دودهایی که از اگزوز ماشین خارج می شوند نشانه چه ایرادی هستند؟

Rate this post

در مطلب قبلی درباره دلایل روغن سوزی ماشین و همچنین علائم آن برای تان گفته بودیم. امروز قصد داریم درباره این که هر نوع دودی که از اگزوز خودرو بیرون می آید، نشانه چیست و برای تعمیر آن چه کاری باید انجام بدهید برای تان بگوییم.

شاید بخواهید پیش از شروع مطلب قبلی را ببینید:

از چه راه هایی روغن سوزی خودرو کارکرده را تشخیص بدهیم؟

هر دودی که از اگزوز خودرو خارج می شود دارای رنگ متفاوتی است که نشانه خرابی یا یک نیاز پنهان خودرو است. همان طور که در مطلب پیشین هم گفته بودیم دود آبی رنگ نشانه نشتی روغن است که در مخلوط سوخت و هوا در اگزوز ظاهر مي شود.

شاید تنها دودی که نشان از خرابی خودرو و نیاز به تعمیر شدن آن ندارد دود سفید است که در روزهای سرد سال آن را می بینید. این دود همان بخار آبی است که به دلیل سرد بودن دمای موتور به صورت مرطوب درآمده است و اصلا دود نیست بلکه مولکول‌های آب است. پس با دیدن این دود سفید در سرمای صبحگاهی نیازی نیست نگران سلامت ماشین باشید.

ولی اگر در طول روز و هنگامی که موتور ماشین گرم شده است هم چنین دودی را مشاهده کردید که به صورت ابری و غیر معمول از اگزوز خارج می شود، ممکن است واشر سر سیلندر ماشین شما خراب شده باشد. این خرابی می تواند شامل خوردگی در بین واشر سرسیلندر و سیلندر خودرو باشد. که یکی از دلایل آن هم خوب آب بندی نشدن خودرو است. می توانید مطلب چطور خودرو صفر کیلومتر را آب بندی کنیم؟ را برای دانستن راه های اصولی این کار مطالعه کنید.

خروج دود سیاه از اگزوز خودرو علاوه بر این که منظره بسیار بدی دارد باعث می شود تا آلودگی هوا چندین برابر شود. یکی از مهم ترین دلایل خروج دود سیاه رنگ از اگزوز این است که سوخت و هواي صحیح به طور مناسب مخلوط نشده باشد و دلیل آن هم این است که يا سوخت در آن بيش از حد است و يا هوا به اندازه كافي وجود ندارد. اگر هوا به اندازه کافی وجود نداشته باشد ممن است دلیل آن گرفتگي در فيلتر هوا و گذرگاه‌های ورود هوا باشد، که می توان با تعویض به موقع فیلترهای هوا از بروز آن جلوگیری کرد.

برای آن که یک ماشین سلامت با کارکردی مناسب داشته باشیم تا کمترین میزان هزینه را برای تعمیر آن خرج کنیم کافی است به دودهایی که از اگزوز آن خارج می شود و صداهایی که در مواقع مختلف مثل روشن کردن صبحگاهی یا حرکت در سربالایی ها از موتور آن خارج می شود دقت کنیم، تا پیش از آن که خرابی ها شدت پیدا کنند و نیاز به تعمیرات اساسی داشته باشند با انجام مراقبت های لازم آن ها را برطرف کنیم.

اگر می خواهید خودروی تان را بدون واسطه و مستقیم بفروشید می توانید به سایت شیپور صفحه خودرو مراجعه کنید و پس از اطلاع از محدوده قیمتی ماشین تان را برای فروش آگهی کنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.