چطور از داغ شدن لپ تاپ جلوگیری کنیم؟

Rate this post

داغ شدن لپ تاپ و گوشی های موبایل مشکلی است که تفریبا همه افرادی که با این دستگاه ها کار می کنند آن را تجربه کرده اند. داغ شدن این دستگاه ها علاوه بر این که آسیب زیادی به آن ها وارد می کند، کاربر را هم کلافه می کند و سرعت کار او را پایین می آورد. برای جلوگیری از این مشکل امروز چند راه کار به شما ارائه می دهیم با شیپور همرا باشید.

از فن های اضافی استفاده کنید!

 

لپتاپ را در جای خنک قرار بدهید. اگر شما از این وسیله در محیط های گرم استفاده کنید دمای دستگاه دو چندان خواهد و آسیب بیشتری هم به آن وارد می شود. می توانید از فن های کمکی که زیر لپتاپ قرار می گیرد برای خنک کردن آن استفاده کنید.

لپ تاپ را روی پاها قرار ندهید!

 

نکته بعدی این که بسیاری از افراد عادت دارند لپتاپ را روی پاها یا بدنشان قرار می دهند و با آن کار می کنند یا فیلم تماشا می کنند، این کار هم برای سلامت فرد بسیار خطرناک و مضر است و هم برای دستگاه و باتری آن. چون دمای بدن شما به گرم شدن آن کمک می کند و دمای زیاد دستگاه هم برای شما مضر است. بنابراین لپتاپ را روی میز قرار دهید نه پاها یا بدنتان.

لپتاپ را به تخت خواب نبرید!

بسیاری از افراد لپتاپ را روی تخت خوابشان می برند و با آن کار می کنند. ملافه ها یا پتوها علاوه بر این که پرز را وارد دستگاه می کنند باعث می شوند تا جریان هوا و دمای مناسب نتواند وارد دستگاه بشود و همین باعث گرم تر شدن دستگاه می شود. بنابراین لپ تاپ را به تخت خواب نبرید و اگر این کار را می کنید، زیر آن فن جداگانه قرار دهید یا از میزهای سیار استفاده کنید.

معمولا فن لپتاپ از گرم شدن بیش از اندازه آن جلوگیری می کند. اما در مواردی که مشکلی برای آن یا دریچه های آن پیش آمده باشد نمی تواند این کار را انجام دهد. به همین دلیل لپتاپ بیش از اندازه داغ می شود.

مهم ترین کار برای اینکه از دریچه های فن یا خود آن محافظت کنید این است که جلوی نفوذ گرد و غبار به آن را بگیرید.  بهتر است در محیط های پر از گرد و غبار از دستگاه استفاده نکنید. حداقل هر سه ماه یکبار آن را تمیز کنید. برای این بدانید چطور می شود لپتاپ را تمیز کرد مطلب لپ تاپ را با این روش ها تمیز کنید! را بخوانید.

اگر دائما با لپتاپ کارهای گرافیکی یا بازی های فشرده و سنگین انجام می دهید انتظار نداشته باشید که دستگاه داغ نشود، برای جلوگیری از این کار می توانید هر چند مدت یکبار به دستگاه استراحت بدهید تا بتواند خودش را به دمای مناسب برساند.

اگر لپتاپ ارزان قیمتی خریده اید که در روزهای اول استفاده دمای آن متعادل بود و زیاد گرم نمی شد و پس از گذشت مدتی این مشکل را پیدا کرده است، لپ تاپ شما به طور کلی ضعیف است و باید بیشتر مراقب آن باشید و حتما از فن های جداگانه استفاده کنید.

برای دیدن قیمت انواع لپتاپ نو و دست دوم می توانید به صفحه لپ تاپ و کامپیوتر در سایت شیپور مراجعه کنید.

 

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:
2 نظرات
  1. دوربین مداربسته می گوید

    مطلب خوبی بود
    ممنونم

  2. هونام سنگ می گوید

    با سلام . سایت و برنامه اندروید بسیار پر محتوا و جالبی دارید . همچنین مطالب جالب تر
    در مورد لب تاپ ها نوع لب تاپ هم مهم هست و همینطور مقدار برنامه ها و مصرف اونها
    ممنون بابت مطلب زیباتون . امیدوارم مثل همیشه موفق باشید

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.