بهترین شهرها برای خرید ویلای ساحلی در شمال ایران

3.5/5 - (2 امتیاز)

اکثر مردم رویای داشتن خانه و یا ویلای ساحلی دارند. آنها برای فرار از زندگی شهری و یا داشتن مکانی آرام برای زندگی در هنگام بازنشستگی، به خرید ویلای ساحلی روی می‌آورند که در نهایت بتوانند از آرامش دریا آرامش بگیرند.

یکی از مهم‌ترین مزایای داشتن خانه ویلایی کنار سواحل شمال کشور، این است که می‌توانید در تعطیلات بدون پرداخت هزینه برای اقامت، به این شهرها سفر کنید. علاوه بر این، می‌توانید از اجاره دادن ویلای خود به مسافران کسب درآمد کنید. از این گذشته، چه کسی دوست ندارد با صدای امواجی که به ساحل می‌خورد از خواب بیدار شود یا درست زمانی که خورشید شروع به طلوع می‌کند، در کنار ساحل قدم بزند؟ زندگی در کنار ساحل همیشه از جذابیت‌های خاصی برخوردار بوده است و همین موضوع باعث شده که بسیاری از محله‌ها و شهرهای ساحلی شمال ایران به عنوان محبوب‌ترین مکان‌ها برای خرید ویلا در شمال به‌شمار آیند.

در این مقاله می‌خواهیم درباره این شهرها صحبت کنیم و بهترین جای شمال برای خرید ویلا را معرفی کنیم. شاید نام بردن اسامی این شهرها به شما کمک کند تا بهترین تصمیم را برای سرمایه‌گذاری و همچنین خرید ویلای رویایی خود بگیرید.

ویژگی‌های بهترین منطقه برای خرید ویلای ساحلی در شمال

برای انتخاب بهترین شهرها برای خرید ویلای ساحلی در شمال کشور، باید به عوامل مختلفی توجه کرد. به صورت کلی، وقتی حرف از خرید زمین در شمال می‌شود و حتی صحبت از خرید ویلا می‌شود، ممکن است ذهن همه به سمت شهرهایی مانند چالوس، رامسر، رشت، تنکابن، ساری و غیره برود. برای انتخاب از میان ده‌ها شهر استان‌های شمالی کشور، باید دید که در زمان خرید ویلا به دنبال چه هستید. به دنبال این هستید که بازنشستگی آرامی را در ویلای خود بگذرانید، به دنبال خانه‌ای زیبا، شیک و مدرن هستید، هدف شما خرید ویلا در لوکس ترین شهرک های شمال است، به ویلای خود به چشم سرمایه‌ای برای آینده نگاه می‌کنید و ده‌ها دلیل دیگر.

در نهایت باید گفت که هر قسمت از شهرهای شمالی کشور زیبایی‌های منحصر به خود را دارد و برای انتخاب بهترین شهر برای خرید ویلای ساحلی، ابتدا باید از ویژگی‌های بهترین منطقه برای خرید ویلای ساحلی در شمال باخبر شوید. این ویژگی‌ها عبارت است از:

موقعیت جغرافیایی و آب و هوا

موقعیت جغرافیایی و آب‌وهوای شهرهای ساحلی

مسلما آب و هوا و موقعیت جغرافیایی ویلا، نقش مهمی در انتخاب شما خواهند داشت و این دو عامل می‌توانند آرامش و آسایش شما برای زندگی در ویلا را تضمین کنند. بنابراین، قبل از هر چیز موقعیت جغرافیایی ویلاهای مختلف را بررسی و به این موضوع توجه کنید که به هوای سرد علاقه دارید و یا اینکه دوست دارید در منطقه‌ای زندگی کنید که آب و هوای نرمالی دارد.

برخی از مناطق شمال کشور آب و هوای سردتری دارند و در برخی مناطق میزان رطوبت و شرجی بودن هوا بسیار زیاد است. برای انتخاب شهر، به دنبال اولویت‌های خود بروید. مسلما افرادی که به دنبال آب و هوایی معتدل‌تر هستند، می‌توانند شهرهای ساحلی را برای خرید ویلا و زمین انتخاب کنند. برای این افراد، خرید ویلا در رامسر می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

امنیت و دسترسی به آسان

یکی از نکات مهم قبل از خرید زمین و هر خانه و ویلایی، توجه به امنیت منطقه است. در کنار موضوع امنیت، دسترسی راحت به منطقه‌ای که ویلا در آن واقع شده، از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که رفت و آمد شما را راحت‌تر می‌کند.

اگر ویلای انتخابی شما در منطقه‌ای شلوغ قرار دارد و دسترسی به آن آسان باشد و نیاز به گذر از جاده‌های دورافتاده نباشد، امنیت آن بیشتر است و می‌توانید آن را در گزینه‌های خرید خود قرار دهید. البته باید به این نکته توجه کنید که این نوع ویلاها، بکر بودن ویلاهای حومه شهرها را ندارند و نمی‌توانید ساحل و طبیعت دست‌نخورده‌ای از این ویلاها انتظار داشته باشید. بنابراین قبل از خرید ویلای ساحلی در شمال کشور، به این فکر کنید که به دنبال ویلایی در منطقه‌ای بکر هستید یا امنیت و دسترسی آسان‌تر ویلا برای شما اهمیت دارد.

