در بازار ملک تهران چه می‌گذرد؟

خانه موردپسند تهرانی‌ها با تحلیل رفتار مشتری‌های بازار آنلاین ملک

4.5/5 - (24 امتیاز)

خانه‌ها هر جای شهر که باشند، هر متراژ و سنی داشته باشند و هر چقدر بیارزند، خریدار خود را دارند. اما همیشه در هر شهر چند محله بیشتر از بقیه خاطرخواه دارند و در هر محله، خانه‌هایی هستند که همه می‌خواهند صاحبش باشند.

مشاوران املاک، خانه‌ها را به مشتری‌ها معرفی می‌کنند و آن‌ها را راهنمایی می‌کنند تا به ملک دلخواهشان برسند. اما برای یک فروش موفق، باید مخاطب خود را بشناسند، با سلائق او آشنا باشند و متناسب با آن، آگهی‌های ملکی را که در اختیار دارند به مشتری‌های خود پیشنهاد دهند.

شیپور به عنوان بازار تخصصی خرید و فروش ملک، رفتار مشتری‌ها را بر اساس آخرین آمار و ارقام بازار بررسی کرده است و به این موضوع پرداخته که مشتری‌هایی که به دنبال صاحب‌خانه شدن هستند، چه خانه‌هایی را می‌پسندند. در مقاله زیر می‌توانید در جریان وضعیت بازار ملک شیپور قرار بگیرید و از پرطرفدارترین قیمت‌ها، محله‌ها، متراژها و دیگر ویژگی‌های یک ملک محبوب در شهر تهران باخبر شوید.

خوش‌قیمت‌ها همیشه پر استقبال‌اند!

خانه‌ها و آپارتمان‌های زیر ۱۰ میلیارد در شیپور، با ۶۳٪ از کل بازدید آگهی‌های خانه و آپارتمان در شیپور،‌ پرطرفدارترین‌ خانه‌ها هستند.

از میان این آگهی‌ها، خانه‌های بین ۱ تا ۳ میلیارد، ۲۳٪ بازدید مشتری‌ها را داشته‌اند.

بر اساس اعداد و ارقام گزارش‌شده، قیمت‌های معقول برای مشتری‌های شیپور جذابیت بیشتری داشته است و ۲ تا ۳ میلیارد تومان، برای آن‌ها عدد معقولی به نظر می‌رسد؛ به‌طوری که ۱۲٪ بازدیدها متعلق به خانه‌ها و آپارتمان‌هایی در این بازه قیمتی بوده است.

بعد از آن، به‌ترتیب آگهی‌های ۱ تا ۲ میلیارد تومانی با ۱۰٪ بازدید و  آگهی‌های ۳ تا ۴ میلیارد تومانی با ۷.۵٪ از کل بازدیدها پرطرفدارترین خانه‌ها بوده‌اند.

بر این اساس، مشاوران املاک تهران می‌توانند خانه‌های زیر ۳ میلیاردی را که متناسب با بودجه مشتری‌هاست، برای فروش در اولویت قرار دهند.

با استفاده از ابزار رایگان مدیریت فایل آلونک از لینک زیر، می‌توانید به صورت آنلاین تمامی فایل‌های املاک خود را ثبت کنید و سطوح دسترسی متعددی برای کارکنان خود در نظر بگیرید:

دریافت ابزار رایگان آلونک

با توجه به بازدید بیشتر مشتری‌ها از خانه‌های تا ۱۰ میلیارد تومان در بازار ملک شیپور، در ادامه مقاله به بررسی ویژگی‌های پرطرفدار دیگر خانه‌ها و آپارتمان‌ها در همین بازه قیمتی می‌پردازیم.

نمودار درصد پربازدیدترین قیمت خانه در تهران

نوسازها و کلیدنخورده‌ها در صدر لیست‌اند

در میان خا‌نه‌های زیر ۱۰ میلیارد تومان در شیپور، خانه‌هایی که تا ۱۰ سال عمر دارند، بیشترین بازدید یعنی ۶۰٪ بازدیدها را در شیپور به خود اختصاص داده‌اند.

و ۵ تا ۱۰ ساله‌ها با اختلافی ناچیز، به‌ترتیب با ۲۳٪ و ۲۱٪ بازدید، بیشترین بازدید را داشته‌اند. در رتبه بعد نیز از خانه‌های ۲ تا ۵ ساله ۱۵٪ بازدید شده است.

از آن سو، خانه‌های بالای ۲۰ سال ساخت نیز با کمترین درصد بازدید، چشم کمتر کسی را در شیپور گرفته‌اند.

تفاوت چندانی در محبوبیت خانه‌های ۱۰ تا ۱۵ ساله و ۱۵ تا ۲۰ ساله شیپور به چشم نمی‌خورد و روی‌هم‌رفته ۳۰٪ بازدید از آگهی‌ها در شیپور متعلق به این خانه‌هاست.

همان‌طور که مشاهده می‌شود، مشتری‌های شیپور بیش از هر چیز به‌دنبال خانه‌های نوساز و کلیدنخورده هستند و برایشان مهم است اولین نفری باشند که در خانه‌ای که صاحبش هستند زندگی می‌کنند. مشاوران املاک نیز برای جذب مشتری‌های بیشتر، می‌توانند این املاک را در اولویت خود قرار دهند.

