کرونا، نمایشگاه خودرو ژنو را هم بیمار کرد!

Rate this post

هشتاد و نهمین نمایشگاه خودرو ژنو (89th Geneva International Motor Show) که قرار بود امروز در کشور سوئیس برگزار شود، به دلیل شیوع شدید ویروس کرونا در سراسر جهان و همچنین توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی مبنی بر عدم شرکت افراد در اجتماعات، تعطیل شد. خسارات فوق‌العاده‌ زیادی بر اثر لغو این نمایشگاه به برگزار کنندگان و شرکت‌های خودروسازی وارد شده و برخی از آن‌ها نیز تصمیم گرفته‌اند تا رونمایی‌های خود را به صورت آنلاین برگزار کنند.

تصمیم مبتنی بر لغو برگزاری نمایشگاه خودرو ژنو از سوی شورای فدرال سوئیس اتخاذ شد. این شورا دو روز پیش تصمیم گرفت تا تمام تجمعات اجتماعی که باعث گردآوری بیش از هزار نفر می‌شوند را لغو کند. مدیر برگزاری نمایشگاه ژنو نیز ضمن احترام گذاشتن به این تصمیم، دغدغه اصلی خود و سایر شرکت‌های خودروسازی را سلامت بازدیدکنندگان عنوان کرد. نمایشگاه خودرو ژنو یکی از داغ‌ترین رویدادهای خودرویی سراسر جهان است. دوره قبلی این نمایشگاه که سال گذشته میلادی برگزار شد، بیش از 600 هزار نفر بازدیدکننده را به خود جلب کرد.

منتظر لوگو جدید کیا باشید

لوگو جدید کیا

خودروساز مشهور کره‌ای کیاموتورز چندی پیش از طرح جدید نشان تجاری خود رونمایی کرد که در مدل مفهومی Imagine by KIA به تصویر کشیده شده بود. حال این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد از ماه اکتبر سال جاری محصولاتش را با لوگو جدید به بازار عرضه کند. کیا تصمیم دارد با عرضه چهره جدیدی برای نشان تجاری خود، دید مشتریان در خصوص محصولات و روند کاری خود را تغییر دهد.

نشان تجاری برند کیا از ابتدای فعالیت این شرکت در سال 1944 تاکنون پنج بار دستخوش تغییرات شده و نماد جدید ششمین لوگو کیا محسوب می‌شود. کره جنوبی در حال حاضر درگیر شیوع بیماری کرونا است و به همین دلیل بسیاری از فعالیت‌های خودروسازی این کشور نیز به تعویق افتاده است. کیا امیدوار است بتواند در طی ماه‌های آتی یک کنفرانس رسمی داشته باشد و در آن از لوگو و محصولات جدید خود رونمایی کند.

مالکان خودروهای گران، بی‌توجه به عابران پیاده!

اخیرا پژوهشی در ایالات‌متحده صورت گرفته که نتایج آن موجب حیرت خوانندگان شده است. مطابق این تحقیق، صاحبان خودروهای گران‌قیمت نسبت به عابران پیاده بی‌توجه هستند و حق تقدم خط عابر پیاده را رعایت نمی‌کنند. بر اساس مطالعات صورت گرفته، به ازای هر 1000 دلار افزایش قیمت خودرو، میزان توجه راننده به‌حق تقدم عابر پیاده سه درصد کاهش می‌یابد.

نکته جالب در خصوص این پژوهش افزایش امکانات ایمنی خودروها در طی چند سال اخیر است. خودروهای امروزی به امکانات مختلفی مجهز هستند تا ایمنی عابران پیاده را بیش‌ازپیش حفظ کنند و خودروهای گران نیز سطح بالاتری از این امکانات را در خود جای داده‌اند. با این وجود تلفات عابران پیاده هرساله افزایش می‌یابد و مؤسسات ایمنی آمریکا را نگران کرده است.

این پژوهش علاوه بر بررسی نسبت قیمت خودرو و مهم بودن حق تقدم عابر پیاده برای راننده، به مطالعه رابطه میان نژاد عابران و واکنش رانندگان نیز پرداخته است. تنها 28 درصد از کل رانندگان به حق تقدم عابران پیاده اهمیت می‌دهند. از این تعداد 31 درصد برای عابران پیاده خانم و 24 درصد برای عابران پیاده آقا توقف می‌کنند. نسبت توجه به حق تقدم عابران بر اساس نژاد نیز 32 درصد به ازای سفیدپوستان و 25 درصد به ازای رنگین‌پوستان است.

توافق فولکس واگن و شاکیان آلمانی در خصوص غرامت

دیزل گیت

سال 2015 میلادی بود که رسوایی فولکس واگن موسوم به دیزل گیت (Dieselgate) موجب شکایت از این شرکت در ایالات متحده شد. اتهام شرکت آلمانی دست‌کاری میزان انتشار گازهای آلاینده خودروها از طریق تقلب در نرم‌افزار آن‌ها بود. پس از این رویداد هزاران خودرو فولکس واگن از سراسر ایالات متحده جمع‌آوری شدند و شرکت مجبور شد به خریداران ضرر دیده خسارت پرداخت کند. با این حال شرایط در وطن فولکس واگن به گونه‌ای دیگر پیش رفت.

خریداران آلمانی خودروهای دیزلی فولکس واگن نیز مدعی شدند که این دست‌کاری در خصوص خودروهای آن‌ها نیز صورت گرفته و خواهان دریافت غرامت از این شرکت شدند. به دلیل شرایط خاص دادرسی در آلمان و نفوذ گسترده فولکس واگن، مشتریان متضرر راه پرپیچ و خمی را از زمان نگارش شکایت تا به امروز طی کردند و ناچار شدند از انجمن‌های مختلف حمایت از مصرف‌کنندگان یاری بگیرند تا به‌حق خود برسند.

حال دادگاه برانشوایگ در مرکز آلمان موفق شده توافقی را مابین وکلای شاکیان و وکلای فولکس واگن برقرار کند. مطابق این توافق به هرکدام از شاکیان که تعداد آن‌ها حدود 260 هزار نفر است، معادل ۱۵ درصد قیمت اولیه خودرو به عنوان جریمه پرداخت خواهد شد که با توجه به خودرو خریداری شده مبلغی بین ۱۳۵۰ تا ۶۲۵۷ یورو برآورد می‌شود. حال شاکیان می‌توانند این توافق را پذیرفته و مبلغ در نظر گرفته شده را دریافت کنند یا آن‌که به دنبال دریافت وجه بیشتری از فولکس واگن باشند و شکایت خود را برای مدت دیگری پیگیری کنند.

 

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.