کدام خودرو های داخلی و وارداتی کارکرده برای خانم ها مناسب تر است؟

Rate this post

این موضوع که آیا خانم ها می توانند با تمام خودرو ها رانندگی کنند و آیا این کار برای شان سخت نیست، مساله ای است که هنوز پاسخ درستی به آن داده نشده است. اما نکته ای که واضح است این است که خانم ها با ماشین های سنگین سخت تر از آقایان رانندگی می کنند و بهتر است کمی در انتخاب خودرویی که می خواهند خریداری کنند دقت بیشتری داشته باشند تا راحت تر با آن رانندگی کنند و در صورت لزوم بتوانند بعضی رسیدگی ها و حتی تعمیرات را نیز خودشان انجام بدهند.
خودروها را در همین ابتدا به دو گروه وطنی و وارداتی تقسیم کنیم. خودروهای ایرانی و تولید داخل طبیعتا قیمت مناسب‌تری دارند که برای بودجه‌های کمتر مناسب است و قطعا نه تنها قیمت آنها مانند خودروهای وارداتی نیست بلکه امکانات و تجهیزات آنها نیز به این مدل‌ها نمی‌رسد.
بدون شک باید اولین خودروی داخلی را پراید بدانیم. پرداید که در انواع صندوق‌دار یا پراید 131 و هاچ بک یا پراید 111 تولید می‌شود، علی‌رغم اینکه قیمت آن واقعی نیست ولی می‌تواند گزینه خوبی باشد و اگر قصد ندارید برای نمونه صفر آن هزینه کنید می‌توانید مدل‌های یکی دو سال کارکرده آن را در وضعیت کاملا سالم و تمیز خریداری کنید.
محصولات پژو به ویژه پژو ۲۰۶ از گزینه‌های پرطرفدار دیگری است که خانم‌ها خیلی از آن استقبال می کنند. مصرف سوخت پایین، کیفیت ساخت مناسب در کنار امکانات و تجهیزات قابل قبول از جمله دلایلی است که بسیاری از ایرانیان ترجیح می‌دهند این خودروی فرانسوی تولید داخل را خریداری کنند. البته کمی هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن بالاست.
محصولات مدیران خودرو هم مثل ام‌وی‌ام ۱۱۰ سه و چهار سیلند، ام‌وی‌ام ۳۱۵ صندوق‌دار و هاچ‌بک نیز از دیگر انتخاب‌های خانم‌ها می‌تواند باشد. ام‌وی‌ام ۱۱۰ که کپی چینی دوو ماتیز است و چند سالی است که در ایران تولید شده است، با داشتن مصرف پایین، امکانات مناسب، ترمز ABS، ایربگ و شرایط رانندگی نسبتا راحت، از جمله محصولات ام‌وی‌ام  است که برای خانم‌ها بسیار مناسب است.
خودرو تیبا که از تولیدات داخلی ساپیا به شمار می‌رود در دو مدل صندوق‌دار و هاچ‌بک به فروش می‌رسد که تجهیز با امکانات روز، ایمنی مناسب، رنگ‌بندی و قیمت آن می‌تواند یکی از انتخاب‌های بانوان باشد. این خودرو در تیپ‌های مختلف تولید شده است.
خودروهای وارداتی در ایران که دارای طرفداران زیاد، نمایندگی معتبر و مدل‌های متنوع هستند، خودروهای هیوندای و کیا هستند.
مدل‌های i20 و i30 از جمله نمونه‌های جذاب برای خانم‌ها هستند. هیوندای i20 در واقع نسخه کوچکتر i30 می‌باشد که دارای یک موتور ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر است. این خودرو مجهز به جعبه دنده اتوماتیک است و ضمن تولید توان و گشتاور مناسب، مصرف سوخت پایینی هم دارد. مدل i30 تقریبا مشابه i20 است با این تفاوت که دارای موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر با توان و گشتاور تولیدی بیشتر است.
کیا پیکانتو یکی دیگر از نمونه‌های زیبا با امکانات فوق‌العاده خوب برای خانم‌هاست که نمی‌توان به راحتی از کنار آن عبور کرد. این خودروی کره‌ای دارای یک پیشرانه ۱٫۳ لیتری ۴ سیلندر با جعبه دنده اتوماتیک تیپ‌ترونیک است که مصرف آن بسیار پایین بوده و نه تنها از امکانات روز و ایمنی مناسبی برخوردار است بلکه رنگ‌بندی جالبی هم دارد.
مزدا۲ یکی از نمونه‌های ژاپنی موجود در بازار ایران است. این خودرو که برادر کوچکتر و هاچ‌بک مزدا ۳ به شمار می‌رود با توجه به کیفیت بالای ساخت، موتور ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر، امکانات روز و مدرن در کنار طراحی زیبا می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد.
خودروهای تویوتا را تقریبا همه می‌شناسند. یکی از مدل‌های پرطرفدار این برند یاریس است که نمونه هاچ‌بک آن برای خانم‌ها عالی بوده و یک گزینه خوب تلقی می‌شود. استفاده از یک موتور ۱٫۳ لیتری ۴ سیلندر با توان و گشتاور خوب در کنار مصرف سوخت پایین و امکانات و تجهیزات روز باعث شده تا این مدل ژاپنی بسیار مورد توجه خانم‌های دنیا نیز باشد.

تمام خودروهایی که معرفی کردیم دارای نمونه کارکرده هستند و شما می توانید آن ها در سایت شیپور پیدا کنید. برای دیدن قیمت انواع خودرو دست دوم و صفر می توانید به سایت شیپور صفحه خودرو مراجعه کنید.

شاید به این مطلب هم علاقه مند باشید:

چرا باید خودرو دنا بخریم و چرا نباید بخریم؟

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.