نمودار درصد پربازدیدترین سال ساخت در تهران

پربازدیدترین خانه‌ها زیر 100 متر هستند

در میان آگهی‌های خانه و آپارتمان زیر ۱۰ میلیارد شیپور، ۸۰ درصد بازدیدها متعلق به خانه‌های بین ۴۰ تا ۱۰۰ متر است که مشاوران املاک تهران می‌توانند به این متراژ در پیشنهاد خود به مشتری‌ها توجه کنند.

به‌صورت جزيی، خانه‌های ۶۰ تا ۸۰ متری بیشترین بازدید (۳۱٪) را در شیپور داشته اند. پس از آن نیز به‌ترتیب خانه‌هایی با متراژ ۴۰ تا ۶۰ متر با ۲۹٪ بازدید و خانه‌هایی با متراژ ۸۰ تا ۱۰۰ متر با ۱۱٪ بازدید پرطرفدارترین آگهی‌های خانه و آپارتمان شیپور هستند.

همچنین می‌توان گفت ۶۰٪ بازدیدهای آگهی‌های ملک زیر ۱۰ میلیارد، متعلق به خانه‌هایی با میانگین ۶۰ متر متراژ است.

نمودار درصد پربازدیدترین متراژ در تهران

دوخوابه‌‌ها بیشتر از همه انتخاب شده‌اند!

بیش از نیمی از بازدید خانه‌ها و آپارتمان‌های زیر ۱۰ میلیارد در شیپور، یعنی ۵۵٪ درصد آن‌ها، به دو‌خوابه‌ها اختصاص دارد. در رتبه بعدی، تک‌خوابه‌ها ۳۸٪ و سه‌خوابه‌ها ۵.۵٪ بازدیدها را داشته‌اند.
خانه‌های دوخوابه، انتخاب بیشتر مشتری‌های شهر تهران است و این نکته‌ای‌ست که مشاوران املاک می‌توانند آن را در نظر بگیرند.

نمودار درصد پربازدیدترین قیمت تعداد اتاق در تهران

 

خانه‌های غرب تهران بیشتر خاطرخواه دارند!

در میان کل آگهی‌های خانه و آپارتمان تهران، به‌ترتیب پونک، شهر زیبا، سعادت‌آباد، نیاوران، دریاچه شهدای خلیج فارس، جنت‌آباد جنوبی، بلوار فردوس غرب، چیتگر شمالی و شهرک غرب پربازدیدترین محله‌های تهران هستند که بیشتر آن‌ها در غرب تهران واقع شده‌اند.نمودار پربازدیدترین محلها‌ها در تهران

همان‌طور که انتظار می‌رود، محله‌های نیاوران، سعادت‌آباد و شهرک غرب در میان آگهی‌های زیر ۱۰ میلیارد تومان، حذف شده‌اند.

نمودار پربازدیدترین محله‌های تهران زیر 10 میلیارد

بر این اساس می‌توان به این نتیجه رسید که تمرکز بر غرب تهران انتخاب درستی برای مشاوران املاک تهران است. در لینک زیر از به‌روزترین گزارش‌ها ویژگی‌های محله‌های محبوب تهران در آلونک باخبر شوید:

گزارش‌های بیشتر درباره محله‌های محبوب تهران

خانه‌ای که همه می‌خواهند صاحبش شوند!

روی‌هم‌رفته، یک خانه را به‌عنوان پرتقاضاترین خانه مشتری‌ها در شهر تهران به در نظر گرفته شود، آن را به این شکل توصیف می‌کند: این خانه نوساز است، به‌طور میانگین ۷۰ متر متراژ‌ دارد، دوخوابه‌ است، تا ۳ میلیارد تومان می‌توان برای آن هزینه کرد و در یکی از محله‌های خوش‌قیمت غرب تهران مستقر است.
یک خانه‌‌ نوساز و ۷۰ متری دوخوابه دو-سه میلیاردی در غرب تهران، همان‌ خانه‌ای‌ست که مشتری‌های شیپور خریدارش‌ هستند.

آلونک، دستیار حرفه‌ای مشاوران املاک، گزارش‌های دقیقی درباره ویژگی‌های خانه موردپسند تهرانی‌ها به شما ارائه می‌کند.

آلونک؛ دستیاری به‌روز، حرفه‌ای و کارراه‌انداز

«آلونک»، ابزاری قدرتمند برای مدیریت فایل است که شیپور به‌صورت رایگان برای مشاوران املاک در نظر گرفته است.

این نرم‌افزار رایگان، به عنوان دستیاری هوشمند، به‌روزترین گزارش‌ها را درباره آخرین آمار و ارقام بازار ملک در اختیار مشاوران املاک قرار می‌دهد و آن‌ها را از تقاضای مشتریان این بازار باخبر می‌کند.

ابزار مدیریت فایل آلونک، با ثبت آنلاین فایل‌ها، تعریف سطوح دسترسی متعدد برای کارکنان و امکان مشاهده گزارش عملکرد به مشاوران املاک کمک می‌کند.

علاوه بر این، مشاوران املاک می‌توانند با ثبت‌نام در آلونک پروفایل شخصی خود را داشته باشند، با ساخت آژانس آنلاین املاک و بسته‌های افزایش بازدید، کسب‌وکارشان را توسعه دهند و در صورت نیاز به راهنمایی، روی پشتیبانی شبانه‌روزی شیپور حساب کنند.

اگر شما نیز به‌دنبال دستیاری حرفه‌ای در زمینه فروش املاک هستید، می‌توانید به‌صورت کاملا رایگان کارهایتان را به آلونک بسپارید!

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.