تیگو 7، پرچمدار شاسی بلندهای شرکت چری

3.7/5 - (22 امتیاز)

چری تیگو 7 (Tiggo 7) یکی از جذاب‌ترین و لوکس‌ترین محصولات کمپانی چری محسوب می‌شود که چهره آن بر اساس یک کانسپت آینده نگرانه به نام Chery TX Suv شکل گرفته است. این خودرو که اولین بار در نمایشگاه خودرو پکن سال 2012 در معرض نمایش دید عموم قرار گرفته بود، در سال 2016 راهی بازار کشور سازنده شد و پس از آن به برخی از کشورهای جهان از جمله ایران صادر گردید.

پس از موفقیت‌های چشمگیر چری تیگو ۵، در سال ۱۳۹۶ شرکت «چری ایران» که به عنوان نماینده رسمی برند چری در بازار کشور شناخته می‌شود، موفق شد تیگو ۷ را تنها در تیپ اکسلنت راهی بازار داخلی نماید. پس از گذشت یک سال در آبان ماه سال ۱۳۹۷، تیپ IE تیگو ۷ نیز راهی بازار کشورمان شد که در مقایسه با تیپ اکسلنت از امکانات و تجهیزات نسبتا مدرن‌تری برخوردار بود.

نمای جلوی چری تیگو 7

طراحی ظاهری و داخلی تیگو 7

در طراحی نمای ظاهری چری تیگو 7 از روش جدیدی به نام هیدرودینامیک یا H.D.S استفاده شده است که بر اساس اعلام رسمی شرکت چری ریشه در عناصر طبیعی همچون آب دارد. استفاده از این روش طراحی در کنار زبان جدید طراحی شرکت چری، باعث شده تا نمای کلی تیگو 7 در مقایسه با خودروهایی همچون چری تیگو 5 یا حتی خودروهای سدان این شرکت یعنی چری آریزو 5 تفاوت‌های فراوانی داشته باشد. در نمای جلویی تیگو 7 چراغ‌های مثلثی شکل و خشمگین این خودرو در کنار جلوپنجره کرومی آن باعث شده تا چهره بسیار خشمگینی برای چری تیگو 7 خلق شود.

نمای اتاق چری تیگو 7

نمای داخلی تیگو 7 به واسطه بهره‌مندی از طراحی مدرن، متریال نسبتا باکیفیت و همچنین رعایت اصول ارگونومی بسیار لوکس‌ و دلنشین‌تر از سایر محصولات کمپانی چری موجود در ایران به نظر می‌رسد و این موضوع در تیپ IE این خودرو بیش از تیپ اکسلنت حس می‌شود.

در تیپ IE تیگو 7 طرح جدید کنسول مرکزی، تریم جدید داخلی (رنگ قهوه‌ای تیره)، طراحی مدرن دستگیره درب‌ها و همچنین رودری‌های جدید از جنس چرم باعث شده تا در مقایسه با تیپ اکسلنت حس لوکس بودن و جذابیت بیشتری به بیننده القا شود. فضای کابین چری تیگو 7 نیز برای خودرویی با این ابعاد مناسب به نظر می‌رسد و برای 4 نفر سرنشین می‌تواند مفید و مناسب باشد.

نمای صندلی عقب چری تیگو 7

آپشن‌ها و امکانات رفاهی تیگو 7

همان‌طور که پیش‌تر نیز به این موضوع اشاره کردیم چری تیگو 7 در حال حاضر در دو تیپ اکسلنت و IE در بازار کشورمان حضور دارد که تیپ IE به نوعی تیپ مدرن‌تر و فول این خودرو محسوب می‌شود. از جمله امکانات به کار رفته در تیپ IE می‌توان به مانیتور 9 اینچی با پورت USB و قابلیت اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث، ترمز پارک برقی (EPB)، اتوهلد، دوربین پارک جلو و عقب به صورت دینامیک، سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل، پورت USB برای ردیف عقب، سیستم کنترل سرعت در سرازیری و سراشیبی، نمایشگر 4.8 اینچی صفحه کیلومتر، سیستم تهویه اتومات دوگانه، تنظیم 6 حالته برقی صندلی راننده به همراه گرم‌کن، سقف پانوراما، دوربین 360 درجه (AVM) اشاره کرد.

