8 راه برای فروش فوری خانه

Rate this post

نیاز به فروش فوری خانه، از جمله چالش‌هایی است که ممکن است گریبانگیر هر یک از ما شود. این تعجیل احتمالا دلایل گوناگونی از جمله نیاز مالی، مهاجرت، خرید خانه جدید و… خواهد داشت، اما واقعیت این است که فروش خانه، یک فرآیند زمانبر بوده و صبر و حوصله فروشنده را می‌طلبد، بنابراین برای فروش فوری خانه راهی به جز پیاده‌سازی یکسری اصول و تکنیک حساب شده وجود ندارد.

باید بپذیریم به فروش نرفتن یک خانه، نه فقط تقصیر بنگاه داران، بلکه تا حد زیادی به خود صاحبخانه بستگی دارد. اگر شما هم به دنبال تکنیک و ترفندهایی برای فروش فوری خانه خود هستید، با این مقاله از شیپور همراه شوید.

1) به فضای داخلی خانه سر و سامانی بدهید

این را بدانید که اولین دیدار خریدار با منزل شما، جرقه اولین ذهنیت کلی او راجع به خانه است. خانه‌ای نامرتب، تاریک با انواع بوهای ناخوشایند فروش یک خانه را به تاخیر خواهد انداخت. تا جای ممکن خانه را مرتب کنید، ایرادات ظاهری آن را برطرف کرده و همیشه آمادگی میزبانی از مشتریان را داشته باشید. اگر بتوانید در نگاه اول مشتری خوب ظاهر شوید، یک قدم مثبت برای فروش فوری خانه خود برداشته‌اید که دیر یا زود به ثمر می‌نشیند.

2) نور و دمای داخلی آن تاثیرگذار خواهد بود

نور و دمای داخلی آن تاثیرگذار خواهد بودنور خانه و دمای داخلی محیط هم جزو فاکتورهای مهمی است که نباید نادیده گرفته شود. برای ساعات روشن روز، از تاثیر چشم‌نواز نور طبیعی استفاده کنید و برای شب، حتما فکری به حال سیستم روشنایی منزل کرده باشید. خانه‌ای بسیار گرم یا خیلی سرد هم مذاق مشتری را شیرین نمی‌کند، پس دما را در حد اعتدال نگه دارید.

3) فروش خانه را به بهترین زمان ممکن موکول کنید

انتخاب زمان اشتباه برای فروش خانه، یکی از عمده دلایلی است که فروش منزل را به تعویق می‌اندازد. قبل از هر اقدامی با مشاورین املاک مشورت کرده و بازار مسکن شهر یا شهرستان خود را تا حدودی ارزیابی کنید؛ اما به طور کلی می‌توان گفت فصل بهار و تابستان، جزو فصولی هستند که بیشترین معاملات ملکی را به خود دیده‌اند.
چندان دور از ذهن هم نیست؛ همه ما ترجیح می‌دهیم در فصل گرم سال درست زمانی که فرزندان فارغ از درس و مدرسه هستند، به فکر تغییر منزل مسکونی باشیم.

4) از سرویس‌های آنلاین غافل نمانید

این روزها سرویس‌های مجازی به تار و پور زندگی مردم نفوذ کرده و همه کارهای سنتی را به سمت مدرنیزه سوق داده است. معاملات مسکن نیز از این فرآیند عقب نمانده و همگام با آن حرکت کرده است؛ بهتر است شما نیز هم جهت با این تغییرات به مسیر ادامه دهید.

استفاده از سرویس‌های آنلاین همچون سایت شیپور، می‌توانند معجزه‌گر باشند به شرطی که فوت کوزه گری استفاده از این شبکه‌ها را رعایت کنید. اگر از این سرویس‌ها درست و اصولی استفاده کنید، می‌توانید در مدت کوتاهی گره کور فروش فوری خانه خود را باز کنید. تصاویر نقش کلیدی برای بازاریابی در سرویس‌های آنلاین را دارند. برای ثبت تصاویر، حسابی وسواس به خرج دهید. تصاویر حرفه‌ای، حکم ویترین منزل شما در فروشگاه‌های آنلاین را دارد که با یک عنوان جذاب و گیرا، کامل می‌شود.

5) تاثیر نمای بیرونی خانه را دست کم نگیرید

تاثیر نمای بیرونی خانهاگر فکر می‌کنید رسیدگی به اوضاع داخلی، تضمین فروش فوری خانه شماست، سخت در اشتباهید. نمای یک خانه، اولین مولفه‌ای است که روی ترازوی خریدار قرار گرفته و ملاک سنجش او قرار می‌گیرد.

اگر درب منزل زنگ زدگی دارد یا بخش‌هایی از آن رنگ پریده شده، حتما با یک قوطی رنگ به سر و وقتش بروید. از حیاط و باغچه و پارکینگ هم غافل نشوید که همواره زیر ذره‌بین مشتریان تیزبین بوده است. نظافت راه پله‌ها و خلوت کردن پاگردها نیز فروش فوری خانه را تسریع می‌کند.

6) خودتان را جای خریدار بگذارید

قبل از اقدام به فروش خانه، صادقانه به سوال زیر پاسخ دهید؛ آیا خود شما حاضر به خریدن منزل فعلی‌تان هستید؟

اگر پاسخ منفی بود، ریشه‌یابی کنید و ایرادات احتمالی را رفع نمایید. ترک‌های دیوار، راه‌پله کثیف، بوی بد فاضلاب، کابینت‌های آسیب دیده و کهنه، شیشه‌ شکسته پنجره‌ها، پارکینگ شلوغ و بی نظم و هر مورد دیگری که مورد انتقاد خود شماست، بهتر است رفع شود. اگر بتوانید خانه را رنگ و نقاشی کنید و دستی به سر و روی آن بکشید، مشتری را در برابر خرید منزل خود خلع سلاح نموده‌اید.

7) ارائه قیمت‌های نجومی ممنوع

اگر قصد فروش فوری منزل خود را دارید، دور قیمت‌های نجومی را خط قرمز بکشید. اگر بخواهید پا را فراتر از قیمت استاندارد منطقه بگذارید، پروسه فروش منزلتان طولانی‌تر خواهد شد؛ بنابراین طمع نکنید و برای فروش فوری خانه، قیمت را از مشاورین املاک محل درخواست کنید. قیمت‌های غیر منطقی باعث می‌شود خریدار حتی به بازدید از خانه رغبتی نشان ندهد. وقتی مشتری حاضر به بازدید نباشد، یعنی در این معرکه باخته‌اید.

8) برای انتخاب مشاور املاک مناسب تحقیق کنید

در کنار تمام نکاتی که گفته شد، یک مشاور املاک خوب، می‌تواند در تسریع این روند نقش به سزایی داشته باشد. این که یک بنگاه معاملات املاک دفتر کار لوکس و مدرنی دارد یا مسئول آن، یک آقای شیک پوش و خوش سر و زبان است، معیار خوبی برای انتخاب نیست. سابقه کاری، وجهه اجتماعی بنگاه‌دار در محل، خدمات آنلاین و حتی فن بیان مشاور املاک در فروش فوری خانه شما تاثیرگذار است.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.