هاوال H2؛ کراس‌اوور ناکام

1.3/5 - (107 امتیاز)

هاوال H2 یک کراس‌اوور تک دیفرانسیل شهری است که در ابتدا قرار بود توسط عظیم خودرو مهمان جاده‌های کشورمان باشد، اما مشکلات نامعلومی باعث شد تا عظیم خودرو نتواند آن طور که باید به این تصمیم خود جامه عمل بپوشاند. دو سال بعد یعنی در سال 1396 شرکت بهمن موتور موفق شد خط مونتاژ CKD این خودرو را در داخل کشور راه‌اندازی کرده و پای هاوال H2 را مجددا به بازار کشورمان باز کند.

ماشین هاوال اچ 2

هاوال H2 نخستین شاسی‌بلند شرکت «گریت وال» محسوب می‌شود که در سال 2014 و تحت برند هاوال به بازار جهانی عرضه شد. این خودرو که اولین بار در سال 1397 به دست مشتریان ایرانی رسید، هم اکنون تنها در یک تیپ و با تفاوت‌های اندکی نسبت به نمونه‌های وارداتی در دسترس مشتریان ایرانی قرار دارد. اگر شما هم علاقه مند هستید تا اطلاعات بیشتری در مورد هاوال اچ 2 بدست آورید در ادامه با شیپور همراه باشید.

ماشین haval h2

طراحی ظاهری و داخلی هاوال H2

طراحی ظاهری هاوال H2 در مقایسه با سایر کراس‌اوورهای چینی موجود در بازار کشور بسیار ساده و محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد. در نمای جلویی، جلو پنجره کرومی و نسبتا بزرگ خودرو در کنار چراغ‌های کشیده و تیره رنگ، چهره منحصربه‌فردی را برای این کراس‌اوور چینی به وجود آورده است.

در نمای جانبی H2 نیز اثری از خطوط تندوتیز یا حجم‌دهنده به چشم نمی‌خورد و همه اجزا در نهایت آرامش و سادگی طراحی شده است. نمونه‌های وارداتی هاوال اچ 2 دارای سقف‌های تیره رنگ هستند و رنگ سقف آن‌ها با بدنه خودرو متفاوت است، اما نمونه‌هایی که توسط گروه بهمن مونتاژ می‌شوند، مانند خودرویی که در اختیار ما قرار داده شده فاقد سقف مشکی رنگ بوده و بدنه آن‌ها تک‌رنگ است. نمای پشتی هاوال H2 به واسطه برخورداری از بالچه عقب، آنتن کوسه‌ای، دیفیوزر، دو عدد خروجی‌ اگزوز و طراحی جذاب چراغ‌ها کمی اسپرت‌تر از سایر بخش‌های این خودرو به نظر می‌رسد و می‌تواند نظر مشتریان جوان‌ را نیز به سوی خود جلب کند.

خودرو haval h2

درون فضای کابین این خودرو از رنگ‌های متنوعی استفاده شده است که چنین موضوعی باعث شده اندکی از سادگی کابین کاسته شود. فضای داخلی H2 از ارگونومی بالایی برخوردار است و تقریبا تمامی ادوات مهم و پرکاربرد، در دسترس راننده و سرنشینان قرار دارد. علاوه‌بر کیفیت بالای ساخت، یکی دیگر از مهم‌تریم مزایای کابین این خودرو در مقایسه با اغلب کراس‌اووورهای موجود در بازار داخلی، فضای بسیار مناسبی است که برای سرنشینان هر دو ردیف خودرو در نظر گرفته شده است؛ به طوری که حتی افراد بلند قد نیز در بخش پشتی هاوال H2 مشکلی از بابت فضای سر و پا نخواهد داشت.

