برای تنظیم و ثبت یک آگهی استخدام باید به چه مواردی توجه کنید؟

Rate this post

یکی از مهمترین گام‌های فرآیند استخدام، تنظیم و ثبت آگهی استخدام است. هر آگهی با دیگر آگهی‌های استخدامی شرکت متفاوت است اما با دنبال کردن یک قالب اصلی می‌توانید در کمترین زمان، به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

ما اینجاییم که یک راهنمای جامع، در مورد تنظیم ساختار یک آگهی شغلی و محل مناسب برای انتشار آن، در اختیار شما قرار دهیم. هدفمان اینست که فرآیند استخدام شرکت شما تا حد امکان سریع و به صرفه باشد.

قبل از نوشتن یک آگهی استخدام، جمع آوری اطلاعات اساسی درباره شغل‌ و الزامات آن اهمیت زیادی دارد. به عنوان اولین قدم، زمانیکه اطلاعات گردآوری شد، شما می‌توانید نگارش متن آن را آغاز کنید.

 

برای نوشتن یک آگهی استخدام به چه نکاتی توجه کنیم؟

1- عنوان شغل

مهمترین بخش در نوشتن یک آگهی، انتخاب عنوان مناسب برای شغل است. شما می‌توانید با عناوین خلاق یا منحصر به فرد، برای جذب متقاضیان تلاش کنید، اما واقعیت این است که این اقدام ممکن است به فرآیند استخدامی شما آسیب بزند. برای اجتناب از هرگونه ریسک، از کلمات کلیدی مشخص استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که افراد جویای کار، هنگام جستجوی خود از کلمات کلیدی استفاده می‌کنند و اگر عنوان شغلی شما با آن کلید واژه‌ها مطابقت نداشته باشد، پیدا کردن آگهی شما در بین صدها آگهی، برای آنها سخت‌ خواهد بود.

اگر عنوان شغل مورد نظرتان “مدیر اجرایی بازاریابی” است، اطمینان حاصل کنید که این عنوان، مطابق با نیازمندی شماست. اگر به فرد با سابقه‌ای نیاز دارید با درج عناوینی مانند ارشد یا دستیار، به این مسئله اشاره کنید.

2- معرفی

در مرحله بعد، شرکت و موقعیت شغلی موردنظر را معرفی کنید. بهتر است که این معرفی کوتاه و مختصر باشد زیرا شما در بخش‌های بعدی آگهی، جزئیات را شرح می‌دهید.

مثال:

{نام شرکت شما} یک شرکت فعال در حوزه {نام صنعت شما} یک فرصت عالی جهت جذب مدیر بازاریابی دیجیتال فراهم کرده است. این موقعیت شغلی دائمی، برای فردی مناسب است که به دنبال پیشرفت در مسیر حرفه‌ای بازاریابی و دستیابی به تجربه‌های بیشتر در یک محیط پویاست.

3- اهداف

پس از معرفی موقعیت شرکت و شغل، اهدافی که در نظر گرفته‌اید را بیان کنید، تا متقاضی درک درستی از نقش خود در آینده، داشته باشد.

مثال:

شما در دپارتمان بازاریابی مستقر می‌شوید و با همه بخش‌ها، برای طراحی و اجرای کمپین‌های هیجان انگیز همکاری می‌کنید تا تیم بازاریابی به اهداف خود، دست پیدا کند.

4- مسئولیت‌های شغل

شغل مورد نظر دقیقا چیست و چه مسئولیت‌های مهمی را شامل می‌شود؟ اگر که این موارد را به صورت جمله‌های کوتاه بیان کنید، باعث می‌شود که متقاضیان درک واضحتری از شغل داشته باشند.

مسئولیت‌های یک شغل برای متقاضیان مهم است. هیچ کس نمی‌خواهد از وظایف روزانه خود کلافه شود و در آخر نیز از کار خود بیزار شود. بسیار مهم است که شما به عنوان کارفرما همیشه نسبت به آنچه از متقاضیان انتظار دارید، با آنها صادق باشید.

مثال:

  • نوشتن طیف وسیعی از کمپین‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای B2Bو B2C
  • مدیریت روزمره وبلاگ‌های شرکت، اطمینان از انتشار پست‌ها با محوریت سئو
  • تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی شرکت از جمله اینستاگرام ،توئیتر و لینکدین

5- مهارت‌ها و الزامات مورد نیاز

در این مرحله الزامات اصلی این شغل مشخص می‌شود که به سطح و ماهیت شغل بستگی دارد. اگر برای تصدی این شغل، مدرک تحصیلی یا گواهینامه خاصی نیاز است به صراحت آن را بیان کنید. همچنین خصوصیات شخصیتی یا مهارت‌های نرم‌افزاری مد نظرتان را به صورت دقیق بنویسید. به عنوان مثال، متقاضیان باید با انگیزه، دارای مهارت‌های ارتباطی و علاقمند به صنعت مربوطه باشند.

