چطوری سریع و امن خانه بفروشیم؟!

Rate this post

امروزه یه جوری شده که واسه بعضی‌ها پول جمع کردن خیلی سخت شده و شاید هر چی هم کار کنی با این وضع معیشتی فقط بتونی در حد زندگی عادی و رفاه معمولی پول داشته باشی.
خیلی‌ها هستن تو دوران مجردی مشغول به کار میشن و بعد از اون درآمدهاشون رو تو جوونی جمع می‌کنن برای آینده‌شون. بعضی‌های دیگه هم هستن، کار جدی‌ و پس‌انداز کردنشون بعد از ازدواج شروع میشه و با کلی زحمت پول روی پول میزارن.
خرید خانه از جهات مختلفی برای همه اهمیت داره. اولین اینکه همه به دنبال سر پناه هستن، دوم اینکه خیلی‌ها از این راه کسب درآمد میکنن و سوم هم که بعضی‌ها به ملک و خانه به چشم سرمایه‌گذاری نگاه میکنن. برای همین بار کسی که اولین بار خانه میخواد بخره خیلی مهمه تا بدونه کجا میخواد خانه‌ اش رو پیدا کنه، کجا بخردش، بهترین گزینه مناسب با پولش چیه، خانه‌ ای که میخواد بخره چه امکاناتی داره و از همه مهمتر این که آینده‌اش چطوره.
به هر حال ممکنه به دلایل مختلف تصمیم به فروش خانه بگیرید. مثلا ممکنه بخواین بعد یه مدت برین یه خانه بهتر، بزرگتر یا تو محله بهتر. شاید یه وقتی پول لازم شدین و خواستین خانه رو بفروشین. شاید موقعیت کاری پیش اومد و خواستین خانه رو بفروشین تا سرمایه‌گذاری کنید و بزنین به کار. یه وقتی هم ممکنه بخواین خانه دیگه‌ای بسازین و باید فعلا این خانه رو بفروشین. خلاصه به هر دلیل ممکنه تصمیم به فروش خانه بگیرین و چون با هزار زحمت این خانه رو خریدین یا اینکه سرمایه‌ی آینده‌تونه قطعا رو فروشش حساس هستین.
پس مثل همه اونایی که تو هر کاری اولین بارشونه حالا که شما هم یه فروشنده اولی هستین باید حواستون حسابی جمع باشه و به یه سری نکات دقت کنید که هم سریع و هم با خیال راحت بتونید خانه‌تون رو به بهترین قیمت بفروشین.
اولین نکته‌ای که باید توجه کنید اینه که شما در واقع یه بازاریاب هستین و باید به بهترین شکل مشتری خانه‌تون رو نسبت به امکاناتش توجیه کنید. یعنی باید در عین صداقت کامل و خیلی واضح از ملک‌تون بگین. خریدار اگه خوب بدونه خانه‌تون چی داره طبیعتا بهتر هم میتونه تصمیم بگیره و شما هم به پول واقعی خانه‌تون میرسید و هم سریعتر ملک به فروش میرسه.
یکی از گزینه‌های فروش خانه سپردن ملک به مشاورین املاکه که شاید تو دنیای دیجیتال و پیشرفته امروزی که منابع اینترنتی مثل سایت شیپور وجود داره خیلی دیگه مورد توجه نباشه و همونطور که تو مطلب «دیگه لازم نیست برای اجاره دادن خانه برید بنگاه»، گفتیم سپردن ملک به مشاور املاک چه دردسرهایی داره و مجبورید چه عذاب‌هایی بکشین. حالا اگه خانه رو به بنگاه معرفی کردین اول از همه کامل مشخصات و امکانات خانه رو بگین و از همه مهمتر که حواستون با بازی واسطه‌ها باشه. یعنی اسیر واسطه‌گری نشین تا ملک رو از چنگتون در بیارن یا بزنن تو سر مال یا اینکه برای فروش سریع‌تر خانه اون رو زیر قیمت بفروشن.
