معرفی بهترین خودروهای شاسی بلند در ایران

4.5/5 - (2 امتیاز)

یکی از خودروهای پرطرفدار در ایران و جهان، ماشین‌های شاسی بلند است که به دلیل ظاهر زیبا، امکانات زیاد، فضای داخلی جادار، سواری راحت و قابلیت‌های متعدد، محبوبیت زیادی پیدا کرده است و یک خودروی عالی برای خرید محسوب می‌شود. SUV‌ها سبک‌ها، انواع، اندازه‌ها و مدل‌های مختلفی دارند. هنگام تصمیم گیری اینکه کدام مدل برای شما مناسب است، فاکتورهای مختلفی وجود دارد. با توجه به گزینه‌های متعددی که در بازار وجود دارد، ممکن است انتخاب شاسی بلند مناسب برای خریداران دشوار باشد. در این مقاله نکاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم که به شما در خرید خودروی مناسب کمک کند.

انواع خودروهای شاسی بلند

در ابتدا بهتر است با انواع خودروهای شاسی بلند آشنا شویم:

Compact SUV (جمع و جور)

این مدل از کوچکترین SUVهای موجود در بازار هستند. فضای داخلی و فضای بار بیشتری نسبت به خودروهای سدان ارائه می‌کنند و انتخابی ایده‌آل برای رانندگانی است که به دنبال خودرویی راحت هستند. این خودروها قابلیت‌های چهار چرخ محرک را نیز ارائه می‌دهند. از انواع مدل های کامپکت می‌توان به هوندا CR-V، تویوتا RAV4 و مزدا CX-5 اشاره کرد. اگر قصد خرید یک خودرو شاسی بلند در سریع‌ترین زمان را دارید، به سایت شیپور مراجعه کنید.

Midsize SUV (شاسی بلندهای سایز متوسط)

این خودروها بزرگتر از شاسی بلندهای کامپکت هستند و فضای بیشتری را برای مسافران و بار فراهم می‌کنند. برای کسانی که به دنبال یک خودروی مناسب برای خانواده هستند که هم مقرون به صرفه و هم مناسب باشد، شاسی بلندهای سایز متوسط ​​بهترین انتخاب هستند. این خودرو دارای ویژگی‌های زیر است:

  • دارای حداکثر سه ردیف صندلی
  • ظرفیت بار قابل توجه
  • قابلیت قابل توجه در بسیاری از موارد.
  • اکثر آنها دارای چهار چرخ متحرک و انواع موتورهای مختلف هستند.

معرفی انواع ماشین‌های شاسی بلند

Large SUV (شاسی بلندهای سایز بزرگ)

این مدل بزرگترین شاسی بلندهای موجود در بازار هستند. فضای زیادی را برای مسافران و بار ارائه می‌دهند و موتورهای قدرتمندی دارند.

Luxury SUV

این مدل‌ها SUVهای سطح بالایی هستند که ویژگی‌های ممتازی مانند صندلی‌های چرمی، فناوری پیشرفته و موتورهای قدرتمند را ارائه می‌دهند. به عنوان مثال می‌توان به BMW X5، مرسدس بنز GLE-Class و Audi Q7 اشاره کرد.

Hybrid SUV (شاسی بلندهای هیبریدی)

بازار شاسی‌بلندهای هیبریدی در چند سال اخیر شاهد رشد فوق‌العاده‌ای بوده است و گزینه‌های متنوعی را در همه اندازه‌ها و کلاس‌ها ارائه می‌دهد. شاسی‌بلندهای هیبریدی فضای کافی برای مسافر و بار را در اختیار شما قرار می‌دهند و علاوه بر این، در هزینه‌های سوخت صرفه‌جویی می‌کنند.

این مدل شاسی بلندهای سازگار با محیط زیست هستند که از پیشرانه‌های هیبریدی یا الکتریکی برای کاهش آلایندگی و بهبود بهره وری سوخت استفاده می‌کنند. از خودروهای هیبریدی می‌توان به لکسوس RX هیبریدی و تسلا مدل X اشاره کرد. لازم به ذکر است، اگرچه در ابتدا قیمت این خودروها بیشتر از خودروهای استاندارد است، اما صرفه جویی در هزینه سوخت می‌تواند این قیمت‌های اولیه بالاتر را طی چند سال جبران کند.

