بابلسر کجاست؟ بررسی شرایط زندگی و امکانات آن

4.2/5 - (5 امتیاز)

بابلسر، یکی از شهرهای زیبا و قدیمی واقع در استان مازندران است. این شهر به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد و جاذبههای گردشگری فراوان، مقصدی محبوب برای بازدیدکنندگان داخلی و بعضا خارجی است. شهر بابلسر مانند بسیاری از دیگر شهرهای واقع در شمال کشور و سواحل دریای خزر طبیعتی بسیار زیبا دارد و به ویژه در فصلهای بهار و پاییز هوای دلپذیر آن مسافران زیادی را جذب خود میکند. در صورتی که تمایل دارید در مورد این شهر بیشتر بدانید با ما همراه باشید. 

بابلسر کجا واقع شده است؟ 

بابلسر در سواحل جنوبی دریای خزر قرار گرفته است. از آنجایی که بابلرود از وسط این شهر میگذرد، هم ساحل رودخانه و هم ساحل دریا در میان جاذبههای گردشگری بسیار مهم این شهر قرار دارند. این شهر محل استقرار دانشکدههای اصلی دانشگاه مازندران است که یکی از مهمترین دانشگاههای کشور محسوب میشود. برای دیدن آگهی‌های خریدوفروش آپارتمان در بابلسر به شیپور مراجعه کنید.

بابلسر کجا واقع شده است؟ 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این شهر پیشتر «مشهد سر» نام داشته است آن هم به این دلیل که برخی باور داشتهاند سرِ برادر امام رضا در این شهر دفن شده است. نکته حائز اهمیت در مورد بابلسر این است که علاوه بر داشتن طبیعت بسیار زیبا، به دلیل علاقه سلسله آخر پادشاهی در ایران به خطه سرسبز شمال، از بناها و مناطق گردشگری ساخته دست بشر نیز چیزی کم ندارد.
آب و هوای این شهر معتدل و گرم است و در دسته شهرهای مرطوب قرار میگیرد. میانگین دمای این شهر در طول سال ۱۷.۵ درجه است و به همین دلیل یکی از خوش آب و هواترین شهرهای کشورمان تلقی میشود.  

مشکلات زندگی در بابلسر  

زندگی در بابلسر با تمام لطف و جذابیتی که دارد با برخی مشکلات همراه است. دو مشکل اساسی این شهر زیبای شمالی کمبود آب آشامیدنی و قطعی مکرر برق در شش ماه نخست سال است، مشکلی که در برخی دیگر از شهرهای کشورمان نیز وجود دارد.
موضوع دیگر اینکه با وجود جمعیت عادی بالای ۱۲۰ هزار نفر در بابلسر، در ایام نوروز و آخر هفتهها جمعیت این شهر با وجود مسافران بسیار زیاد میشود. با این وجود، زیرساختهای آب و برق همچنان برای تعداد این افراد مهیا نیست و به همین دلیل مشکلاتی برای ساکنین و همینطور مسافران رخ میدهد. مشکل نبود شغل برای جوانان نیز مانند بسیاری از شهرهای کوچک ایران، دیگر مشکل شهرستان بابلسر است 

خرید ویلا در بابلسر 

خرید ویلا در بابلسر

بابلسر با آن طبیعت زیبا و خیره کنندهای که دارد و کوهستانها، جنگلها و دریای زیبا یکی از پرطرفدارترین شهرهای شمالی برای خرید ویلا و خانه است. خرید ویلا در این منطقه میتواند یک انتخاب عالی برای استفاده شخصی باشد. به علاوه، اگر به دنبال سرمایهگذاری باشید، باز هم بابلسر گزینهای مناسب است چرا که به مرور زمان قیمت ملکتان افزایش پیدا میکند.
در بابلسر میتوانید انواع و اقسام ویلاها را در متراژها و با امکانات متفاوت پیدا کنید، از ویلاهای ساحلی با دسترسی آسان به سواحل زیبا و فضای آرامش بخش کنار دریا گرفته، تا ویلاهای کوهستانی در مناطقی با مناظر دیدنی و آب و هوای معتدل. 

