فاصله تهران تا محمودآباد چقدر است؟

5/5 - (1 امتیاز)

شهرهای شمال کشور، یکی از یکی زیباتر هستند و به دلیل داشتن آب‌وهوای معتدل، طبیعت بکر و تفریحات بسیار، به مهم‌ترین مقصد گردشگری در کل کشور تبدیل شده‌اند. یکی از این شهرها را می‌توانیم محمودآباد بدانیم که در استان مازندران واقع شده است که از شمال به دریای خزر، از جنوب به آمل، از شرق به بابلسر و از غرب به نور می‌رسد.

مطمئنا محمودآباد یکی از مهم‌ترین شهرها برای افرادی است که قصد خرید ویلا در شمال دارند. طبق آنچه در مقاله  آشنایی با محمودآباد گفتیم: موقعیت جغرافیایی، آب‌‌و‌هوای مطبوع، نزدیکی به دریا، طبیعت بکر و جاذبه‌های گردشگری فراوان، همگی باعث شدند که سالانه افراد بسیاری محمودآباد را برای سفر انتخاب و همچنین بسیاری برای زندگی، به این شهر نقل مکان کنند. به همین خاطر است که جمعیت محمودآباد سال به سال بیشتر می‌شود و همین موضوع، میزان سرمایه‌گذاری و تقاضا برای خرید ویلا در محمودآباد را نیز بیشتر کرده است.

اما یکی از نکات مهم در زمان خرید ویلا، این است که به موقعیت جغرافیایی آن شهر توجه کنید و فاصله آن با تهران و همچنین مسیرهای دسترسی به آن را بسنجید. با توجه به قرار گرفتن محمودآباد در استان مازندران، مسیرهای متنوعی برای سفر به این شهر فراهم است که شامل مسیر جاده هراز، جاده چالوس و جاده فیروزکوه می‌شود.

فاصله تهران تا محمودآباد از نظر مسافت و زمان

فاصله تهران تا محمودآباد

فاصله شهر محمودآباد با تهران، حدود ۲۰۹ کیلومتر است که برای طی کردن این ۲۰۹ کیلومتر، باید حداقل ۳ ساعت زمان را در نظر بگیرید که با توجه به ترافیک و شلوغی جاده‌ها، ممکن است این زمان بیشتر شود.

البته مسافت تهران تا محمودآباد با توجه به جاده نیز می‌تواند تغییر کند. به عنوان مقال، مسیر تهران تا محمودآباد از طریق جاده چالوس به حدود ۲۳۵ کیلومتر می‌رسد که باز هم در صورت نبودن ترافیک و خلوتی جاده، می‌توانید در حدود ۴ ساعت و نیم به این شهر برسید.

مسیر دوم را اگر جاده فیروزکوه در نظر بگیریم، مسافت تهران تا محمودآباد از طریق این جاده به ۲۸۰ کیلومتر می‌رسد که فاصله زمانی آن کوتاه‌تر از جاده چالوس است و حدود ۴ ساعت زمان لازم است که از این جاده به محمودآباد برسید.

مسیر آخر نیز، جاده هراز است که فاصله تهران تا محمودآباد از این جاده ۲۰۹ کیلومتر است و از این جاده در فاصله کوتاه‌تری یعنی ۳ ساعت و نیم به محمودآباد می‌رسید.

روش‌های سفر از تهران به محمودآباد

محمودآباد شهری است که برای هر مسافر و شخصی که قصد زندگی در آن دارد، زیبایی‌ها و امکانات ویژه‌ای دارد. همان‌طور که در مقاله شرایط زندگی در محمودآباد عنوان کردیم: محمودآباد امکانات مناسبی برای ساکنان و بازدیدکنندگان دارد. در این شهر می‌توانید از رستوران و کافه‌های متعددی استفاده کنید و انواع غذاهای محلی و بین‌المللی را نوش جان کنید. محمود آباد دارای مراکز خرید متنوعی است و امکانات خوبی را برای تفریح و خرید فراهم می‌کند و با توجه به سلیقه و نیاز خود می‌توانید به آنها مراجعه کنید. علاوه بر این، محمودآباد دارای بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی مجهزی است که در ارائه خدمات به ساکنان و بازدیدکنندگان فعالیت می‌کنند.

بنابراین، اگر قصد دارید تا به این شهر سفر کنید یا این شهر را برای خرید ویلا و زندگی انتخاب کردید، باید با روش‌های سفر به این شهر آشنا شوید. معمولا بیشتر افراد با استفاده از خودروی شخصی به این شهر سفر می‌کنند و گزینه دوم آنها خرید بلیط اتوبوس است. در زیر به تمام روش‌های موجود برای سفر به محمودآباد اشاره خواهیم کرد.

سفر به محمودآباد با اتوبوس

بعد از خودروی شخصی، اتوبوس راحت‌ترین روش برای رسیدن به محمودآباد است. اتوبوس‌هایی که مقصدشان محمودآباد است، جاده هراز را برای رفت‌وآمد انتخاب می‌کنند و مبدا آنها در تهران، ترمینال شرق تهرانپارس است.

اگر قصد سفر به محمودآباد با اتوبوس را دارید، باید بدانید مسافت ۲۰۹ کیلومتری تهران تا این شهر که با خودروی شخصی ممکن است زیر ۴ ساعت طول بکشد، با اتوبوس حدودا به ۵ ساعت می‌رسد. بنابراین، انتخاب اتوبوس برای افرادی که عجله دارند، ممکن است انتخاب خوبی نباشد.

سفر به محمودآباد با خودروی شخصی

فاصله تهران تا محمودآباد

اولین گزینه و محتمل‌ترین گزینه برای افرادی که قصد سفر به محمودآباد را دارند، خودروی شخصی است چرا که زمان رسیدن به این شهر با خودروی شخصی بسیار کمتر از دیگر روش‌ها است. علاوه بر این، در سفر با خودروی شخصی این فرصت برای شما فراهم است که هر زمان که اراده کردید، خودرو را متوقف کنید و از زیبایی‌های جاده و طبیعت لذت ببرید. چیزی که در سفر با اتوبوس، هواپیما و قطار وجود ندارد.

جاده‌های هراز، فیروزکوه و چالوس نیز هر کدام زیبایی‌های خاص خود را دارند و می‌توانید از مسیر جاده‌ای تا محمودآباد، از جاذبه‌های طبیعی لذت ببرید.

سفر به محمودآباد با هواپیما

محمودآباد از شهرهایی است که فرودگاه ندارد، اما باز هم می‌توانید هواپیما را برای سفر به این شهر انتخاب کنید و از فرودگاه‌های شهرهای نزدیک، به سمت این شهر بروید. در حال حاضر، فرودگاه‌های آمل یا نوشهر می‌توانند انتخاب شما برای سفر هوایی به محمودآباد باشند.

برای سفر به محمودآباد با هواپیما، بلیط این شهرها را تهیه کنید و پس از رسیدن به فرودگاه‌های این شهرها، مسافت باقی‌مانده تا محمودآباد را با اتوبوس یا ماشین طی کنید.

سفر به محمودآباد با قطار

مانند فرودگاه، در محمودآباد ایستگاه قطاری نیز وجود ندارد و شما برای رسیدن به این شهر با قطار، باید ایستگاه‌های شهرهای اطراف را انتخاب کنید و بعد با اتوبوس یا ماشین، به سمت مقصد بروید.

در نهایت، انتخاب مسیر به زمان و دلخواه شما بستگی دارد، اما معمولا متداول‌ترین روش‌ها برای سفر به محمودآباد، خودروی شخصی و اتوبوس هستند.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.