نمای سان روف چری تیگو 7

یکی از بزرگ‌ترین انتقاداتی که می‌توان به بخش امکانات چری تیگو 7 وارد کرد، کیفیت بسیار پایین دوربین 360 این خودرو است که باعث می‌شود پس از خرید این خودرو علاقه چندانی برای استفاده از آن نداشته باشید!

با این وجود در یک نگاه کلی به لیست تجهیزات و آپشن‌های تیگو 7 در تیپ IE می‌توان چری تیگو 7 را یکی از مجهزترین شاسی بلند چینی موجود در بازار کشور دانست که تنوع تجهیزات و امکانات رفاهی آن می‌تواند بسیاری از خودروهای کره‌ای و حتی ژاپنی موجود در این رنج قیمتی را به چالش بکشد.

ایمنی و مشخصات فنی تیگو 7

چری تیگو 7 دربخش فنی به یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ مجهز شده است که توان تولید 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را دارد. این پیشرانه که با کد SQRE415 شناخته می‌شود، توسط شرکت AVL اتریش ساخته شده است و برای اینکه بتواند نیروی خود را به چرخ‌های جلویی چری تیگو 7 منتقل کند به یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک دوکلاچه مجهز شده که از عملکرد بسیار خوبی نیز برخوردار است.

نمای پشت امپر چری تیگو 7

یکی دیگر از نکات مثبتی که در بخش فنی تیگو 7 به چشم می‌خورد، برخورداری این خودرو از زنجیر تایم به جای تسمه تایم است که در دراز مدت می‌تواند نقش مهمی در کاهش هزینه‌های مربوط به تعمیر و نگهداری این خودرو ایفا نماید.

برخلاف چری تیگو 5 که از چلاکی نسبتا ضعیفی برخوردار است، چری تیگو 7 می‌تواند با تکیه بر موتور توربوشارژ خود، تا حدودی لبخند رضایت را بر لبان صاحبان خود بنشاند. این شاسی بلند 1440 کیلوگرمی برای اینکه بتواند از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد، به حدود 10 ثانیه زمان نیاز دارد که شتاب نسبتا قابل قبولی محسوب می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی تیگو 7 نیز در حدود 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است که در مقایسه با اغلب شاسی بلندهای موجود در این رنج قیمتی، مصرف سوخت بهینه‌ای محسوب می‌شود.

نمای دنده چری تیگو 7

از لحاظ ایمنی چری تیگو 7 موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه ایمنی CNCAP چین شده است. بر اساس اعلام شرکت سازنده بدنه چری تیگو 7 به صورت یکپارچه بوده و 60% آن از فولاد مقاوم ساخته شده است؛ علاوه بر این تیگو 7 از تجهیزات امنیتی متنوعی نیز برخوردار است که سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، 6 کیسه هوا، سنسور فشار باد لاستیک، ترمزهای دیسکی قدرتمند مجهز به ABS و EBD تنها بخشی از آن محسوب می‌شود.

قیمت و شرایط بازار تیگو 7

در حال حاضر تیپ IE چری تیگو 7 با قیمتی در حدود 420 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود. چنین قیمت شگفت انگیزی یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که باعث شده علیرغم تمامی تلاش‌های شرکت مدیران خودرو برای فروش شرایطی تیگو 7، این خودرو با وجود تمامی خوبی‌هایش نتواند مانند چری تیگو 5 بازار بسیار پر رونقی را تجربه کند.

