خرید ویلا در گیلان بهتر است یا مازندران؟

5/5 - (1 امتیاز)

خرید و فروش ویلا در شهرهای شمالی کشور، بازار بسیار داغی دارد و بسیاری از افراد برای افزایش سرمایه خود، سراغ خرید ویلا در این شهرها می‌آیند. اما برای برخی این سوال پیش می‌آید که کدام شهر برای خرید ویلا بهتر است؟ آیا خرید ویلا در مازندران به‌صرفه‌تر است یا گیلان؟ افزایش سرمایه در ویلاهای استان مازندران بیشتر است یا گیلان؟ و یا کدام شهر برای خرید ویلای شخصی و گذراندن تعطیلات بهتر است؟

خرید ویلا در شمال در هر کدام از شهرها اتفاق بیفتد، می‌تواند برای خریداران و سرمایه‌گذاران گزینه‌ای عالی باشد چرا که تنوع نوع ساخت و قیمت ویلا در این شهرها بالا است و خریدار در نهایت می‌تواند گزینه‌ی دلخواه خود را پیدا کند. اما هر کدام از این شهرها ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را برای خریداران ویلا دارند. در این مقاله، این ویژگی‌ها و مزایا را بررسی می‌کنیم تا بتوانید تصمیم درستی برای خرید ویلا در شمال کشور بگیرید.

عوامل موثر در انتخاب بهترین شهر شمال برای خرید ویلا

برای پیدا کردن بهترین شهر شمال برای خرید ویلا باید به عوامل متعددی توجه کنید. به‌طور کلی، انتخاب شهر کاملا بستگی به بودجه، سلیقه و معیارهای شما دارد؛ اما این امکان برای شما فراهم است که به‌واسطه برخی ویژگی‌ها، بتوانید این دو شهر را با هم مقایسه کنید و بعد تصمیم هوشمندانه‌ای بگیرید. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌ها را در ادامه بیان خواهیم کرد:

آب‌وهوا

شهرهای شمالی کشور به دلیل نزدیکی به دریا، معمولا شهرهایی با آب‌هوایی مرطوب و معتدل به شمار می‌آیند. علاوه بر این، دو شهر مازندران و گیلان مانند دیگر کلان‌شهرهای ایران، آلودگی ندارند و بهترین مکان برای خرید ویلا و خانه شخصی و دور شدن از آلودگی هوای کلان‌شهرهایی مانند تهران هستند.

البته در دو استان مازندران و گیلان، بخش‌هایی با آب‌وهوای خنک‌تر نیز پیدا می‌شود که همین موضوع می‌تواند به خریداران کمک کند تا بهترین نقطه برای خرید ویلا را انتخاب کنند. به عنوان مثال، ییلاق‌های مازندران نسبت به گیلان آب‌وهوای سردتری دارند. در استان گیلان نیز، ییلاق‌های شهر لاهیجان آب‌وهوایی بسیار خنک، حتی در فصل تابستان، دارند و می‌توانند به عنوان مقصد ایده‌آل شما برای خرید ویلا به‌شمار آیند.

امکانات رفاهی و اقامتی

خرید ویلا در گیلان بهتر است یا مازندران؟

مقایسه امکانات گردشگری و رفاهی دو استان مازندران و گیلان نشان می‌دهد که، استان مازندران نسبت به استان گیلان توریستی‌تر است و به همین خاطر تعداد امکاناتی مانند مراکز خرید، فروشگاه‌ها، اقامتگاه‌های گوناگون، بیمارستان و غیره در این استان چشمگیرتر است.

یکی از مهم‌ترین دلایل برای پیشرفت توریستی استان مازندران، افزایش میزان خرید و فروش ویلا در این استان و همچنین تعداد زیادِ ویلاهای اجاره‌ای برای اقامتِ توریست‌ها در این استان است. رشد صنعت گردشگری در استان مازندران، در کنار مزایایی که داشته، معایبی نیز به‌همراه داشته است و مهم‌ترین آن، افزایش میزان ترافیک در شهرهای این استان است. اگر به شهر بابلسر در روزهای تعطیلات سر بزنید، این ترافیک را به چشم مشاهده خواهید کرد و خب، این ممکن است برای برخی آزاردهنده باشد.

