نکات مهم خرید خانه در رامسر

5/5 - (1 امتیاز)

چه بار اول‌تان باشد که خانه می‌خرید و چه این کار را چند بار انجام داده باشید، در هر صورت باید گفت که خرید خانه می‌تواند یک فرآیند دلهره آور و چالش‌برانگیز باشد و حتی گران‌ترین و احساسی‌ترین خرید عمرتان نیز به‌شمار می‌آید.

از این گذشته، برای خرید خانه مراحل و الزامات بسیار زیادی وجود دارد و برخی نگران این هستند که با عدم آگاهی از قوانین، دچار خسارت مالی جبران‌ناپذیری شوند. حالا تصور کنید که قرار است این کار را در شهری خارج از محل سکونت فعلی‌تان انجام دهید. مطمئنا استرس انجام این کار بیشتر می‌شود، چرا که شناخت کافی از روند انجام این فرآیند در این شهر را ندارید.

خرید خانه در رامسر

شهرهای شمالی کشور به دلیل آب‌وهوا و جاذبه‌های توریستی و گردشگری‌ای که دارند، به یکی از مقاصد محبوب همگان برای خرید خانه و سرمایه‌گذاری در ملک تبدیل شدند. یکی از این شهرها که این روزها صحبت درباره آن بسیار زیاد است، رامسر است. این شهر زیبا به مکانی ایده‌آل برای ساخت‌وساز تبدیل شده است و زیباترین، لوکس‌ترین و مدرن‌ترین ویلاهای حال حاضر ایران، در این شهر ساخته می‌شوند.

رامسر در نوار ساحلی دریای خزر قرار دارد و یکی از شهرهای غربی استان مازندران است. زیبایی‌های طبیعی، مناطق خوش آب‌وهوا، نزدیکی به ساحل، وجود فرودگاه و همچنین امکانات رفاهی و تفریحی بسیار، باعث شده‌اند که این شهر سالانه توریست‌های بسیاری را پذیرا باشد و بسیاری از آنها، بعدا به ساکنین دائمی این شهر تبدیل می‌شوند.

آمارها نشان می‌دهند که درصد زیادی از افرادی که قصد خرید ویلا شمال دارند، در میان گزینه‌های خود ابتدا به خرید ویلا ساحلی در رامسر فکر می‌کنند. با قدم زدن در محله‌های ساحلی رامسر، تنوعی از ویلا را مشاهده خواهید کرد که برخی از آنها طراحی بسیار شیک و مدرنی دارند. در کنار ویلا، آپارتمان و زمین نیز در رامسر طرفداران خاص خود دارند. اما هدف شما در رامسر چه خرید زمین باشد و چه خرید آپارتمان و ویلا، باید به برخی نکات مهم توجه کنید تا از بروز برخی مشکلات احتمالی در آینده جلوگیری کنید. نکات زیر به شما کمک می‌کنند که فرآیند خرید خانه در رامسر را آسان‌تر کنید.

1- هدف خود را تعیین کنید

نکات مهم خرید خانه در رامسر

انتخاب شهرهای شمالی کشور برای خرید خانه چند دلیل می‌تواند داشته باشد. بسیاری از افراد به دنبال سرمایه‌گذاری به شهرهای شمالی می‌آیند، برخی به دنبال خرید ویلا و یا آپارتمان برای خود و خانواده خود هستند تا بتوانند تعطیلات را در آنجا سپری کنند، برخی دیگر نیز به دلیل توریستی بودن شهر رامسر به دنبال خرید خانه برای کسب درآمد ماهانه هستند؛ به این معنا که خانه خریداری‌شده‌ی خود را به مسافران و توریست‌ها اجاره دهند تا از آن درآمد داشته باشند.

با توجه به مواردی که عنوان کردیم، بسیار مهم است که در ابتدای مسیر هدف خود را مشخص کنید و بر اساس آن هدف سراغ خرید ویلا و یا آپارتمان در رامسر بروید. اگر قصد شما خرید خانه برای استفاده شخصی است، حتما از قبل باید در مورد شرایط زندگی در محله‌های مختلف تحقیق کنید و با توجه به بودجه خود، بهترین محله های رامسر برای خرید ویلا را پیدا کنید. اگر هم که هدفتان سرمایه‌گذاری است، باید به دنبال محله‌هایی باشید که آینده‌ی درخشانی در بازار املاک و مستغلات رامسر دارند.

2- میزان بودجه خود را مشخص کنید

مسلما خرید خانه، یکی از گران‌ترین و مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌های هر فردی در زندگی‌اش است. قبل از اینکه آگهی‌های فروش ویلا و ‌آپارتمان در رامسر را بررسی کنید، باید درک درستی از میزان بودجه و از امور مالی خود داشته باشید. قبل از هر اقدامی، باید هم برای خرید و هم برای هزینه‌های مداوم خانه آماده باشید. باید این را از خودتان بپرسید که آیا آماده‌ی برداشتن این گام بزرگ هستید یا اینکه برای آماده شدن نیاز به انجام کارهای بیشتری دارید. برای تعیین بودجه کارهای زیر را انجام دهید:

  • به پس انداز خود نگاه کنید. بدون داشتن یک حساب پس انداز جدا برای مخارج ناگهانی زندگی و همچنین داشتن درآمد برای گذران زندگی، به هیچ عنوان به خرید خانه در رامسر فکر نکنید. هنگام خرید خانه، علاوه بر هزینه خرید خانه باید به هزینه‌های دیگر مانند بازسازی و تعمیر برخی وسایل نیز فکر کنید.
  • مخارج خود را مرور کنید تا به این پی ببرید که هر ماه چقدر هزینه می‌کنید و سرمایه شما صرف چه می‌شود. این محاسبه به شما دید خوبی در مورد میزان توانایی شما برای پرداخت قسط‌های وام را می‌دهد. برای این کار همه مخارج مانند هزینه آب و برق، غذا، تعمیر و نگهداری ماشین، صورتحساب‌های ماهانه، هزینه مدرسه فرزندتان، پوشاک، کلاس‌های کودکان، فعالیت‌های تفریحی و سرگرم‌کننده، پس‌انداز بازنشستگی، پس‌اندازهای معمولی و هر فعالیت متفرقه‌ی دیگر را محاسبه کنید.