نمای داخل چری تیگو 7

معرفی تیگو 7 پرو

تیگو 7 پرو یکی از خودروهای سواری سدان (sedan) به بازار عرضه شده توسط شرکت چینی Chery Automobile Co. Ltd است. این خودرو در سال 2020 معرفی شده و با طراحی جدید و مدرن، امکانات پیشرفته و قابلیت‌های امنیتی بالا، به بازار عرضه شده است.

تیگو 7 پرو با طراحی خارجی جذاب و جدید، داخلی فراخ و راحت، موتور قوی و کارآیی بالا، از جمله ویژگی‌های این خودرو است. این خودرو با موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر، با توان 147 اسب بخار و گشتاور 225 نیوتن-متر، به همراه یک گیربکس دوکلاچه شش سرعته عرضه می‌شود. همچنین، این خودرو با قابلیت‌های ایمنی زیادی مانند سیستم‌های ABS، EBD، ESP، هشدار تصادف، دوربین‌های 360 درجه و سیستم رانندگی خودکار، ایمنی رانندگان و سرنشینان را بهبود می‌بخشد.

آیا خودرو ماکسیما ارزش خرید دارد؟

در تیگو 7 پرو نسبت به تیگو 7 تغییراتی اعمال شده در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1-طراحی بروزرسانی شده: تیگو 7 پرو دارای طراحی بروزرسانی شده‌ای است که به شکل کلی ظاهر خودرو را جذاب‌تر کرده است. این تغییرات شامل بروزرسانی‌های در قسمت جلو، پشت و کنارهای خودرو می‌شود.

2- افزایش ابعاد خودرو: تیگو 7 پرو در مقایسه با تیگو 7، اندکی بزرگ‌تر شده است. طول و عرض این خودرو نسبت به نسل قبلی بیشتر شده و این تغییرات باعث افزایش فضای داخلی خودرو شده است.

3-افزایش تجهیزات: تیگو 7 پرو با تجهیزات بیشتری نسبت به نسل قبلی عرضه شده است. این تجهیزات شامل سیستم‌های ایمنی دوگانه، سیستم ناوبری GPS، سیستم صوتی 6 بلندگو، دوربین‌های 360 درجه و سیستم رانندگی خودکار می‌شود.

4-موتور قوی‌تر: تیگو 7 پرو دارای موتور 1.5 لیتری توربو با توان 147 اسب بخار و گشتاور 225 نیوتن-متر است که نسبت به موتور 1.5 لیتری عادی تیگو 7، توان و گشتاور بیشتری دارد.

5- سیستم پیشرانه: تیگو 7 پرو با سیستم پیشرانه دوکلاچه 6 دنده عرضه می‌شود که نسبت به سیستم پیشرانه 4 دنده تیگو 7، بهبود قابل توجهی در عملکرد و کارایی دارد.

6- سیستم ایمنی: تیگو 7 پرو دارای سیستم‌های ایمنی بیشتری نسبت به تیگو 7 است. چری به منظور بهبود ایمنی خودرو و پاسخگویی به نیازهای خریداران، در تیگو 7 پرو از سیستم‌های ایمنی پیشرفته‌تری استفاده کرده است. تیگو 7 پرو شامل سیستم‌های ایمنی مانند سیستم کنترل پایداری الکترونیک (ESC)، سیستم (EBA) سیستم کنترل ترمز الکترونیک (EBD)، سیستم کنترل تراکم ترمز (TCS) و هشدار تصادف است. همچنین، این خودرو با داشتن 4 دوربین 360 درجه که در قسمت‌های مختلف خودرو نصب شده‌اند، به راننده کمک می‌کند تا در هنگام رانندگی در فضای بسته و با جلوگیری از برخورد با موانع، ایمنی خود و سایرین را تضمین کند.

در کل، تیگو 7 پرو با افزایش تجهیزات، ابعاد بزرگ‌تر و موتور قوی‌تر، به یک گزینه خوب برای خریدارانی که به دنبال خودرویی با امکانات پیشرفته و کارایی بالا هستند تبدیل شده است.

