بررسی مشخصات و امکانات مرسدس بنز GLC

جدیدترین بنز شاسی بلند

5/5 - (4 امتیاز)

بنز شاسی‌بلند GLC، یک خودروی کراس‌اوور لوکس از مرسدس بنز است؛ این خودرو به دلیل ویژگی‌ها و امکانات متعددی که ارائه می‌دهد، گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی است که به دنبال یک خودروی لوکس هستند. داخل کابین آن جادار و راحت است و فضای زیادی برای پنج سرنشین دارد. GLC همچنین طیف وسیعی از ویژگی‌های ایمنی پیشرفته مانند کمک‌ترمز فعال و نظارت بر نقاط کور را ارائه می‌دهد. در این مقاله به بررسی مشخصات فنی، مشخصات ایمنی و سایر ویژگی‌های این خودرو پرداخته‌ایم.

ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد لوکس‌ترین شاسی‌بلند بنز را بهتر بشناسید!

بنز GLC یک ماشین شاسی‌بلند لوکس است که ویژگی‌ها و قابلیت‌های متعددی دارد. در ادامه به برخی از ویژگی‌های بنز GLC که آن را به گزینه‌ای جذاب برای رانندگان تبدیل کرده است، اشاره می‌کنیم:

نمای بیرونی شیک و کاربردی

نمای بیرونی شیک و کاربردی بنز glc

همان‌طور که می‌بینید، نمای بیرونی بنز GLC شیک و کاربردی طراحی شده است. جلوپنجره‌ای جدید که لوگوی سه‌بعدی مرسدس بنز روی آن قرار دارد. چراغ‌های جلوی فول‌ال‌ای‌دی آن، هم در جلو و هم در عقب، جلب توجه می‌کند. با تمهیداتی که متخصصان مرسدس‌بنز روی طراحی GLC در نظر گرفته‌اند، این خودرو از نظر ایرودینامیک، کمترین مقاومت را در برابر هوا دارد که موجب ایجاد کمترین صدا، هندلینگ راحت و انتقال حسی خوشایند به راننده شده است. بدنه خارجی نیز دارای رینگ‌های آلیاژی 19 اینچی است که ظاهری اسپرت به آن بخشیده است. برای اطلاع از قیمت انواع مدل‌های بنز می‌توانید به سایت شیپور سر بزنید.

مشخصات ابعاد بیرونی بنز GLC را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

طول183.3 اینچ (466 سانتی‌متر)
ارتفاع 64.7 اینچ (164.3 سانتی‌متر)
عرض (با آینه)82.5 اینچ (209.5 سانتی‌متر)
عرض (بدون آینه)74.8 اینچ (190 سانتی‌متر)
فاصله چرخ‌های جلو63.9 اینچ (162.3 سانتی‌متر)
فاصله چرخ‌های عقب63.7 اینچ (161.8 سانتی‌متر)
فاصله دو محور (فاصله چرخ‌های جلو و عقب)113.1 اینچ (287.3 سانتی‌متر)
ضریب درگ (پسا)0.35

فضای داخلی مجلل بنز شاسی بلند GLC

فضای داخلی مجلل بنز شاسی بلند GLC

GLC دارای فضای داخلی مجلل با تودوزی چرمی و تزئینات چوبی است. صندلی‌ها دستگیره‌های محکمی دارند و راحتی زیادی را برای سرنشینان فراهم می‌کنند. فضای داخلی این خودرو بسیار جادار است و سرنشینان عقب راحت خواهند بود؛ زیرا فضای زیادی حتی پشت سر رانندگان قدبلند وجود دارد.

این خودرو دارای چند ویژگی فناوری پیشرفته از جمله سیستم اطلاعات سرگرمی 12 اینچی با سازگاری Apple CarPlay و Android Auto است. شما می‌توانید سیستم را با صفحه لمسی، کلیدهای اسکرول روی فرمان یا حتی از طریق فعال سازی صوتی کنترل کنید. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به گرمکن صندلی‌های جلو، سیستم فرمان صوتی، کنترل آب‌وهوای دو منطقه‌ای و شارژ بی‌سیم برای دستگاه‌های سازگار اشاره کرد.

