بهترین مناطق شهر پردیس برای خرید خانه کدامند؟

معرفی کامل بهترین فازهای پردیس

3.4/5 - (9 امتیاز)

پردیس یکی از شهرهایی است که در 17 کیلومتری شمال شرقی پایتخت قرار گرفته و جز مناطق حاشیه‌ای تهران به حساب می‌آید. انتخاب بهترین محله برای خرید خانه در پردیس، امری بسیار مهم است؛ زیرا این شهر، خارج از پایتخت قرار دارد و بیشتر مردم آن در تهران یا کرج مشغول به کار هستند؛ بنابراین انتخاب صحیح محل زندگی در شهر پردیس می‌تواند ارتباط مستقیمی با دسترسی افراد به امکانات رفاهی و بهره‌مندی افراد از یک مسیر مناسب به سمت پایتخت، داشته باشد.

اگر شما هم جز کسانی هستید که علاقه دارید تا اطلاعات بیشتری درباره بهترین مناطق شهر پردیس برای خرید خانه به دست آورید یا می‌خواهید بیش از پیش با شهر پردیس آشنا شوید، در ادامه با شیپور همراه باشید.

بهترین محله‌های شهر پردیس برای زندگی

بهترین محله‌های شهر پردیس برای زندگی

شهر پردیس از ۱۱ فاز تشکیل شده است که ۸ فاز آن مسکونی و فاز ۶ و فاز ۷ و فاز ۱۰ آن غیر مسکونی است. فاز یک و دو پردیس که جز منطقه‌های قدیمی شهر هستند و از بهترین فازهای شهر پردیس جهت خرید خانه، سکونت و اجاره‌نشینی محسوب می‌شوند. این مناطق، امکانات رفاهی زیادی دارند و اغلب آپارتمان‌های موجود در آن، گران‌قیمت و متراژ بالا هستند. همچنین فاز سه و چهار پردیس به عنوان محله‌های متوسط رو به‌ بالای شهر شناخته می‌شوند.

 

فاز یک پردیس

این منطقه جز محله‌های محبوب و گران‌قیمت شهر برای خرید خانه و اجاره‌نشینی شناخته می‌شود و همچنین در موقعیت مناسبی نسبت به سایر مناطق قرار دارد. تراکم متعادل جمعیت، امکانات رفاهی، مراکز تفریحی و فرهنگی، مجتمع‌های تجاری و مراکز درمانی همچون مرکز بهداشت پردیس از فاز یک شهر، محله خوب و مرفه‌ای برای خرید خانه و سکونت ساخته است.

نکته مهم و موثر فاز یک پردیس، سکونت افراد قدیمی در آن است که تا حد زیادی منجر به افزایش امنیت منطقه شده؛ همچنین از آنجایی که این فاز جز محل‌های قدیمی‌تر شهر است، خانه‌های موجود در آن هم آپارتمان و هم ویلایی‌ هستند. لازم به ذکر است که این فاز شهر پردیس دسترسی محلی و دسترسی به حمل و نقل بهتری نسبت به سایر فازها دارد.

فاز دو پردیس

بافت فاز دو، بسیار شبیه به فاز یک است و خیابان‌های آن از ساختمان‌های ویلایی (یک، دو و حتی سه طبقه) و آپارتمانی پر شده؛ در واقع این فاز همچون منطقه یک، یکی از بهترین محله‌های پردیس برای خرید خانه و سکونت افراد است. از نظر موقعیت جغرافیایی این فاز تقریبا مرکز شهر پردیس قرار گرفته است.

مزیت‌ بزرگ این فاز، وجود مراکز خرید خوب و زیادی است که در سطح محله قرار گرفته‌اند؛ هم‌چنین دو درمانگاه مجهز کوثر و مهرجرد و مسجد جامع شهر پردیس نیز در این منطقه هستند. باید در نظر داشته باشید که قیمت املاک تهران در فاز دو پردیس، نسبت به مناطق هم‌رده بالاتر است.

فاز سه پردیس

این فاز، یکی دیگر از بهترین مناطق شهر پردیس است که آپارتمان‌های آن دارای متراژهای بالایی هستند؛ همچنین دسترسی به مراکز عمومی (درمانی، رفاهی و خرید) و سایر قسمت‌های منطقه در این محله نیز بسیار خوب است.