در طرف دیگر، گیلان اقتصاد روبه‌رشدی دارد و این موضوع نشان داده که این منطقه از شمال کشور نیز می‌تواند برای سرمایه‌گذاری، گزینه‌ای خوب به‌نظر بیاید.

نزدیکی به تهران

بسیاری از افرادی که به دنبال خرید ویلا در شمال کشور هستند، از ساکنین تهران‌اند و یکی از مهم‌ترین فاکتورهای آنها برای انتخاب شهر، نزدیکی و همچنین آسان بودن مسیر رفت‌وآمدی است. در زیر مسیر رفت‌وآمد از تهران به دو استان مازندران و گیلان را بررسی خواهیم کرد:

  • فاصله شهر رشت (مرکز استان گیلان) تا تهران ۳۲۰ کیلومتر
  • فاصله ساری (مرکز استان مازندران) از تهران و از مسیر هراز یا فیروزکوه حدود ۲۶۰ یا ۲۸۰ کیلومتر

میزان مسافت تهران تا مازندران نشان می‌دهد، که چرا بسیاری از افراد این استان را برای خرید ویلا در شمال انتخاب می‌کنند.

مناظر دیدنی و طبیعت

دو استان مازندران و گیلان، به یک اندازه مناظر دیدنی و طبیعی دارند و انتخاب از میان این دو، واقعا کار سختی است. در واقع تمام شهرهای شمالی کشور، مناظر دیدنی بسیاری دارند و این مناظر می‌توانند چشم‌اندازهایی به سوی جنگل و دریا باشد و یا آبشارهای خروشان.

برای بررسی این ویژگی در دو استان، باید به سلیقه و معیارهای خود مراجعه کنید و ببینید که دوست دارید در محیطی باشید که دسترسی به مناطق دیدنی آن آسان است و یا اینکه به دنبال ماجراجویی در شمال کشور هستید و دوست دارید، مسیرهای سخت را برای دیدن مناظر طبیعی طی کنید.

برای کمک به شما باید بگوییم که، دسترسی به جنگل‌ها و ییلاق‌های استان گیلان باید از راه‌های سختی عبور کنید ولی دسترسی به ییلاقات مازندران آسان‌تر است.

بالاخره خرید ویلا در گیلان یا خرید ویلا در مازندران؟

خرید ویلا در گیلان بهتر است یا مازندران؟

در قسمت قبل مقاله درباره ویژگی‌هایی که به شما در تصمیم‌گیری کمک می‌کنند، صحبت کردیم. برای نتیجه‌گیری باید بگوییم که انتخاب نهایی را شما انجام می‌دهید و این شما هستید که معیارهای خود را با توجه به این ویژگی‌ها می‌سنجید.

اگر قصد خرید ویلا در شمال کشور دارید و دوست دارید از آب‌وهوا لذت ببرید، می‌توانید به استان مازندران فکر کنید؛ چرا که استان گیلان و شهرهای آن در میان شهرهای همیشه بارانی ایران به‌شمار می‌آیند و این می‌تواند روی تصمیم شما تاثیر بگذارد.

اگر هدف شما از خرید ویلا دسترسی آسان به مکان‌های دیدنی و جنگل‌های سرسبز است، باید بگوییم که طبیعت استان مازندران دارای جاده‌ها و مسیرهای بهتری نسبت به استان گیلان است. مسیر رسیدن به مکان‌های جنگلی و سرسبز استان گیلان مانند ییلاق‌های ماسال، مسیرهای سختی است و دسترسی به آنها، بعضا با ماشین شخصی امکان‌پذیر نیست.

در نهایت، نزدیکی استان مازندران به تهران نسبت به استان گیلان، باعث شده که افراد بسیاری شهرهای این استان را برای خرید ویلا انتخاب کنند. شهرهایی مانند رامسر، نوشهر، متل قو، چالوس، نمک‌آبرود بازار پررونقی در حوزه خرید و فروش ملک و ویلا دارند و شاید مهم‌ترین دلیل آن نیز، همین نزدیکی به تهران باشد.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.