رنجروور ایووک؛ جنتلمن انگلیسی در پایتخت

3.9/5 - (14 امتیاز)

رنجروور ایووک (Range Rover Evoque) یک شاسی بلند لوکس است که از سال ۲۰۱۱ وارد سبد محصولات شرکت لندروور شد. این شاسی بلند جذاب، بر اساس یک خودرو مفهومی به نام لندروور LRX طراحی و تولید شده است که اولین بار در نمایشگاه بین المللی NAIAS سال 2008 در معرض دید عموم قرار گرفت. طراحی عجیب و منحصر به فرد رنجروور ایووک باعث شد تا این خودرو بتواند نظر بسیاری از بازدیدکنندگان و منتقدان را به سوی خود بکشاند. LRX از ساختار و طراحی خاصی برخوردار بود که هماهنگی آن با محصولات لندروور را اندکی دشوار می‌ساخت، از همین رو شرکت بریتانیایی لندروور تصمیم گرفت تا ایووک سرآغاز جداسازی رنجروور از لندرور باشد و دومین محصول از این برند مستقل لقب بگیرد.

رنجروور ایووک Range Rover Evoque

در سال 1396 اولین نمونه از رنجروور ایووک به تعداد بسیار محدود وارد بازار کشور شد و موفق شد نظر بسیاری از خاص پسندان را به سوی خود بکشاند. در ابتدا تصور می‌شد که این خودرو باید به رقیب سرسختی برای پورشه ماکان بدل شود، اما عرضه محدود این کراس اوور بریتانیایی باعث شد تا قیمت آن بسیار بالاتر از پورشه ماکان قرارگیرد. در این سری از مقالات بررسی خودرو سایت شیپور، به سراغ رنجروور ایووک رفته و قصد داریم شما مخاطبین عزیز را با مشخصات فنی، تجهیزات، مزایا و معایب رنجروور ایووک آشنا نماییم؛ در ادامه با ما همراه باشید.

عکس رنجرور ایووک

طراحی ظاهری و داخلی رنجروور ایووک

برخلاف طراحی ساده و بی آلایش اغلب محصولات کمپانی لندرور، نمای ظاهری رنجروور ایووک بسیار جذاب و خشن به نظر می‌رسد و به جرات می‌توان گفت که تا حد زیادی به طرح کانسپت LRX وفادار مانده است. در حدود چهار سال پس از عرضه ایووک به بازارهای جهانی، کمپانی لندروور هیچ علاقه‌ای به ایجاد تغییر در نمای داخلی یا خارجی این خودرو از خود نشان نمی‌داد، اما نهایتا در سال 2015 نسخه فیس لیفت رنجروور ایووک تحت عنوان مدل 2016 راهی بازار شد که باز هم تغییرات چندانی در آن به چشم نمی‌خورد و تنها گرافیک چراغ‌ها، سپر جلو، باله عقب و طرح رینگ‌ها دچار تغییراتی شده بودند.

جلو داشبورد رنجرور ایووک

کابین ایووک بسیار راحت و لوکس به نظر می‌رسد و از ارگونومی بسیار خوبی نیز برخودار است که به راننده و سرنشینان اجازه می‌دهد به راحت‌ترین حالت ممکن از امکانات متنوع این خودرو استفاده نمایند. یکی از معایب کابین ایووک فضای محدود سر و پا در ردیف عقب است که البته از یک کراس اوور اسپرت جز این هم نمی‌توان انتظار داشت؛ نمونه چنین مشکلی در خودروهایی همچون ب ام و X4 یا تویوتا CHR نیز به چشم می‌خورد. ظرفیت بار ایووک 575 لیتر است که برای چنین خودرویی فضای بسیار مناسبی به نظر می‌رسد؛ در صورتی که به فضای بیش از این هم نیاز داشته باشید می‌توانید با خواباندن صندلی‌های پشت، به فضایی در حدود 1444 لیتر دست یابید!