معرفی بهترین خودروهای شاسی بلند

Crossover SUV

شاسی بلندهای کراس اوور فضای کافی برای مسافران و بار فراهم می‌کنند و فضای سر و پای بیشتری برای سرنشینان دارند. این خودروها، به ویژگی‌های ایمنی پیشرفته ای مانند کیسه هوا، ترمزهای ضد قفل و دوربین‌های دید عقب مجهز هستند. شاسی بلندهای کراس اوور به دلیل سیستم تعلیق مستقل خود که ضربه‌ها و لرزش‌های جاده را جذب می‌کنند، سواری راحتی را برای شما فراهم می‌کنند.

ML 350، تعریف بنز از یک شاسی بلند لوکس و خانوادگی

بهترین ماشین‌های شاسی بلند در دنیا

در ادامه به معرفی برخی از بهترین خودروهای شاسی بلند و ویژگی‌های هریک پرداخته‌ایم تا بتوانید براساس نیازها و بودجه خود، خودروی مناسب را خریداری کنید.

تویوتا RAV4 – یک شاسی بلند جمع و جور

این SUV جمع و جور به دلیل سواری راحت و کارایی سوخت، سال‌ها مورد علاقه مصرف کنندگان بوده است. همچنین یک فضای داخلی جادار با فضای بار فراوان و ویژگی‌های ایمنی پیشرفته مانند هشدار خروج از خط و ترمز اضطراری خودکار ارائه می‌دهد. RAV4 با مخزن سوخت و باتری بزرگ‌تری که در حرکت شارژ می‌شود، همه قابلیت‌ها را برای رانندگی در شهر و سفرهای طولانی جاده‌ای برای شما فراهم می‌کند.

هوندا CR-V – یک شاسی بلند سایز متوسط

این شاسی بلند سایز متوسط ​​دارای سواری راحت، مصرف سوخت عالی و کابین جادار با بسیاری از ویژگی‌های فنی مانند Apple CarPlay و سازگاری Android Auto است. همچنین به عنوان یکی از ایمن ترین وسایل نقلیه در کلاس خود شهرت دارد.

هوندا CR-V - شاسی بلند سایز متوسط

آئودی Q5 – شاسی بلند لوکس

اگر به دنبال خودرویی لوکس‌تر هستید، آئودی Q5 را در نظر بگیرید. این SUV کامپکت ممتاز یک فضای داخلی باکیفیت با مواد باکیفیت و فناوری پیشرفته ارائه می‌دهد. همچنین با موتور توربوشارژ و سیستم چهارچرخ محرک خود دارای قابلیت‌های عملکردی چشمگیر است.

شورولت تاهو – یک شاسی بلند سایز بزرگ

برای کسانی که به فضای بیشتری نیاز دارند، شورولت تاهو یک انتخاب عالی است. این SUV فول سایز می‌تواند تا 9 مسافر را به راحتی در خود جای دهد و در عین حال فضای بار زیادی را ارائه می‌دهد. همچنین دارای قابلیت‌های چشمگیر و ویژگی‌های ایمنی پیشرفته‌ای مانند هشدار برخورد از جلو است.

پرفروش‌ترین خودروهای شاسی بلند در ایران

برخی از بهترین و محبوب ترین ماشین های شاسی بلند در بازار ایران عبارتند از:

  • تویوتا لندکروز: آخرین مدل با موتور قدرتمند V8 و ویژگی‌های ایمنی پیشرفته ارائه می‌شود.
  • نیسان پاترول: دارای فضای داخلی جادار، موتور قدرتمند، ویژگی‌های ایمنی پیشرفته.
  • هیوندای سانتافه: یک شاسی بلند سایز متوسط، سواری راحت، فضای بار کافی، دارای ویژگی‌های فناوری پیشرفته مانند Apple CarPlay و Android Auto
  • کیا سورنتو: سواری راحت، امکانات فراوان، دارای موتور قدرتمند V6 و ویژگی های ایمنی پیشرفته مانند هشدار برخورد از جلو و ترمز اضطراری خودکار.
  • مزدا CX-5: یک شاسی بلند جمع و جور و کارایی سوخت عالی.