مقایسه نیسان جوک و تیگو 7

در اینجا می‌خواهیم به مقایسه‌ی برخی از ویژگی‌ها نیسان جوک و تیگو 7 بپردازیم:

نیسان جوک با طراحی زیبا و جذاب، یک خودرو کوچک و جذاب است که به دوستداران خودروهای شهری و خودروهای کوچک علاقه‌مندی بیشتری دارد. تیگو 7 با طراحی مدرن و لوکس، یک خودرو خانوادگی بزرگ‌تر و مجهزتر است. نیسان جوک با فضای داخلی کوچک و مناسب برای چهار نفر، یک خودروی شهری و کوچک است. تیگو 7 با فضای داخلی بزرگ‌تر و مناسب برای ۷ نفر، یک خودرو خانوادگی است.

نیسان جوک با موتور ۱.۲ لیتری و قدرت ۷۳ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰ نیوتن متر، یک خودرو با عملکرد مناسب برای شهری است. تیگو 7 با موتور ۱.۵ لیتری توربو و قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر، یک خودرو با عملکرد قوی‌تر برای رانندگی در جاده‌های بلند و مسافرتی است. نیسان جوک و تیگو 7 هر دو دارای سیستم‌های ایمنی مانند ABS، ESP، هوشمند فرمان، هشدار تصادف و کنترل پایداری هستند، اما تیگو 7 با سیستم‌های ایمنی بیشتری مانند ACC، TSR، SBS و FCW برخوردار است که امکان رانندگی ایمن‌تر را به راننده می‌دهد. نیسان جوک با هزینه‌ی کمتری قابل خریداری است، در حالی که تیگو 7 با هزینه‌ی بیشتری عرضه می‌شود.

در نهایت، مقایسه‌ی نیسان جوک و تیگو 7 به میزانی که به نیازها و سلیقه‌ی شخصی شما بستگی دارد. اگر شما به دنبال یک خودروی شهری و کوچک هستید، نیسان جوک می‌تواند انتخاب خوبی باشد، اما اگر به دنبال یک خودرو خانوادگی بزرگ‌تر و با امکانات بیشتر هستید، تیگو 7 می‌تواند گزینه‌ی بهتری باشد.

کلام پایانی

در واقع به زبانی ساده‌تر می‌توان گفت که شاید چری تیگو 7 از امکانات مناسب و توان خروجی قابل قبول یا حتی مصرف سوخت مناسبی برخوردار باشد، اما اغلب افراد پس از دیدن بر چسب قیمتی این خودرو ترجیح می‌دهند در این رنج قیمتی بجای خرید یک شاسی بلند چینی به سراغ نمونه صفر کیلومتر نیسان جوک یا حتی نمونه دست دوم خودروهایی همچون سوزوکی ویتارا کلاس 10، کیا اسپرتیج 2014 یا هیوندای توسان ix35 2014 رفته و پول خود را صرف خرید شاسی بلندهای ژاپنی یا کره‌ای موجود در این رنج قیمتی نمایند.

برای مشاهده سایر خودروهای موجود در بازار ایران و همچنین خرید خودرو به شیپور مراجعه کنید.

سوالات متداول

تیگو 7 پرو چه مزایایی نسبت به تیگو 7 دارد؟

تیگو 7 پرو نسبت به موتور 1.5 لیتری عادی تیگو 7، توان و گشتاور بیشتری دارد.علاوه بر این سیستم ایمنی آن نیز قوی‌تر است.

با هزینه معادل تیگو 7، چه خودروهای می‌توان خرید؟

سوزوکی ویتارا کلاس 10، کیا اسپرتیج 2014 یا هیوندای توسان از جمله رقبای تیگو 7 هستند

مصرف سوخت تیگو 7 زیاد است؟

مصرف سوخت ترکیبی تیگو ۷ نیز در حدود ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است که در مقایسه با اغلب شاسی بلندهای موجود در این رنج قیمتی، مصرف سوخت بهینه‌ای محسوب می‌شود.

 

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.