با بوی بد خودرو چه کنیم

Rate this post

هیچ‌کسی ماشین بد بو را دوست ندارد!

شاید بارها به‌محض اینکه سوار خودروی شخصی و یا عمومی شده‌اید، بوی بد خودرو توجه شما را به خود جلب کرده باشد. نشستن داخل یک ماشین بد بو حس ناخوشایندی دارد مخصوصا زمانی که دوست یا آشنایی داخل ماشین با شما همراه باشد، قطعا بوی بد خودرو می‌تواند موجب ناراحتی شما و همراهانتان شود.

اگر خودروی شما بوی نامطبوع و آزاردهنده‌ای را به خود گرفته است، ابتدا باید علت این بو را بیابید و سپس برای رفع آن اقدام کنید. خوشبختانه این روزها به لطف انواع ابزارها و بوگیرها می‌توان به‌راحتی بوی بد خودرو را از بین برد. در ادامه با ما همراه باشید تا با چند راهکار ساده به شما بیاموزیم چگونه از شر بوی بد خودرو خلاص شوید.

انواع بوی بد خودرو

پاکیزگی خودرو باعث شادابی سرنشینان و راننده می‌شود! خودرو ازجمله ابزارهای رفاهی است که روزانه حداقل چند بار با آن سروکار دارید پس نظافت و پاکیزگی خودرو اهمیت ویژه‌ای دارد. وقتی برای مدتی درب اتومبیل بسته باشد به‌محض سوارشدن در خودرو متوجه بوی بد خودرو خواهید شد؛ اما منشا این بو از کجاست؟ بوی بد خودرو ممکن است به دلیل کثیف بودن داخل خودرو، بوی سیگار، مواد خوراکی و یا ایرادات فنی خودرو باشد.

· نشتی مخزن بخاری

گاهی منشا بوی بد خودرو می‌تواند از بخاری آن باشد. شاید برای شما هم پیش‌آمده باشد که با روشن شدن بخاری بوی بد همراه با بخار روی شیشه ایجاد شود در این صورت مشکل یکی از مواردی چون پوسیدگی شلنگ بخاری، سوراخ‌های ریز رادیاتور بخاری خودرو، محکم نبودن بست های شلنگ رادیاتور بخاری، نشتی مخزن بخاری خودرو است.

· بوی نم

گاهی بوی بد خودرو همراه با بوی نم است. با استشمام هم‌چین بویی باید مطمئن باشید که آب وارد خودرو و درجایی جمع می‌شود؛ ممکن است در درها و پنجره‌های خودرو درزی وجود داشته باشند و آب ازآنجا به داخل خودرو نفوذ کند.

· کثیفی فیلتر هوا

کار فیلتر هوا تسویه دود قبل از خارج شدن از اگزوز است، فیلتر هوا با این کار تا حدودی از آلایندگی و تولید گازهای سمی کم می‌کند؛ اگر این فیلتر خراب و یا کهنه‌شده باشد ممکن است بوی گوگرد از خود ساطع کند. گاهی بوی بد خودرو از کهنه شدن فیلترهاست که با تعویض آن می‌توانید مشکل را حل کنید.

· بوی گاز

اگر خودرو گازسوز باشد بوی گاز تا حدی عادی است، اما خودروهای بنزینی نباید بوی گاز بدهند. نشتی باک بنزین، گرفتگی انژکتور، وجود مشکل در تنظیم‌کننده‌ی فشار سوخت موجب نشتی سوخت یا ورود گاز به اتاقک خودرو می‌شود.

· بوی مواد غذایی

گاهی دلیل اصلی بوی بد خودرو مواد غذایی بجا مانده در زیر صندلی است. با گرم شدن هوا در فصل تابستان و برخورد نور مستقیم آفتاب به قطعات داخلی، بوی بد خودرو شدید‌تر می‌شود.

· بوی بد کولر

بوی بد کولر خودرو دلایل متعددی دارد! گاهی اوقات بوی بد خودرو با روشن شدن کولر به مشام می‌رسد که اغلب به دلیل گرفتگی‌هایی است که داخل سیستم تهویه به وجود آمده است این گرفتگی‌ها از کپک‌، آلودگی‌ و یا باکتری‌های انباشته‌شده در مسیر ورودی هوا به کابین خودرو می‌تواند باشد.

روش‌های از بین بردن بوی بد خودرو

نم‌زدگی، ریختن خوراکی‌ها مختلف، حمل حیوانات، تعریق زیاد و… می‌توانند عاملی برای به وجود آمدن بوی بد خودرو باشند. برخی از بوی نو بودن داخل خودرو و برخی از بوی کهنگی و… ناراضی هستند و اکثرا نمی‌دانند چگونه راه‌حل مطمئن و دائمی برای رفع بوی اتاق خودرو پیدا کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا چند روش برای از بین بردن بوی بد خودرو را به شما آموزش دهیم.

شستن کفی‌های خودرو

گاهی خواسته و ناخواسته مواد خوراکی و غیرخوراکی کف خودرو می‌ریزند، در اولین فرصت کفی‌های خودرو خود را بشورید، اگر از کفی‌ها استفاده نمی‌کنید به یک سطل، دو عدد ابر و یک دستمال نخی بزرگ نیاز دارید. با مواد شوینده، آب ولرم و ابر، قسمتی از کف خودرو که بوگرفته را بشورید. سپس با یک ابر خیس تا جایی که می‌توانید مواد شوینده را پاک‌کنید در آخر با یک دستمال نخی رطوبت ایجادشده را جذب کنید، بهتر است درب‌های خودروی‌تان را باز بگذارید تا کف خودرو کاملا خشک شود.

استفاده از بوگیر

بوی سیگار یکی از سمج‌ترین بوها و البته قوی‌ترین بوهایی است که در خودرو می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. استفاده از بوگیر مخصوص خودرو یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای رفع بوی بد خودرو است، البته از مواد معطر طبیعی مثل لیمو، قهوه، پوست مرکبات، چوب دارچین و… هم می‌توانید استفاده کنید.

توشویی ساده

بوی گندیدگی و کپک بوی رایجی است که برای از بین بردن آن‌یک توشویی ساده کافی‌ست! این بو می‌تواند ناشی از ورود به خودرو با کفش‌های خیس، گلی و یا رها کردن باقی‌مانده غذا در خودرو باشد. برای این کار می‌توانید به نزدیک‌ترین کارواش مراجعه کنید اما اگر تصمیم دارید نظافت خودرو را خودتان انجام دهید، در ابتدا داخل خودرو را جارو بزنید و بعد از شستن کفی‌ها، رویه صندلی‌ها را با استفاده از ابر آغشته به مواد شوینده دستمال بکشید. بخش‌های مختلف خودرو را چک کنید تا منبع بو را پیدا کنید در انتها درب‌های خودرو را باز گذاشته تا هوای تازه‌وارد خودرو شود.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.