در واقع، این بودجه‌ی شما است که تعیین می‌کند باید به دنبال چه گزینه‌ای برای خرید بروید. حتی میزان بودجه، محله‌ی خرید خانه را تعیین می‌کند. رامسر در میان شهرهای نسبتا گران شمال کشور برای خرید ویلا به‌شمار می‌آید، بنابراین موضوع بودجه را حتما جدی بگیرید.

3- محله‌های رامسر را بررسی کنید

نکات مهم خرید خانه در رامسر

رامسر در میان شهرهای مدرن و پیشرفته شمال کشور به‌شمار می‌آید، اما مسلما محله‌های مختلفی دارد که هر کدام از این محله‌ها ویژگی‌ها و امکانات منحصربه‌فردی دارند. برای خرید خانه در رامسر، لازم است که ابتدا امکانات رفاهی و خدماتی محله‌ها مانند جاده‌ها، سیستم برق‌کشی، سیستم بهداشتی و مراکز درمانی، ترافیک، مراکز خرید و فروشگاه‌ها و همچنین دسترسی راحت به دیگر نقاط شهر را بررسی کنید.

به این نکته توجه کنید که محله‌های حومه شهر از نظر امکانات و امنیت در سطح پایین‌تری هستند و اگر قصد شما از خرید خانه استفاده شخصی است، حتما این موضوع را در تصمیم‌گیری خود لحاظ کنید.

4- به دنبال پیدا کردن ویلا در میان آگهی‌های فروش باشید

این فرصت برای شما فراهم است که به لیستی از آگهی‌های فروش خانه در رامسر دسترسی داشته باشید و آنها را با توجه به فاکتورهای مختلف مقایسه کنید. اگر به صفحه خرید ویلا در رامسر در سایت شیپور سر بزنید، می‌توانید طیف وسیعی از خانه و ویلا در رامسر را مشاهده کنید که هر کدام ویژگی‌ها و امکانات خاص خود را دارند. در این مرحله باید جستجو را بر اساس نیازمندی خود پیش ببرید تا کارها سریع‌تر انجام شود. با فیلتر کردن آگهی‌ها، می‌توانید گزینه‌ها را محدودتر و نزدیک‌تر شدن به معامله را به چشم ببینید.

در شیپور می‌توانید یک معامله‌ی امن انجام دهید و یا کمک بهترین و مجرب‌ترین مشاورین املاک در ایران، خرید خود را نهایی کنید.

5- بررسی جنبه‌های حقوقی

به مراحل پایانی خرید خانه نزدیک می‌شوید. در این مرحله، شما باید تمامی اسناد و مدارک را از جنبه حقوقی بررسی کنید و از عدم وجود مشکلات قانونی در خرید ملک باخبر شوید. حتما در مورد بدهی‌های ملک استعلام بگیرید و مطمئن شوید که هیچ اختلافی در مورد ملک انتخابی شما وجود ندارد.

یکی از روش‌های رایج خرید خانه، خرید قولنامه‌ای است. همان‌طور که در مقاله نکات مهم در خرید زمین قولنامه‌ای عنوان کردیم، یکی از مواقعی که از روش قولنامه‌ای برای خرید و فروش زمین استفاده می‌شود، زمانی است که امکان انتقال قانونی سند زمین وجود ندارد و معمولا، دو طرف قرارداد این معامله را به صورت قولنامه‌ای انجام می‌دهند که به‌صورت دستی است. بنابراین، در این مواقع شما باید به نکات زیر دقت کنید:

  1. بررسی مجوز مشاور املاک و تعیین حقوق او
  2. اطمینان از عدم محجوریت شخص خریدار در صورت پیر یا سالخورده بودن
  3. بررسی گواهی انحصار وراثت فروشنده (در صورت قولنامه زمین ارثی)
  4. اطمینان از در رهن یا وثیقه نبودن زمین
  5. اطمینان از مشاعی نبودن زمین
  6. بررسی دقیقِ مشخصات ذکرشده در مورد زمین در قولنامه
  7. بررسی کد رهگیری زمین
  8. اطمینان از عدم فروش زمین به شخص یا اشخاص دیگر
  9. پرداخت وجهِ بیان‌شده در قولنامه به صورت چک (چک در وجه حامل نباشد)

6- نهایی کردن مراحل ثبت و خرید خانه

نکات مهم خرید خانه در رامسر

نوبت به نهایی کردن خرید شما رسیده است. در این مرحله شما باید پول را به حساب فروشنده واریز کنید و کارهای انتقال سند به نام خود را انجام دهید. این مرحله از خرید خانه در رامسر، مانند خرید خانه در هر شهر دیگری زمان‌بر است. حتی این مدت زمان برای افرادی که به دنبال گرفتن وام روی خانه هستند، بیشتر نیز می‌شود. برای انجام این کار نیز از فردی امین و کاربلد کمک بگیرید تا از قانونی انجام شدن کارها مطمئن شوید.

تمام این نکات به شما کمک می‌کنند که خرید امن، راحت و درستی در رامسر داشته باشید و سرمایه خود را در جایی درست خرج کنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.