حتما ملک رو به چند تا بنگاه مخصوصا نزدیک خونتون بسپرین که برای هماهنگی بازدید خانه خیلی اذیت نشین. یه دفعه با مشتری‌ها هماهنگ کنید که مجبور نباشین مدام برید و بیاید. اما سعی کنید حتما از چند جا قیمت بگیرین که قیمت دستتون باشه که یه وقت خدای نکرده خانه رو که فروختین نفهمید مفت دادین رفته.
حتما توی مشاور املاک یا دفتر اسناد و محضر معامله رو انجام بدین و طبق قانون به صورت رسمی مبایعه‌نامه بنویسین و تمامی موارد مهم رو توی قولنامه بیارین که از لحاظ قانونی و حقوقی هیچ مشکلی پیش نیاد. براساس اون چیزی که مشخص شده وجه معین رو از خریدار در حضور شاهدها و مراجع قانونی بگیرین و اگه نکته خاصی تو نحوه تسویه یا زمان مشخص برای این کار هست تو قسمت توضیحات و نحوه تسویه مبلغ ملک روی قولنامه قید کنید.
هول نشید تا یه مشتری دیدین دست و پاتون رو گم کنید و سریع خانه رو معامله کنین. اول همه چیز رو بسنجین ببینین نقدینگی خریدار چه طوره، آیا داره خوش قیمت میخره یا نه، سر موقع میتونه تو محضر واسه سند زدن و تسویه حاضر بشه یا نه. البته یه نکته هست اگه یه وقتی احساس می‌کنید به پول ملک به هر دلیلی لازم دارین و اگه سریع‌تر خانه فروش بره برد با شماست و سود میکنین می‌تونین یه کم تخفیف در نظر بگیرین تا خانه زودتر فروش بره.
اگه خانه تون وام داره سعی کنید بعد از فروش ملک، وام رو به نام خریدار منتقل کنید و ضامن رو جایگزینش کنید که بعدا تو پرداخت یا تاخیر پرداخت اقساط دچار مشکل نشین.
اما نکته‌ای که از همه اینا مهمتره اینه که بتونین جایی ملک رو آگهی کنید که در سریع‌ترین زمان ممکن مشتری‌های زیادی خانه تون رو با عکس‌ها و مشخصاتش ببینن و به جای اینکه مدام مزاحم شما بشن یا شما و خریدار تو گرما و سرما این طرف و اون طرف برین، اگه خانه تون مناسبش بود باهاتون تماس بگیره.
برای این کار با توجه به فراگیرشدن اینترنت و استفاده از کامپیوتر، لپ‌تاپ، گوشی و تبلت کافیه به وب‌سایت شیپور به عنوان مرجع خرید و فروش آنلاین ملک مراجعه کنید و اول از همه روی ثبت آگهی رایگان کلیک کنید.
بعد خیلی راحت و سریع تو یه صفحه همه کارها انجام میشه. اول یه عنوان خوب، جذاب و در عین حال ساده و کوتاه رو برای فروش ملکتون انتخاب کنید. بعد تو قسمت انتخاب گروه گزینه مورد نظر رو انتخاب میکنین و زیر اون قیمت مد نظر رو میزنین. اگر هم خواستین توافقی باشه که رو گزینه قیمت توافقی میزنید. در ادامه میرسیم به قسمتی که باید دقیق مشخصات ملک شامل، متراژ، سن بنا، تعداد اتاق، نوع خانه، استان، شهر، محله و توضیحات رو وارد کنید.
دقت کنید بیشترین اتفاق برای فروش خوب و پسندیده شدن خانه‌تون تو همین قسمت مشخصات ملک به ویژه قسمت شرح آگهی رخ میده. پس خوب دقت کنید. نکته بعدی اینه که باید عکس‌های خانه رو وارد کنید و بهتره چند تا عکس با وضوح مناسب که از قسمت‌های مختلف خانه گرفته شده رو بزارین تا خریدار بتونه بهتر تصمیم بگیره.
دست آخر هم روی گزینه ثبت آگهی کلیک میکنید تا بعدش از سوی شیپور تایید بشه و هزاران خریدار بتونن در آن واحد آگهی ملک شما رو ببینن و خیلی زود زنگ‌های شما شروع میشه و بعدش هم که میرین خانه رو نشون خریدار میدید و آخر هم به امید خدا توی بنگاه ملک رو معامله میکنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.