قبل از خرید ویلا در بابلسر، مهم است که نکات زیر را مد نظر داشته باشید: 

بررسی بازار: قبل از هرگونه خرید، مطالعه و بررسی بازار ملک در بابلسر بسیار مهم است. اطلاعاتی مانند قیمتها، محلههای پرطرفدار، امکانات موجود و نوع ویلای مورد نظرتان را بررسی کنید. 

موقعیت مکانی: تعیین موقعیت مکانی مورد نظرتان برای خرید ویلا بسیار مهم است. آیا میخواهید در نزدیکی ساحل باشید یا در نزدیکی کوهستانهای دلپذیری قرار بگیرید؟ هر یک از این موقعیتهای مکانی با معایب و محاسنی همراه است که قطعا پیش از خرید باید از آنها مطلع باشید. بررسی نزدیکی به امکاناتی مانند فروشگاهها، رستورانها و مراکز تفریحی نیز ضرورت دارد. 

 وضعیت حقوقی: مطمئن شوید که وضعیت حقوقی ملک را به طور کامل بررسی کرده و تمامی مدارک و مجوزهای مورد نیاز را دریافت کردهاید. مشاوره با یک فرد قابل اعتماد و باتجربه در این مورد مفید خواهد بود. 

امنیت ویلا: درست است که ویلاهای لوکس و به روز بابلسر و به طور کلی شمال دارای سیستم امنیتی هستند اما این بدان معنا نیست که محیط و منطقه قرار گرفتن ویلا را به لحاظ امنیتی بررسی نکنید. توصیه میشود امنیت منطقه، میزان رفت و آمد در آن و حضور ایستگاههای پلیس را بررسی کنید. نکته دیگر اینکه خرید ویلا در شهرکهایی که از نگهبان برخوردارند نیز میتواند تا حد زیادی خیال شما را راحت کند. 

امکانات ویلا: این مورد فقط و فقط به سبک زندگی خودتان بستگی دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که به دنبال آرامش و تمدد اعصاب به شمال میروید و خرید ویلا در بابلسر برایتان هدفی جز آرامش ندارد، یک ویلای نقلی و تمیز در شهرکهای ویلایی میتواند مناسب باشد. با این حال بد نیست بدانید، بابلسر مملو از ویلاهای شیک و لوکس است. به طور کلی میتوانید  امکانات ویلا را به لحاظ محوطه سازی، نمای بیرونی ساختمان و دیوارها، باربیکیو، تی وی روم، مستر خواب، روف گاردن، تاسیسات، دسترسی به منابع آب، برق، لوله کشی آب و فاضلاب و گاز و حتی خط اینترنت حتما بررسی کنید. 

بعد از بررسی نکات ذکر شده، می‌توانید بهترین گزینه جهت خرید ویلا در بابلسر را در شیپور انتخاب کنید.

راهنمای خرید ویلا در شمال کشور

جاهای دیدنی بابلسر 

مکان‌های دیدنی در بابلسر

خواه قصدتان خرید ویلا در بابلسر باشد و خواه برای سفر به این شهر بروید، به هر حال باید بدانید که دیدنیهای این شهر مزیت قابل توجه آن هستند. حتی اگر قصدتان خرید ویلا و ماندن در این شهر است، جاذبههای گردشگری و شبو روزهای زنده کمک میکنند که دورههای جذابتری را در آن سپری کنید.
واقعیت این است که فرهنگ، تاریخ و طبیعت خیرهکننده بابلسر مسافران زیادی را جذب آن میکند. چه چیزی بهتر از سفر به شهری که نه تنها طبیعتی بسیار زیبا دارد بلکه به لحاظ مراکز تفریحی و گردشگری نیز غنی است! این شهر با جاذبههای توریستی متنوع، هم مقصد مناسبی برای سفر است و هم جایی خوب برای ماندن! 