مشخصات ابعاد داخلی:

فضای پا (جلو)40.8 اینچ
فضای پا (عقب)37.3 اینچ
فضای بالای سر (جلو)37.8 اینچ
فضای بالای سر (عقب)38.5 اینچ

یکی دیگر از ویژگی‌های داخلی، کنسول مرکزی منحنی‌محور راننده است؛ زاویه اندک نمایشگر کنسول مرکزی باعث می‌شود راننده به‌راحتی با آن ارتباط برقرار کند. با استفاده از صفحه نمایش لمسی نیز راننده می‌تواند عملکردهای وسیله نقلیه را به راحتی کنترل و مدیریت کند. پایین صفحه نمایش مرکزی، اسکنر اثر انگشت را خواهید دید که می‌توانید از آن برای دسترسی به تنظیمات مورد نظر خود به عنوان مالک خودرو استفاده کنید.

بنز شاسی بلند GLC، مجهز به موتوری بسیار قوی

بنز شاسی بلند GLC، مجهز به موتوری بسیار قوی

زیر درب موتور GLC یک موتور 2.0 لیتری توربو شارژ قرار گرفته است که با چهار سیلندر، قدرتی معادل 255 اسب بخار و گشتاوری معادل 273 پوند بر فوت مکعب تولید می‌کند. این موتور با یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک جفت شده است که تعویض دنده‌های نرم و رتبه‌بندی مصرف سوخت عالی تا 25 مایل بر گالن (9.4 لیتر در 100 کیلومتر) را در رانندگی ترکیبی (شهر/بزرگراه) ارائه می‌دهد. علاوه بر این، سیستم چهار چرخ متحرک برای بهبود کشش در شرایط آب و هوایی نامساعد در دسترس است.

هم‌چنین می‌توانید لیست آگهی‌های خریدوفروش بنز در تهران را در سایت شیپور بررسی کنید.

سایر مشخصات فنی این خودرو را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

ظرفیت سرنشین5 نفر
موتور2.0 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ
قدرت255 اسب بخار در 5800 تا 6100 دور در دقیقه
انتقال قدرتگیربکس اتوماتیک 9 سرعته تیپ ترونیک
ظرفیت فضای پشت صندلی19.4-56.5 فوت مکعب ( 1.06- 0.55 متر مکعب)
شتاب6.2 ثانیه - 100 کیلومتر
مصرف سوخت شهری11.24 لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت بزرگراه8.43 لیتر در 100 کیلومتر

سیستم ایمنی GLC، با اطمینان رانندگی کنید!

از مشخصات ایمنی بنز GLC می‌توان به سنسور هشدار تصادف، کیسه هوای راننده و سرنشین و سیستم ترمز ضد قفل اشاره کرد. برخی از ویژگی‌های دیگر این خودرو عبارت است از:

  • ESP با سیستم کنترل پایداری الکترونیکی کمکی (ESC)
  • ABS و کنترل کشش خط ترمز
  • سیستم هشدار نقطه کور
  • هشدار خروج از خط
  • کمک ترمز فعال
  • قفل مرکزی
  • قفل برقی درب
  • قفل ایمنی کودک
  • دزدگیر ضد سرقت
  • 7 کیسه هوا
  • کمربندهای ایمنی پیش‌کشنده سرنشینان جلو و عقب
  • ایربگ جانبی – جلو
  • ایربگ جانبی – عقب
  • آینه دید عقب روز و شب
  • هشدار کمربند ایمنی
  • دوربین عقب

  GLC مجهز به جدیدترین نسخه سیستم اطلاعات و سرگرمی

بنز شاسی بلند جدید GLC به‌ صورت استاندارد با جدیدترین نسخه سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX مرسدس‌بنز عرضه شده است:

Cd Playerندارد
DVD Playerندارد
رادیودارد
اسپیکر جلودارد
اسپیکر عقبدارد
شارژ تلفن بی سیمدارد
ورودی USB و کمکیدارد
قابلیت اتصال بلوتوثدارد
صفحه لمسیدارد
اندازه صفحه نمایش لمسی12.3 اینچ
قابلیت اتصالAndroid Auto,Apple CarPlay
سیستم سرگرمی عقبدارد
سایر امکاناتفناوری بلوتوث برای استفاده از تلفن هندزفری/ پخش صدا، 2 مانیتور LCD در جلو

لذت رانندگی با بنز GLC

لذت رانندگی با بنز GLC

GLC سواری فوق‌العاده‌ای دارد؛ به‌خوبی دست‌اندازها را جذب می‌کند و به شما احساس ثبات و کنترل می‌دهد. صندلی‌های جلو نیز کاملا راحت هستند و قابلیت‌های متعددی دارند.

این خودرو به لطف سیستم عایق حرارت و صدا می‌تواند هنگام بسته بودن درها بی‌صدا باشد؛ به‌طوری‌که سروصدای بسیار کمی از بیرون به داخل کابین راه پیدا می‌کند. سیستم تهویه مطبوع نیز سریع فعال می‌شود و کنترل آن بسیار آسان است. حتی می‌توانید آن را با صدای خود از طریق سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX تنظیم کنید. همه این موارد تجربه یک رانندگی آسان و لذت بخش را برای شما به ارمغان می‌آورد.

فناوری پیشرفته و جدید GLC، برای کسانی که به دنبال یک خودروی لوکس هستند!

مدل جدید بنز شاسی بلند، دارای طراحی بیرونی جدید، فناوری بهبود یافته و عملکرد پیشرفته است. یکی از قابل‌توجه‌ترین تغییرات در GLC SUV جلوپنجره و سپر آن است که ظاهری تهاجمی و اسپرت به آن می‌بخشد. طراحی چراغ‌های جلو نیز به گونه‌ای است که ظاهری شیک‌تر و مدرن‌تر به این خودرو می‌دهد.

داخل کابین، با یک صفحه نمایش بزرگتر عرضه می‌شود. این سیستم توسط جدیدترین نرم‌افزار MBUX مرسدس قدرت می‌گیرد که  قابلیت تشخیص صدا را دارد.

همان‌طور که پیشتر هم اشاره شد، زیر درب موتور GLC یک موتور 2.0 لیتری توربو شارژ قرار گرفته است که با چهار سیلندر، قدرتی معادل 255 اسب بخار تولید و گشتاوری معادل 273 پوند بر فوت مکعب تولید می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه می‌توان به سیستم تعلیق به‌روزشده برای بهبود راحتی و هندلینگ سواری و همچنین سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته مانند کروز کنترل تطبیقی ​​و هشدار خروج از خط اشاره کرد.

به طور کلی، مرسدس بنز GLC امکانات فوق‌العاده‌ای را برای کسانی که به دنبال شاسی‌بلندهای لوکس با ویژگی‌های فناوری پیشرفته و قابلیت‌های عملکردی چشمگیر هستند، ارائه می‌دهد.

اگر شما هم علاقه به دانستن ویژگی‌های سایر خودروهای بنز هستید، پیشنهاد می‌شود مقاله مرسدس بنز ML 350 را مطالعه کنید.

مرسدس بنز GLC ارزش خریدن دارد یا نه؟

به طور کلی، مرسدس بنز GLC یک شاسی‌بلند خوب در نظر گرفته می‌شود. فضای داخلی مجلل و جادار، موتور قدرتمند، سواری راحت و فناوری پیشرفته از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این خودرو است که آن را به یک خودروی لوکس و مدرن تبدیل کرده است. با این حال، برخی ممکن است آن را در مقایسه با سایر شاسی‌بلندهای هم‌رده خود گران‌تر بدانند. به صورت کلی GLC نقطه ضعف چشمگیری ندارد. (فقط نگرانی در مورد فضای بار آن وجود دارد که در مقایسه با رقبای اصلی خود مانند آئودی ممکن است قابل توجه باشد.) در نهایت، این‌که آیا GLC یک شاسی بلند خوب است یا نه، به اولویت‌های شما بستگی دارد.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.