از گران قیمت ترین شاسی بلندهای موجود در بازار ایران می‌توان به تویوتا لندکروز شش سیلندر، شاسی بلند آلمانی پورشه ماکان و پورشه کاین اشاره کرد.

نکات مهم برای خرید ماشین شاسی بلند

اگر قصد خرید ماشین شاسی بلند دارید، مهم است که ویژگی‌های کلیدی زیر را نیز در نظر داشته باشید:

تعداد صندلی ها

تقریبا همه SUVها حداقل برای پنج نفر ظرفیت دارند. برخی از مدل‌های سایز متوسط ​​و بزرگ دارای صندلی ردیف سوم هستند که ظرفیت سرنشینان را به شش، هفت یا هشت نفر افزایش می‌دهد. با این حال، بسیاری از خودروهای شاسی بلند سه ردیفه، زمانی که صندلی‌های ردیف سوم عمودی هستند، فضای بار محدودی دارند. اکثر صندلی‌های ردیف سوم می‌توانند در صورت عدم استفاده به صورت صاف جمع شوند و فضای بیشتری برای بار باز می‌کنند.

نکات مهم برای خرید ماشین شاسی بلند

بودجه

شاسی بلندهای بزرگتر، گرانتر از خودروهای کوچکتر هستند. علاوه بر این، ویژگی‌هایی مانند صندلی‌های چرمی، فناوری پیشرفته ایمنی و سیستم‌های سرگرمی می‌توانند به هزینه وسیله نقلیه شما اضافه کنند.

ایمنی

هنگام خرید یک خودروی جدید، ایمنی باید همیشه در اولویت باشد و SUVها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. رتبه‌بندی‌های ایمنی را بررسی کنید تا مطمئن شوید شاسی‌ بلندی که در نظر دارید تست‌های تصادف سختی را پشت سر گذاشته است.

مصرف سوخت

هنگام انتخاب یک خودروی شاسی بلند، مصرف سوخت باید یک عامل مهم در فرآیند تصمیم گیری شما باشد. حتما در مورد رتبه‌ بندی مصرف سوخت شاسی‌ بلندی که در نظر دارید تحقیق کنید تا مشخص کنید که آیا ارزش آن برای بودجه شما مناسب است یا خیر.

جمع بندی

مدل‌های معرفی شده، برخی از بهترین SUV های موجود در ایران هستند که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی را ارائه می‌دهند. در نهایت، انتخاب SUV مناسب بر اساس نیازها و ترجیحات شما خواهد بود. از آنجایی که گزینه‌های زیادی برای بررسی وجود دارد، باید به دقت ارزیابی کنید که چه چیزی برای شما به عنوان یک مالک خودرو مهم است و سپس خودرویی را خریداری کنید که تا حد امکان نیازهای شما را برآورده کند. بهتر است خودروی مناسب را با توجه به اندازه و فضای مورد نیاز، راندمان سوخت، بودجه، ترجیحات شخصی انتخاب کنید.

سوالات متداول

هنگام خرید ماشین شاسی بلند به چه نکاتی توجه کنیم؟

نکات کلیدی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از: صندلی سرنشین، فضای بار، رتبه‌ بندی راحتی و ایمنی و مصرف سوخت.

بهترین خودروهای شاسی بلند در بازار ایران کدام است؟

از بهترین خودروهای شاسی بلند موجود در بازار ایران، می‌توان به تویوتا لندکروز، هیوندای سانتافه، کیا سورنتو و مزدا CX-5 اشاره کرد.

انواع خودروهای شاسی بلند کدام است؟

برخی از انواع خودروهای شاسی بلند عبارتند از: هیبریدی، کراس اوور، سایز متوسط و سایز کامل.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:
1 نظر
  1. سیدحمید می گوید

    باسلام عزیزان ممنون ازراهنماییهای ارزشمندتان جهت مسافرت راه دور تویوتا chr مناسب تراست یانیسان ایکس تریل هم ازلحاظ ایمنی وهم رفاهی ممنونم

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.