با لندروور دیفندر 2020 آشنا شوید!

Rate this post

دیفندر (Defender) یکی از قدیمی‌ترین محصولات گروه لندروور است که نمونه اولیه آن در سال 1983 به بازار آمد و تا سال 2012 روی خط تولید قرار داشت. این خودرو از سال 2012 تا 2016 نیز با نام جگوار لندروور به تولید رسید. لندروور دیفندر در واقع از نوادگان خودروهای سری لندروور است که در دهه 1940 میلادی در بازار یافت می‌شدند. دیفندر که در کلاس خودروهای SUV سایز متوسط جای می‌گیرد از جمله محصولاتی است که به دلیل مزایایی همچون کیفیت بالا و توانایی‌های خارق العاده عبور از مسیرهای صعب العبور و سخت، همواره مورد توجه آفرود سواران قرار گرفته است. ارتش‌های بسیاری از کشورهای جهان نیز از لندروور دیفندر به عنوان خودرو نظامی استفاده می‌کنند. این خودرو در ابتدا با نام‌های Land Rover One Ten و Land Rover Ninety نیز شناخته می‌شد و در دهه 1990 پسوند دیفندر برای آن انتخاب گردید و تا سال 2016 و تولید آخرین مدل، همین نام روی آن قرار داشت. ناگفته نماند که لندروور دیفندر در مدل‌های استیشن واگن و پیکاپ نیز به بازار عرضه شده است.

شرکت لندروور در نمایشگاه خودرو فرانکفورت سال 2011 کانسپتی با نام DC100 را عرضه کرد که در واقع مدل آینده دیفندر محسوب می‌شد. این مدل مفهومی سرانجام در سال 2019 و باز هم در نمایشگاه خودرو فرانکفورت به واقعیت مبدل شد و در این نمایشگاه، کمپانی لندروور رسما از نسل جدید خودرو دیفندر رونمایی کرد. این مدل جدید قرار است در سال 2020 و در دو مدل 90 و 110 رسما وارد بازارهای جهانی شود که مدل 110 از ابعاد بزرگ‌تری نسبت به مدل 90 برخوردار است. بازار آمریکای شمالی نیز از جمله بازارهایی است که دیفندر پس از چند دهه غیبت خود را مهیای حضور در آن می‌کند. در ادامه با تیم تولید محتوای شیپور همراه باشید تا با طراحی، پیشرانه‌ها، آپشن‌ها و قیمت لندروور دیفندر 2020 بیشتر آشنا شویم.

طراحی ظاهری و داخلی لندروور دیفندر 2020

طراحی داخلی دیفندر2020

در مقایسه با آخرین نمونه از لندروور دیفندر که در سال 2016 به بازار عرضه شد، طراحی دیفندر 2020 کاملا تغییر کرده و انگار با خودرویی مواجه هستیم که از آینده به زمان حال قدم گذاشته است. لندروور در طراحی نسل جدید سعی کرده تا ضمن حفظ سنت‌ها، خودرویی مدرن را عرضه کند و به نظر می‌رسد در این کار نیز کاملا موفق عمل کرده است.
فضای داخلی لندروور دیفندر جدید، همچون نمای ظاهری آن بسیار مدرن‌تر به نظر می‌رسد و در مقایسه با گذشته در سطح کاملا متفاوتی قرار دارد. نمای کلی داشبورد نیز تا حدودی به خودروهای لوکس کمپانی لندروور نظیر لندروور دیسکاوری نزدیک شده است و از طراحی ساده و ضمخت قدیمی نسل گذشته آن هیچ اثری به چشم نمی‌‌خورد.

مشخصات فنی لندروور دیفندر 2020

دو پیشرانه دیزلی و یک پیشرانه 4 سیلندر و 6 سیلندر هیبریدی برای لندروور دیفندر 2020 در نظر گرفته شده است. پیشرانه‌های دیزلی لندروور دیفندر جدید به ترتیب 197 و 237 اسب بخار قدرت را تولید می‌کنند و پیش بینی می‌شود که مدل دیزلی آن تنها به بازار اروپا وارد شود. مدل چهار سیلندر 2 لیتری نیز توانایی تولید 296 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور را دارد، اما قدرتمندترین مدل دیفندر 2020 به یک پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری هیبرید مجهز خواهد بود که 394 اسب‌بخار قدرت و 550 نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد و می‌تواند در کمتر از 6 ثانیه سرعت خود را از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برساند؛ این مدل احتمالا تنها در بازار آمریکا عرضه می‌شود. یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک نیز در تمامی مدل‌ها وظیفه انتقال نیرو پیشرانه به محورهای این خودرو را برعهده خواهد داشت. لندروور وعده داده است که مدل پلاگین هیبرید دیفندر جدید را نیز به بازار عرضه خواهد کرد!

آپشن‌ها و امکانات رفاهی لندروور دیفندر 2020

لندروور دفندر جدیداغلب افراد تصور می‌کنند که توانایی عبور از مسیرهای سخت و صعب العبور، تنها انتظاری است که باید از یک خودرو آفرودی داشته باشند و مواردی همچون آپشن و امکانات رفاهی چندان در اولویت قرار ندارد، اما کمپانی لندروور در دیفندر 2020 این فلسفه را کاملا زیر سوال برده و محصول جدید خود را با انبوهی از آپشن‌ها و امکانات رفاهی روانه بازار کرده است.
خریداران لندروور دیفندر 2020 امکان خواهند داشت تا این خودرو را به صورت سفارشی سازی شده نیز دریافت کنند. برای مثال امکان انتخاب آپشن‌هایی همچون روف رک، کیف مخصوص حمل بار و تریم‌های مختلف فضای داخلی برای خریداران وجود دارد، البته می‌توان آپشن‌های بیشتری را هم به طور دلخواه به این خودرو اضافه کرد. صفحه نمایش 10 اینچی لمسی، ترمز اضطراری، سیستم کنترل ترافیک عقب، کروز کنترل تطبیق پذیر، سیستم حفظ خودرو بین خطوط، تشخیص علایم ترافیکی و کنترل شرایط راننده بخشی از آپشن‌های لندررور دیفندر جدید هستند؛ در صورتی که بخواهید فول‌ترین نمونه دیفندر 2020 را خریداری کنید، باید بیش از 100 هزار دلار بپردازید.

قیمت و شرایط عرضه لندروور دیفندر 2020

قیمت و شرایط عرضه لندروور دیفندر 2020

فروش دیفندر جدید از بهار سال آینده میلادی آغاز خواهد شد. قیمت پایه برای مدل‌های 90 و 110 به ترتیب حدود 50 و 56 هزار دلار است که در صورت انتخاب آپشن‌های بیشتر این رقم می‌تواند به بیش از 100 هزار دلار نیز افزایش یابد. با توجه به شرایط حال حاضر بازار کشور و وضع قوانین متعدد برای جلوگیری از واردات خودرو، عرضه چنین خودرویی به بازار کشور کاملا محال به نظر می‌رسد؛ در این میان تنها می‌توان به رانندگی با نمونه ایرانیزه لندروور دیفندر، یعنی خودرو پاژن دلخوش بود!

برای مشاهده بازار خرید و فروش خودرو به شیپور مراجعه کنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.