قیمت ویلا

قیمت ویلاهای ساحلی در شمال کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال، ویلاهایی که به سواحل نزدیک‌تر هستند، قیمت بالاتری دارند و این افزایش قیمت در مورد ویلاهایی که در شهرهای شلوغ هستند نیز صدق می‌کند. به عنوان مثال، خرید ویلا در چالوس می‌تواند گران‌تر از شهرهای حومه‌ای و اطراف چالوس تمام شود. برای آگاهی از قیمت‌ها در این شهر، باید درباره چالوس و شهرهای اطراف آن اطلاعات کسب کنید و با مشاوران املاک در این شهر مشورت کنید.

اما اگر انتخاب شما ویلایی با قیمت مناسب است، باید سراغ شهرهایی بروید که تازه در مسیر رشد هستند و در سال‌های آینده شاهد افزایش قیمت ویلا در آنها باشیم. این شهرها، حتی به عنوان بهترین مناطق شمالی کشور برای سرمایه‌گذاری نیز به‌شمار می‌آیند. فقط فراموش نکنید که قیمت ویلای ساحلی در شمال کشور به انتخاب بهترین زمان برای خرید ویلا در شمال نیز بستگی دارد. به این معنا که، ممکن است قیمت ویلا در فصل بهار بسیار بیشتر از فصل زمستان باشد و اگر به دنبال خرید به صرفه هستید، می‌توانید فصل‌هایی را انتخاب کنید که قیمت ویلا در آنها پایین‌تر است.

بهترین ویلاهای شمال کجاست؟

بررسی بهترین ویلاهای شمال ایران

بازار املاک و مستغلات در شمال کشور نشان می‌دهد که بیشترین میزان خرید و فروش ویلا در شهرهای استان مازندران صورت می‌پذیرد و انتخاب بسیاری برای خرید ویلا، این استان است. از جمله دلایل محبوبیت این استان نسبت به استان گیلان و گلستان، نزدیکی به تهران و همچنین داشتن آب‌وهوای خوب و مناطق بکر بسیار است. همین موضوع باعث شده که بسیاری از افراد به این نقطه از شمال کشور به عنوان بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری نیز چشم داشته باشند.

البته باید به این نکته توجه کرد که ویلاهای ساحلی در استان مازندران بسیار گران‌تر از ویلاهای جنگی تمام می‌شوند و اگر به دنبال ویلا با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری هستید، پیشنهاد می‌کنیم که سراغ خرید ویلاهای جنگلی بروید. خرید ویلای جنگی به معنای باز ماندن از بازار سرمایه‌گذاری نیست و کماکان این ویلاها نیز در میان گزینه‌های مناسب و البته آینده‌دار برای سرمایه‌گذاری به‌شمار می‌آیند.

به طور کلی و طبق آمار، اغلب مردم علاقه‌مند به خرید ویلا در شهرهای مازندران هستند و از جمله شهرهای مناسب برای خرید ویلا در شمال می‌توان به نور، نوشهر، رویان، چمستان، آمل، سرخرود، بابل، بابلسر و غیره اشاره کرد. در این میان، برخی ویلاها در حد فاصل نور، چمستان و آمل بیشترین طرفدار را دارند و طبق گزارش‌ها، مشخص شده که این بخش از شمال کشور، بیشترین تقاضا برای خرید ویلا را دارد.

مزایای خرید ویلای ساحلی

خرید ویلا از هر نوعی، همیشه به عنوان یک روش عالی و هوشمندانه برای سرمایه‌گذاری مالی به‌شمار می‌آید و در کنار بُعد مالی، مزایای بسیاری دارد. این مزایا عبارت‌اند از:

  • ارزش بالای ویلاهای ساحلی در بازار املاک و مستغلات
  • بهترین ایده برای کسب درآمد از اجاره ویلا
  • موقعیت مکانی عالی برای اقامت خانواده‌ها
  • امکان خرید ویلای ساحلی با بودجه‌های متفاوت
  • نزدیکی ویلا به امکانات محلی
  • بهترین گزینه برای اقامت در دوران بازنشستگی
  • دارای کیفیت هوای بهتر برای زندگی
  • بهبود سبک زندگی خانواده‌ها با اقامت در ویلای ساحلی

مزایای خرید ویلای ساحلی

سخن آخر

هر رویایی هزینه‌بر خواهد بود و رویای خرید ویلای ساحلی نیز از این قائله مستثنا نیست. در این مقاله درباره بهترین منطقه شمال کشور برای خرید ویلای ساحلی صحبت کردیم. برای انتخاب بهترین شهر برای خرید ویلا، قبل از هر چیز باید به اولویت‌ها و نیازهای خود توجه کنید. ببینید که آیا آب و هوا برای شما در اولویت قرار دارد یا امنیت منطقه و یا اینکه میزان بودجه، بیشترین اهمیت را برای شما دارد. سپس می‌توانید از میان گزینه‌های اعلام‌شده در این مقاله، یکی را برای خرید ویلای ساحلی انتخاب کنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.