در این منطقه از شهر پردیس، ساختمان‌ها دارای تنوع بیشتری هستند. ساختمان‌های ویلایی، آپارتمان‌های با تعداد واحد کم، آپارتمان‌های 1 تا ۹ طبقه از جمله این‌ها هستند. به طور کلی ساختمان‌های مسکونی فاز سه شهر پردیس را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد. بخش اول، آپارتمان‌های مسکن مهر هستند که امکانات و قیمت کمتری دارند؛ بخش دوم، آپارتمان‌های ساخت شخصی هستند که امکانات بیشتر و قیمت خرید بالایی نیز دارند. نکته مهم این است که بیشتر این ساختمان‌های شخصی‌ساز نیز به‌صورت مجتمع‌ هستند. بنابراین بسته به این‌که ساختمان از چه نوعی باشد، قیمت خانه در این منطقه متفاوت است..

فاز چهار پردیس

بیشتر ساختمان‌های موجود در فاز چهار شهر پردیس، مسکونی هستند؛ در نتیجه شما، کمتر شاهد وجود مراکز و مجتمع‌های غیر مسکونی در این محله هستید. بافت این فاز همچون منطقه یک، دو و سه ترکیبی از خانه‌های ویلایی و ساختمان‌های آپارتمانی است.

در این منطقه کاملا مسکونی، بیمارستان بزرگی به نام شفا وجود دارد که از نکات مثبت آن شناخته می‌شود. شاید به‌ دلیل امکانات خوب مسکونی در فاز چهار، بتوان لقب بهترین محله شهر پردیس را به آن داد.

محله‌های تازه تاسیس شهر پردیس

محله‌های تازه تاسیس شهر پردیسفازهای 8 و 11، محله‌های نوساز و تازه‌ تاسیس پردیس هستند که قیمت خانه‌ها در این مناطق، پایین‌تر است؛ همچنین دو فاز 5 و 9 در دست ساخت هستند و هنوز به بهره‌برداری نرسیده‌اند. اگر شما قصد سرمایه‌گذاری در خرید خانه با قیمت پایین را دارید، دو محله 5 و 9 گزینه خوبی هستند؛ اما در نظر داشته باشید که زمان تحویل آپارتمان‌های آن، هنوز قطعی نشده است.

فاز پنج پردیس

فاز ۵ پردیس دارای دو بخش شمالی و جنوبی بوده و ساختمان‌های فاز ۵ پردیس شبیه یکدیگر بوده و به صورت برج‌های ۱۱ و ۱۴ طبقه هستند. این فاز در مقایسه با فازهای 1 و 2 و 3 قدمت زیادی ندارد و مدت زمان زیادی از مسکونی شدن آن نمی‌گذرد. به همین دلیل هنوز امکانات رفاهی آن مانند فازهای دیگر نیست ولی مشکلی برای تأمین نیازهای روزانه وجود ندارد. بسیاری از واحدهای بخش جنوبی این فاز در حال سکونت هستند و از لحاظ دسترسی به مرکز شهر پردیس و همچنین متروی تهران- پردیس، فاز پنج جنوبی بهتر از فاز شمالی است. همین باعث شده واحدهای این بخش قیمت بالاتری از واحدهای بخش شمالی داشته باشند.

فاز هشت پردیس

بافت ساختمان‌های موجود در این محله، بیشتر آپارتمانی است و بخش اعظمی از ساختمان‌های مسکن مهر با متراژ کم در فاز هشت پردیس قرار دارند. امکانات رفاهی در این منطقه به اندازه موارد قبلی نیست و محله، جز مناطق متوسط رو به پایین شهر شناخته می‌شود.

هزینه خرید خانه در فاز هشت پردیس، کمتر است و به همین دلیل، مورد توجه افرادی قرار گرفته که به دنبال خرید آپارتمان‌های قیمت مناسب هستند. البته باید توجه داشته باشید که این منطقه، جز محله‌های تازه تاسیس شهر است و هنوز فرصت لازم برای افزایش امکانات رفاهی و رشد در آن وجود دارد.

فاز 9 شهر پردیس

فاز 9 شهر پردیس نیز مانند فاز 5، تازه ساخت بوده و دارای تعداد زیادی واحدهای مسکن مهر است. فاز نه پردیس دارای دو بخش شمالی و جنوبی است. بسیاری از واحدهای فاز نه شمالی پردیس دارای سکنه هستند و قیمت واحدهای آن بالاتر از بخش جنوبی است.