هاوال اچ2

آپشن‌ها و امکانات هاوال H2

مطابق اغلب کراس‌اوورهای چینی موجود در بازار کشورمان که به لیست بلند بالایی از امکانات و تجهیزات مختلف مجهز شده‌اند، هاوال اچ 2 نیز در این بخش حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. از جمله مهم‌ترین آپشن‌های به کار رفته در هاوال H2 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روکش چرمی صندلی‌ها و فرمان، کروز کنترل، صندلی برقی راننده، فرمان برقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سانروف برقی، اتوهلد، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور فشار باد چرخ‌ها، دیلایت، اتولایت، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی، 6 بلندگو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه به همراه نمایشگر دمای محیط، دوربین کمک پارک روی آینه جانبی، قابلیت اتصال به تلفن همراه و مکالمه از طریق بلوتوث و…

هاوال اچ 2 (haval h2)

ایمنی و مشخصات فنی هاوال H2

در زیر کاپوت هاوال H2 یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژر قرار دارد که از توان تولید 141 اسب بخار قدرت در 5600 دور در دقیقه و 202 نیوتن‌متر گشتاور در 4500 دور در دقیقه برخوردار است. نیروی تولید شده توسط این موتور 16 سوپاپ که با کد 4G15B شناخته می‌شود، از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌گردد تا این کراس‌اوور 1495 کیلوگرمی بتواند طی زمانی در حدود 12 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد.

مشخصات فنی هاوال

گیربکس این خودرو در رانندگی‌های شهری از عملکرد قابل قبولی برخوردار است، اما در صورتی که بخواهید یک رانندگی اسپرت را تجربه کنید، ممکن است تاخیرهای گاه‌به‌گاه آن در زمان معکوس‌ها کمی برایتان آزار دهنده باشد. فرمان برقی H2 برای خودرویی دراین رنج قیمتی دقت بسیار بالای دارد و حتی در سرعت‌های بالا، مقداری بر سفتی آن افزوده می‌شود تا در مانورهای ناگهانی امنیت و پایداری خودرو به حداکثر مقدار ممکن برسد. اگر نخواهید به پدال گاز مرتبا فشار وارد کنید، در طی یک رانندگی معمولی مصرف سوخت ترکیبی هاوال اچ 2 در حدود 10 لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود که کمی فراتر از حد انتظار به نظر می‌رسد و باعث می‌شود نتوانیم هاوال H2 را در زمره خودروهایی با مصرف سوخت بهینه قرار دهیم؛ مطمئنا یکی از دلایل این مصرف سوخت غیر اقتصادی، وزن نسبتا بالای این خودرو است!

پشت آمپر هاوال اچ 2

هاوال H2 در بخش ایمنی نیز از تجهیزات متنوعی برخوردار است و می‌توان آن را یکی از امن‌ترین کراس‌اوورهای چینی در بازار داخلی دانست. دریافت 5 ستاره ایمنی را از موسسه ایمنی CNCAP چین و ANCAP استرالیا مهر تایید محکمی بر چنین ادعایی محسوب می‌شود. از جمله تجهیزات ایمنی هاوال اچ 2 می‌توان به ترمزهای دیسکی مجهز به EBD+ ABS، 6 عدد ایربگ (جلو، جانبی و پرده‌ای) و سیستم‌های امنیتی همچون BA، DSR، TCS، RMI و ESC اشاره کرد.

اتاق هاوال اچ 2

قیمت و شرایط بازار هاوال H2

هاوال H2 به در رنج قیمتی خود از امکانات متنوع، طراحی قابل قبول، کابین جادار و امنیت بسیار خوبی برخوردار است و حتی مزایای متعدد این خودرو باعث شده تا بتواند در بازار کشور استرالیا به فروش بسیار چشمگیری دست یابد، اما مواردی همچون عرضه محدود، کمبود قطعات یدکی، ناشناخته بودن برند سازنده و تجربه بد خریداران در زمان عرضه این خودرو به وسیله عظیم خودرو، باعث شد تا هاوال H2 با وجود تمامی قابلیت‌های خود نتواند در بازار داخلی به موفقیت دست پیدا کند و درواقع می‌توان این خودرو را یکی از پروژه‌های شکست خودرو بهمن موتور در بازار داخلی دانست. جک S5، چری تیگو 5 و هایما اس 7 توربو دیگر کراس‌اوورهای بازار کشور هستند که در این رنج قیمتی قرار دارند و شما می‌توانید به جای هاوال H2 نسبت به خرید خودروهای نام‌برده شده اقدام کنید.

مشخصات هاوال اچ 2

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.