 

مثال:

  • دارای مدرک تحصیلی در رشته بازاریابی یا رشته‌های مربوطه
  • 2 تا 3 سال تجربه بازاریابی در سمت مشابه
  • مسلط به Microsoft office
  • آشنا با مدیریت پروژه
  • مهارت‌های ارتباطی خوب
  • آشنایی با صنعت ما یک مزیت محسوب می‌شود

6- معرفی کامل شرکت

در این قسمت اطلاعاتی واقعی راجع به شرکت در اختیار افراد قرار دهید و به مزایای قابل توجهی که متقاضی پس از استخدام دریافت می‌کند نیز اشاره کنید.

مثال:

{نام شرکت شما}، سامانه‌ی خرید آنلاین{حوزه فعالیتتان}، شرکت تجارت الکترونیک که پس از 8 سال فعالیت، قدم به قدم به اهداف خود نزدیک‌تر  شده و توانسته به یکی از مهم‌ترین قطب‌های فروش آنلاین تبدیل شود.
در {نام شرکت شما} شما هر روز با چالش‌های جدید روبرو می‌شوید و بهترین مکان برای آن دسته از آدم‌هایی است که یادگیرنده و شیفته کار تیمی هستند.

ما باور داریم اعضای شرکت مانند یک خانواده اهمیت زیادی دارند و هر ماه تسهیلاتی را برای آنها در نظر گرفته‌ایم:

• آموزش مستمر درون سازمانی با هدف توسعه فردی
• اختصاص اعتبار ماهانه جهت ثبت نام در دوره های آموزشی خارج از شرکت مانند آموزش زبان، موسیقی، مهارت‌های ارتباطی یا هر دوره آموزشی دیگر
• تسهیلات ماهانه برای عضویت در باشگاه‌های ورزشی
ساعت کار منعطف جهت تعادل کار و زندگی کارکنان

انتشار آگهی استخدام

پس از آنکه مراحل بالا را طی کردید و آگهی استخدام تکمیل شد، وقت آن رسیده که آن را منتشر کنید. وب سایت شرکت و کانال‌های آنلاین همیشه محل خوبی برای انتشار آگهی هستند اما کافی نیستند.

تكنولوژي‌هاي جديد دستيابي به ميليون‌ها متقاضی را در سراسر كشور، امکان‌پذیر کرده است. سایت‌هایی نظیر شیپور با میلیون‌ها بازدید روزانه، مکان مناسبی برای درج آگهی استخدام هستند.

چگونه بیشتر دیده شویم؟

این سوالیست که اغلب پس از تصمیم در مورد محل انتشار آگهی، برای شما پیش می‌آید!

روش‌های زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد اما بهترین پاسخ این است:

از طریق شبکه‌های اجتماعی شرکت.

لینکدین (LinkedIn) به عنوان یک سایت حرفه‌ای شبکه‌سازی عمل می‌کند و بسیاری از کسب‌وکارها، آگهی‌های شغلی خود را در این شبکه اجتماعی قرار می‌دهند. برخی دیگر ممکن است از توییتر و یا حتی اینستاگرام استفاده کنند.

یک روش دیگر برای افزایش متقاضیان توانمند، استفاده از کلمات کلیدی مربوطه در پست‌های شغلی شرکت است. این اقدام به سئو سایت نیز کمک می‌کند زیرا موتورهای جستجو از همین کلمات کلیدی، برای رتبه بندی نوشته‌های شما استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که این خود یک دلیل دیگر، مبنی بر اهمیت عنوان شغلی است که در بالا به آن اشاره کردیم.

سخن آخر

برای ثبت تمامی آگهی‌های شرکت، این ساختار ساده را دنبال کنید و مطمئن شوید که فقط اطلاعات مربوطه را درج می‌کنید. اکنون متقاضیان می‌توانند در صورت علاقه به شغل و داشتن مهارت‌های موردنیاز برای ارسال رزومه تصمیم بگیرند. این ساختار این اطمینان را به شما می‌دهد که فقط بهترین متقاضیان، رزومه خود را ارسال می‌کنند و شما می‌توانید هرچه سریعتر جای خالی شرکت را پر کنید!

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.