شیائوپنگ P7؛ تسلای چینی

Rate this post

P7 یک سدان تمام برقی خودران از کمپانی شائوپینگ موتورز (Xiaopeng Motors) است که چندی پیش برای اولین بار در نمایشگاه خودرو گوانگجو چین از آن رونمایی شد. اولین محصول این کمپانی یک کراس اوور برقی به نام G3 بود که در سال 2018 به بازار عرضه شد؛ گرچه G3 از نظر ظاهری یک کپی برداری کامل از تسلا مدل X به حساب می‌آمد، اما همین موضوع باعث شهرت چشمگیر این خودرو در بازارهای جهانی شد.

حال در تلاشی دیگران مهندسین کمپانی Xpeng قصد دارند تا یک سدان تمام برقی را به نام P7 را روانه بازار جهانی نمایند که ظاهرا در طراحی و توسعه آن خلاقیت بیشتری به خرج داده‌اند! بر اساس اطلاعات منتشر شده، پلتفرم این سدان جذاب و آینده نگرانه با کمک کمپانی پورشه توسعه یافته که می‌تواند نشان دهنده قابلیت‌های دینامیکی چشمگیر این خودرو باشد.

این خودرو در 5 تیپ مختلف به بازار عرضه خواهد شد که کامل‌ترین تیپ آن از دو موتور برقی با توان خروجی 424 اسب بخار و 550 نیوتن متر گشتاور برخوردار است. جالب است بدانید که این سدان پیشرفته به کمک 13 دوربین هوشمند، 12 سنسور اولتراسونیک، 5 رادار فوق دقیق، یک دوربین نقشه برداری و سیستم کمک راننده XPILOT 3.0 می‌تواند محیط اطراف خود را به دقت بررسی کرده و بدون دخالت راننده در جاده‌های مختلف حرکت نماید.

 

ماشین جدید پاپ فرانسیس

داچیا یک کمپانی رومانیایی است که در واقع زیر مجموعه کمپانی رنو محسوب می‌شود. یکی از محصولات نام آشنای این کمپانی داچیا داستر نام دارد که در بازار کشور ما با نام رنو داستر شناخته می‌شود و هم اکنون در نمونه‌های تک و دو دیفرانسیل در بازار موجود است. چندی پیش تیم طراحی مدل‌های خاص شرکت داچیا، با همکاری شرکت اتاق سازی Romturingia اقدام به ساخت یک مدل خاص برای پاپ فرانسیس نمود.

از جمله تغییرات این داستر خاص نسبت به نمونه‌های استاندارد می‌توان به کاهش ارتفاع به منظور راحتی سوار و پیاده شدن پاپ، قرار گرفتن یک صندلی نیمکتی در عقب خودرو، ساخت یک سانروف بزرگ و ایجاد یک محفظه شیشه‌ای مستطیل شکل روی سقف اشاره کرد. در حال حاضر درباره مشخصات فنی این خودرو اطلاعات خاصی منتشر نشده است، اما احتمال می‌رود که این خودرو به یک موتورهای 1.4 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با توان خروجی 130 اسب بخار قدرت یا یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر توربو دیزل با توان 115 اسب بخار مجهز شده باشد. تولید شده توسط موتور این خودرو از طریق یک گیربکس 6 سرعته دستی به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

 

Lynk & Co 05 در راه است!

لینک اند کو یک شرکت خودروسازی چینی است که در واقع زیر برند گروه خودروسازی جیلی محسوب می‌شود. این شرکت خودروسازی فعالیت‌های خود را از سال 2016 آغاز کرده و از آن زمان تاکنون خودروهای متعددی تحت عنوان لینک اند کو  01 و  02 (کراس اوور)، 03 (سدان) و 04 (هاچ‌بک) را به بازار عرضه نموده است. چندی پیش شرکت Lynk & Co به طور رسمی از خودرو هیبریدی جدید خود رونمایی کرد که نامش Lynk & Co 05  بوده و قرار است در نیمه اول سال 2020 میلادی راهی بازار جهانی شود.

Lynk & Co 05  بر روی پلتفرم CMA  ولوو شکل گرفته است و در بخش فنی به پیشرانه 4 سیلندر ۲ لیتری به انضمام یک موتور هیبریدی مجهز شده است که در مجموع توان تولید ۲۵۱ اسب‌بخار قدرت و ۳۴۹ نیوتن‌متر گشتاور را دارند. نیروی تولید شده توسط موتور Lynk & Co 05  از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ این خودرو منتقل می‌شود.

 

فارادی فیوچر FF91، خودرویی از آینده

FF91 نام یک کراس اوور کوپه تمام برقی از کمپاتی تازه تاسیس فارادی فیچر (Faraday Future) است که اولین بار در نمایشگاه CES سال 2017 به معرض نمایش درآمد. در آن زمان این خودرو تنها یک کراس اوور مفهومی بود که به نظر می‌رسید مدیران شرکت علاقه بسیاری به عرضه آن در بازار دارند و حتی پیش از آغاز تولید سعی داشتند با نشان دادن چالاکی خیره کننده این خودرو، خودروهای سوپر اسپرت موجود در بازار را به چالش بکشند!

طی چند روز گذشته شرکت فارادی فیوچر اعلام کرد که قصد دارد کانسپت FF91 را در سال 2020 بر روی خط تولید قرار داده و راهی بازار نماید. برخلاف آنچه که از ظاهر عجیب این خودرو الکتریکی استنباط می‌شود، فارادی فیوچر FF91 در بخش فنی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد؛ بر اساس اعلام رسمی شرکت سازنده این خودرو توانایی تولید ۱۰۵۰ اسب بخار قدرت و از گشتاور باورنکردنی ۱۸۰۰ نیوتن‌متر برخوردار است که باعث می‌شود این کراس اوور تمام الکتریکی بتواند در کمتر از 2.5 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت برساند.

یکی دیگر از نکان اعجاب انگیز FF91 باتری قدرتمند آن است؛ باتری این خودرو دارای ظرفیت ۱۳۰ کیلووات-ساعت بوده که باعث می‌شود این خودرو بتواند پس از هر بار شارژ کامل مسافتی در حدود ۶۰۸ کیلومتر را طی نماید. این مسافت با توجه به استاندارد EPA اندازه‌گیری شده است و در صورتی که بخواهید با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت این تست را تکرار کنید، FF91  می‌تواند مسافتی در حدود ۷۷۶ کیلومتر را بدون نیاز به شارژ مجدد طی نماید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.