فاز 11 شهر پردیس

جدیدترین فاز شهر که توسط یک شرکت از ترکیه ساخته شده، منطقه 11 پردیس است. ساختمان‌های موجود در این محله، نیمه‌ساز یا نوساز هستند و هنوز سکونت در این فاز پررنگ نشده؛ به همین دلیل، امکانات رفاهی آن در حد قابل قبولی نیست. فاز 11 پردیس دارای 5 منطقه است.

فراموش نکنید که این محله از آینده خوبی برخوردار است؛ زیرا هیچ ساختمان قدیمی در آن وجود ندارد. بسیاری از خریداران ملک در فاز 11 شهر پردیس معتقدند که این منطقه، به‌زودی یکی از گران‌ترین و بهترین محله‌های پردیس خواهد شد.

 

دسترسی به شهر پردیس

دسترسی به شهر حاشیه‌ای پایتخت از طریق بزرگراه‌هایی که به اتوبان تهران-پردیس منتهی می‌شوند، امکان‌پذیر است. اگر شما خودرو شخصی ندارید، در مسیر ایستگاه‌های مترو فرهنگسرا، تهران‌پارس و نوبنیاد، وسایل نقلیه عمومی همچون تاکسی و اتوبوس وجود دارند که شما را به مقصد می‌رسانند.

البته ناگفته نماند که مترو تهران-پردیس نیز در دست احداث است که با شروع فعالیت آن، رفت‌وآمد به پایتخت بسیار راحت‌تر شده و محله‌های پردیس برای خرید خانه، گزینه‌های بهتری خواهند شد.

بهترین فاز شهر پردیس برای سرمایه‌‌گذاری

با توجه به این‌که شهر پردیس از امکانات و ویژگی‌هایی خوبی برخوردار است، جمعیت این شهر رو به افزایش است و این عامل باعث می‌شود سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در این شهر بسیار زود بازده باشند. علاوه بر سرمایه‌گذاری با خرید منزل مسکونی، فرصت‌هایی برای سرمایه‌گذاری در بخش تجاری و تفریحی نیز وجود دارد.
همان‌طور که گفتیم، فازهای ۱، ۲ و ۳ پردیس به خاطر این‌که از امکانات شهری مطلوبی برخوردار هستند، برای زندگی کاملاً مناسب هستند. ساختمان‌های مسکونی موجود در این سه فاز در طول زمان بیشترین رشد را نسبت به فازهای دیگر پردیس داشته‌اند. بنابراین اگرچه برای زندگی بسیار گزینه مناسبی هستند، ممکن است برای سرمایه‌‌گذاری بلندمدت چندان گزینه مناسبی نباشند؛ چون تعداد تقاضا و معاملات در این فازها بالاست، این سه فاز برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت مناسب هستند.
فازهای 4، 5، 9 و 11 فازهای نسبتاً جدیدی هستند و این مناطق پتانسیل خوبی برای پیشرفت یا رشد دارند و جزو بهترین مناطق شهر پردیس برای سرمایه‌گذاری هستند. این فازها هنوز از امکانات رفاهی کاملی برخوردار نیستند. به همین دلیل جای رشد بیشتری دارند و می‌توانند ریسک کمتری برای سرمایه‌گذاری داشته باشند. خرید زمین در مناطق 4 و 8 نیز توصیه می‌شود.
پیشنهاد ما برای سرمایه‌گذاری فاز 8 و 11 است. در ادامه اشاره‌ای به مزایای این فازها خواهیم داشت:

• ساختمان‌ها در این دو فاز قیمت پایین‌تری نسبت به سایر فازها دارد.
• احتمال افزایش قیمت در آینده در این فازها بیشتر است.
• ساختمان‌های این دو فاز به دلیل تراکم کمتر، منظره بهتری دارند.
• کیفیت ساخت واحدها نسبت به مناطق 5 و 9 بیشتر است.
• نزدیکی به لواسانات
• مسکن‌هایی با متراژ کمتر و قیمت بسیار مناسب در این مناطق وجود دارد.
• قیمت مسکن در فاز ۸ نسبت به بقیه فازها ارزان‌تر است.
• به دلیل جدیدتر بودن این مناطق امکان افزایش امکانات رفاهی و درمانی و… در آینده در آن‌ها وجود دارد.
• ساختار خیابان‌ها به گونه‌ای است که ترافیک زیادی ایجاد نشود.

شما می‌توانید جهت اجاره خانه در تهران و محله‌های آن به بخش اجاره خانه و آپارتمان شیپور مراجعه کنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.