 برخی از جاهای دیدنی بابلسر به شرح زیر است: 

روستای گالشکا که در جنوب منطقه ساحلی بهمنیر قرار گرفته یکی از جذابترین مناطق گردشگری بابلسر است. این ناحیه طبیعی بکر و مراتع سرسبز بسیار زیبا دارد. در صورتی که اهل سپری کردن زمان در کنار روستاییها و افراد محلی هستید، روستای گالشکا برای شماست! 

منطقه ساحلی میرود که در آن میتوانید جنگل و دریا را با هم تجربه کنید! این مجموعه گردشگری در فاصله ۱۵ کیلومتری شمال بابلرود قرار دارد و بسیار تمیز و پاکیزه است. تمام امکانات رفاهی لازم را در این منطقه خواهید یافت. 

تالاب عزیزک که جنوب بابلسر قرار گرفته است و منظرهای بسیار زیبا را از پرندگان محلی و مهاجر مهیا کرده است. اگر از مناظر بکر همراه با حیات وحش لذت میبریدُ تالاب عزیزک بابلسر گزینهای مناسب برای شماست. 

پل معلق فلزی که ساخت مهندسان آلمانی و سوئدی است و رود بابلرو از جاذبههای مهم بابلسر است که قطعا از دیدنشان لذت خواهید برد. 

سد لاستیکی عرب خیل که در نوع خود کم نظیر است. این سد لاستیکی منظرهای بسیار زیبا ساخته و از جاذبههای گردشگری پرطرفدار بابلسر است 

باغ وحش بابلسر نیز یکی از جاذبههای توریستی مهم این شهر است و توسط بخش خصوصی اداره میشود. حیواناتی همچون گرگ، شیر، شتر، گوشسیاه، خرس، میمون و برخی دیگر در این باغ وحش نگهداری میشوند. 

امام زاده ابراهیم بابلسر از مراکز تاریخی این شهر است که گفته میشود قدمت آن به قرن ۹ هجری برمیگردد. 

اسکله‌های قایقرانی در رودخانه بابلرود که گردشگران زیادی را جذب خود میکند. نکته مهم در مورد بابلرود این است که شهر بابلسر را به دو بخش تقسیم میکند. در کنار این رود اسکلههای قایقرانی، رستوران و کافههای زیادی واقع شده و قطعا میتوانید اوقاتی خوش را در این منطقه سپری کنید. 

 

کلام پایانی

در این مقاله اطلاعاتی در مورد بابلسر،‌ مشکلات زندگی در آن و جاهای دیدنی و مناطق گردشگری مهمش در اختیار شما قرار دادیم. قطعا تمامی حقایق مرتبط با این شهر در یک مقاله کوتاه گنجاندنی نیست. با این حال، تلاش کردیم خلاصهای از مهمترین موارد موجود را بیان کنیم تا بتوانید بیشتر با این شهر شمالی کشور آشنا شوید.

 

سوالات متداول 

در بابلسر چه نوع ویلاهایی وجود دارد؟

در شهر زیبای بابلسر می‌توانید انواع ویلا از نقلی و لوکس گرفته تا ویلاهای شهرکی پیدا کنید. بسته به سبک زندگی‌تان قطعا می‌توانید ویلایی مناسب برای خانواده‌تان پیدا کنید.

چرا تعیین موقعیت مکانی برای خرید ویلا در بابلسر اهمیت زیادی دارد؟

هر یک از موقعیت‌های مکانی (جنگل، ساحل یا شهر) با معایب و محاسنی همراه است که قطعا پیش از خرید باید از آنها مطلع باشید. بررسی نزدیکی به امکاناتی مانند فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی نیز ضرورت دارد. به این ترتیب بعد از خرید ویلا دردسر خاصی را تجربه نخواهید کرد.

آب و هوای بابلسر چگونه است؟

آب و هوای این شهر معتدل و گرم است و در دسته شهرهای مرطوب قرار می‌گیرد. میانگین دمای این شهر در طول سال ۱۷.۵ درجه است و به همین دلیل یکی از خوش آب و هواترین شهرهای کشورمان تلقی می‌شود.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.