طراحی داخلی رنجرور ایووک

آپشن‌ها و امکانات رفاهی رنجروور ایووک

رنجروور ایووک یک شاسی بلند لوکس از برند انگلیسی الاصل لندروور است، بنابراین می‌توان مطمئن بود که ایووک به لیست بلند بالایی از امکانات و تجهیزات مجهز شده است. رنجروور ایووک از نظر آپشن‌ و امکانات رفاهی یکی از کامل‌ترین‌ها در رنج قیمتی خود محسوب می‌شود؛ از جمله آپشن‌های رفاهی رنجروور ایووک می‌توان به  مانیتور 8 اینچی لمسی، 8 عدد اسپیکر، تنظیم 12 حالته برقی صندلی راننده، آینه عقب الکتروکرومیک، آینه‌های جانبی تاشو برقی، گرمکن آینه‌های جانبی، نور بالا اتوماتیک (AHBA)، استارت دکمه‌ای، هشداردهنده تغییر لاین،  سنسور باران، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باد لاستیک، کروزکنترل، مانیتور 5 اینچی صفحه کیلومتر، نورپردازی داخلی و چندین آپشن دیگر اشاره کرد.

سانروف رنجرور ایووک

ایمنی و مشخصات فنی رنجروور ایووک

رنجروور ایووک با پیشرانه‌های متفاوتی در بازار جهانی عرضه می‌شود، اما نمونه عرضه شده در بازار کشور از یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ بهره می‌برد که از توان تولید 240 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 340 نیوتن متر گشتاور برخوردار است که این نیرو از طریق یک گیربکس 9 سرعته ساخت کمپانی ZF آلمان به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. این شاسی بلند 1675 کیلوگرمی می‌تواند طی زمانی در حدود 7 ثانیه، سرعت خودرو را از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت برساند که شتاب قابل توجهی به نظر می‌رسد.

تصویر رنجرور ایووک

در سال 2011 رنجروور ایووک توسط موسسه ایمنی خودروهای اروپایی Euro Ncap مورد بررسی قرار گرفت و با تکیه بر تجهیزات ایمنی همچون 7 عدد کیسه هوا، کنترل پایداری (DSC)، کنترل کشش (TCS)، کنترل واژگونی (RSC)، سیستم کمکی حرکت در سرازیری (HDC)، ترمز ضدقفل (ABS)، توزیع نیروی ترمز (EBD)، ترمز کمکی (EBA)، ترمز اضطراری خودکار (AEB)، ترمز پارک برقی (EPB) و همچنین بدنه مستحکم خود توانست 5 ستاره کامل ایمنی را از آن خود کند.

گیربکس رنجرور ایووک

قیمت و شرایط بازار رنجروور ایووک

قیمت پایه مدل‌های پنج در رنجروور ایووک 2014 در زمان عرضه به بازار جهانی از 41 هزار دلار آغاز و بسته به سطح امکانات و نوع پیشرانه تا 63 هزار دلار نیز ادامه داشت. ایووک در ابتدای عرضه به بازار داخلی با قیمتی حدود 1 میلیارد تومان در بازار خرید و فروش خودرو ارائه می‌شد، اما در حال حاضر قیمت نمونه‌های فول و پلاک ملی این خودرو به بیش از 3 میلیارد تومان می‌رسد که چندین برابر ارزش جهانی این خودرو است.

فرمان رنجرور ایووک

در حال حاضر در رنج قیمتی نمونه‌های سال 2014 یا 2015 رنجروور ایووک می‌توان به سراغ نمونه‌های صفر کیلومتر شاسی بلندهایی همچون ولوو XC90 یا پورشه ماکان 2017 رفت که در مقایسه با رنجروور ایووک از فضای کابین بیشتر، دسترسی نسبتا راحت‌تر به قطعات و بازار خرید و فروش پررونق‌تری برخوردار هستند.

عکسهای رنجرور ایووک

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.