۷ و ۹۵
سیستم انژکتوری چند نقطه‌ای با پاشش الکترونیکی پاشش چند نقطه‌ای
حداکثر سرعت (km/h) ۱۸۹ ۱۹۰
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۲.۶ ۱۲.۶
سیستم انتقال قدرت ۶ سرعته اتوماتیک اتوماتیک
مصرف سوخت داخل شهر (Lit/۱۰۰ km) ۱۰.۱۲ ۹.۹
مصرف سوخت خارج شهر (Lit/۱۰۰ km) ۵.۸۷ ۵.۵
مصرف سوخت ترکیبی (Lit/۱۰۰ km) ۷.۴۱ ۷.۱
طول خودرو (mm) ۳۸۷۲ ۳۸۷۲
ترمز سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD ‌و EBA)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی توپر سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD ‌و EBA)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده، ترمز عقب دیسکی توپر، کد کلاس ۶۰۱۰۹: ترمز عقب کاسه‌ای
کیسه هوای ایمنی کیسه هوای راننده و سرنشین جلو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
فرمان برقی، کلیدهای کنترل روی فرمان (MFC) هیدرولیکی، کلیدهای کنترل روی فرمان (MFC )، کد کلاس ۶۰۱۰۳ و ۶۰۱۰۴: فرمان برقی
سیستم تهویه اتوماتیک اتوماتیک
سیستم صوتی مالتی مدیا سیستم مالتی مدیا
چراغ‌ها چراغ مه‌شکن جلو و عقب، چراغ جدید جلو و عقب، چراغ جلو مجهز به چراغ روز، سیستم روشنایی ترک خودرو (Follow Me Home) چراغ مه‌شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ جدید عقب، چراغ جلو مجهز به چراغ روز
آینه‌ها آینه‌های جانبی برقی راهنمادار آینه‌های جانبی برقی راهنمادار هم رنگ بدنه
شیشه‌ها جلو و عقب برقی شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب
تزئینات تریم خاکستری، قطعات بیرونی و داخلی هم‌رنگ سقف تریم خاکستری، روکش پارچه‌ای صندلی
تجهیزات ایمنی ایموبیلایزر، قفل مرکزی، کمربند ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه‌ای پیش کشنده، کمربند ایمنی عقب ۳ نقطه‌ای، سیستم قطع کن سوخت، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، فرمان تلسکوپی، قفل ایمنی کودک، سنسور دنده عقب، دوربین دید عقب ایموبیلایزر, قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، کمربند سرنشینان عقب ۳ نقطه‌ای، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سنسور دنده عقب، دوربین دیدعقب
رینگ و لاستیک ۱۴ اینچ آلومینیومی کد کلاس ۶۰۱۰۲ و ۶۰۱۰۴: ۱۴ اینچ آلومینیومی ، کد کلاس ۶۰۱۰۳ و ۶۰۱۰۸ و ۶۰۱۰۹: ۱۴ اینچ فولادی
صندلی صندلی راننده ۶ حرکته دستی و صندلی شاگرد ۴ حرکته دستی، صندلی عقب تاشو دوتکه (۱/۳-۲/۳)، پشت سری صندلی‌های جلو و عقب قابل تنظیم (طرح و پارچه جدید) صندلی راننده و سرنشین جلو ۴ حرکته دستی, پشت سری صندلی‌های جلو و عقب قابل تنظیم
سایر تجهیزات کروز کنترل، سقف قرمز، تریم خاکستری، قطعات بیرونی هم رنگ سقف (دریچه درب موتور، دستگیره درب صندوق عقب، زه‌های جانبی، کلیپر ترمز، قاب آینه‌های جانبی) قطعات دکوراتیو هم رنگ سقف (غربیلک فرمان چرمی، قاب دور دریچه‌های کولر و مالتی مدیا، قاب دور دستگیره درها از داخل و کمربند ایمنی) کروز کنترل، ۶۰۱۰۴ و ۶۰۱۰۹: سقف شیشه‌ای

در کل می‌توان عنوان کرد که تغییر پیشرانه و گیربکس و همچنین دو رنگ شدن خودرو، از جمله مهم‌ترین و تاثیرگذارترین تفاوت‌های میان پژو ۲۰۷ مولتی کالر با پژو ۲۰۷ اتومات است و همین موارد باعث افزایش قیمت این مدل خودرو نسبت به مدل اتومات آن شده است. بنابراین، این شما هستید که تصمیم می‌گیرید بین ظاهر خودرو و هزینه کمتر کدام را انتخاب کنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.