دلایل خرید بسترن B30

Rate this post

فاو بسترن B30 یک سدان خانوادگی جمع ‌و جور است که اولین بار به ‌صورت یک طرح مفهومی در نمایشگاه خودرو شانگهای 2011 در معرض دید عموم قرار گرفت و در همان سال نیز در بازار چین عرضه شد. این خودرو بعد از مدل‌های B50 و B50F سومین محصول از گروه FAW چین است که در سگمنت خودروهای سدان توسط گروه بهمن از سال 1396 به بازار ایران وارد شد.
بسترن B30 به یک پیشرانه تنفس طبیعی 4 سیلندر با حجم 1.6 لیتر مجهز است که می‌تواند 107 اسب‌ بخار قدرت و 155 نیوتن‌ متر گشتاور را تولید کرده و این نیرو را به ‌واسطه یک گیربکس 6 دنده اتومات ساخت شرکت آیسین ژاپن به چرخ‌های جلو منتقل نماید. مصرف سوخت ترکیبی بسترن B30 نیز 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر عنوان شده است که برای یک سدان خانوادگی رقم مناسبی به نظر می‌رسد. این خودرو همچنین می‌تواند طی زمانی در حدود 14 ثانیه سرعت خود را از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برساند و این یعنی نباید از بسترن B30 انتظار یک رانندگی پرشتاب و هیجان‌انگیز را داشته باشید.
گفته می‌شود که بسترن B30 بر اساس یکی از پلتفرم‌های شرکت فولکس‌ واگن ساخته‌ شده و شرکت ایتال دیزاین نیز در طراحی آن دخیل بوده است. در ابتدای ورود B30 به بازار کشور پیش‌بینی می‌شد که این خودرو بتواند با استقبال خوبی مواجه شود، اما درنهایت بسترن B30 نتوانست فروش چندان موفقی در بازار کشورمان تجربه کند. عدم استقبال کافی در کنار تحریم‌های بین‌المللی باعث شدند تا گروه بهمن سرانجام عرضه فاو بسترن B30 را در کشور متوقف کند، با این ‌وجود هنوز هم نمونه‌های صفرکیلومتر در بازار کشور موجود بوده و قابل ‌خرید هستند. اگر می‌خواهید بیش از پیش با این محصول گروه FAW آشنا شوید و برخی از دلایل خرید بسترن B30 را بدانید تا پایان این مقاله با تیم تولید محتوای شیپور همراه باشید.

طراحی قابل‌قبول

طراحی بسترن b30

شرکت‌های چینی با بهره‌گیری از تجارب شرکت‌های بزرگ و حتی به خدمت گرفتن طراحان جهانی سعی در ارتقای سطح طراحی محصولات خود دارند و گروه FAW به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی چین نیز همین سیاست را در پیش گرفته است. بسترن B30 به‌ عنوان خودرویی که در ابتدا با قیمت زیر 60 میلیون تومان به بازار ایران عرضه شد، طراحی زیبایی دارد و می‌توان هماهنگی مناسبی را میان اجزای مختلف آن مشاهده کرد.
در بخش جلویی چراغ‌هایی کشیده و عبوس را می‌بینیم که با همراهی یک جلو پنجره براق و کاپوت نسبتا حجیم نمایی جذاب را خلق کرده‌اند. در نمای کناری نیز خطوط حجم دهنده به چشم می‌خورد؛ همچنین در نمای پشتی چراغ‌هایی با طراحی قابل قبول را می‌بینیم. هرچند که بهتر بود طراحان FAW زمان بیشتری را صرف این بخش کنند. مجموعا می‌توان با توجه به رده قیمتی و رقبا، نمره خوبی به طراحی فاو بسترن B30 اعطا کرد.

آپشن‌های مناسب

آپشن‌های متنوع یکی از ویژگی‌های بارز خودروهای چینی است و فاو بسترن B30 نیز از این قاعده مستثنا نبوده و در رده قیمتی خود از امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی مناسبی برخوردار است. گرچه وجود چنین آپشن هایی نیز نتوانست تأثیر چندانی در فروش نسبتا ضعیف بسترن B30 داشته باشد. از جمله آپشن‌های بسترن B30 می‌توان به فرمان برقی، کروز کنترل، سانروف برقی، دوربین دنده عقب،سنسور پارک، صفحه نمایش 7 اینچی با 6 بلندگو استریو، ناوبری ماهواره‌ای با پشتیبانی از زبان فارسی و غیره اشاره کرد.

ایمنی بالا

دلایل خرید بسترن B30

در کمال تعجب اکثر خودروهای چینی موفق می‌شوند تا 5 ستاره ایمنی را از موسسه تست تصادف C-NCAP چین دریافت کنند و بسترن B30 نیز موفق به دریافت ستاره‌های ایمنی کامل از مرکز C-NCAP شده است. از صحت کیفی تست‌های تصادف C-NCAP که بگذریم، می‌توان با وجود تجهیزاتی همچون کیسه هوا برای سرنشینان جلو، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، سیستم‌های ABS و EBD، سیستم کنترل کشش (TCS) و سیستم کنترل در سربالایی (HAC) وضعیت ایمنی بسترن B30 را مطلوب ارزیابی کرد. وجود سیستم کنترل پایداری یا ESP نیز از جمله نکات مثبت و قابل‌توجه این خودرو است که در کمتر خودرویی در این رده قیمتی یافت می‌شود.

کابین و صندوق عقب جادار

فضای کابین b30بر خلاف آنچه تصور می‌شود داخل کابین بسترن B30 فضای بسیار مناسبی برای سرنشینان در نظر گرفته شده و حتی سرنشینان عقب نیز فضای پای کافی را در اختیار دارند، به گونه‌ای که افراد بلند قد هم درون کابین احساس راحتی خواهند کرد. ارگونومی کابین نیز نسبتا مناسب به نظر می‌رسد و در کنار فضای کافی درون کابین، در سفرهای طولانی راحتی قابل قبولی را برای سرنشینان به همراه دارد. اگر بخواهید وسایل خود را در صندوق عقب قرار دهید، فضایی در حدود 500 لیتر در اختیار دارید که برای یک سدان خانوادگی جمع و جور حجم قابل توجهی محسوب می‌شود.

کیفیت ساخت بالا

بر اساس گزارش‌های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، بسترن B30 موفق شده است تا 4 ستاره کیفی را از این مرکز دریافت کند و از این حیث می‌توان فاو بسترن B30 را با کیفیت‌ترین خودرو مونتاژ داخل در این رده قیمتی قلمداد کرد.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.