از گذشته تا به امروز با نیسمو

Rate this post

نیسمو (Nismo) یکی از زیربرندهای شرکت نیسان محسوب می‌شود که به تولید خودروهای خاص و قدرتمند مشهور است. نام این برند ترکیبی از دو واژه نیسان و موتور اسپرت است که قبلا به این زیرمجموعه اطلاق می‌شد. این مجموعه در سال 1984 تأسیس شد و از آن زمان تاکنون به ارائه نسخه‌های منحصربه‌فرد از محصولات نیسان ادامه داده است. محصولات زیرشاخه نیسمو در ابتدا تنها برای استفاده در مسابقات طراحی می‌شدند، اما به‌مرور نیسمو اعتماد نیسان را جلب کرد و محصولات این برند به بازار عرضه شدند.

خودروسازی امروز تفاوت‌های گسترده‌ای با دوران آغازین این صنعت دارد. زمانی هنری فورد گفته بود: «مشتری می‌تواند خودرو خود را به هر رنگی بخرد، به‌شرط آن‌که خودرو وی مشکی باشد». این تفکر بازاریابی انبوه مرحله‌به‌مرحله پیشرفت کرد تا به خودروسازی امروز رسیده است. هم‌اکنون خودروسازان برای هر طیفی از مشتریان محصولی را به بازار عرضه می‌کنند و مشتری بر اساس سطح بودجه و علاقه‌مندی اقدام به خرید می‌کند. خودروهای اقتصادی، خودروهای لوکس و خودروهای اسپرت قسمتی از بخش‌بندی گسترده خودروسازان را تشکیل می‌دهند که برای جذب حداکثری مشتریان تدارک دیده شده است.

نیسان نیز در تبعیت از خودروسازانی همچون مرسدس بنز و ب ام و اقدام به راه‌اندازی زیرمجموعه خود کرد. مرسدس AMG را داشت و ب‌ام‌و زیرشاخه M Power را، نیسان نیز Nismo را تاسیس کرد تا پا به پای دیگر خودروسازان مطرح رقابت کند. محصولات برند نیسمو در ابتدا اندک بودند و این مجموعه تنها به به‌روزرسانی خودروهای خاص نیسان نظیر نیسان GT-R یا نیسان 350z اقدام می‌نمود، اما اکنون نیسان قصد دارد تا سبد محصولات نیسمو را گسترده کرده و نسخه‌های نیسمو از خودروهای اقتصادی خود نظیر نیسان سنترا را نیز به بازار عرضه کند.

محصولات نیسمو نسخه‌های بازنگری شده از خودروهای استاندارد نیسان هستند که قوای فنی قوی‌تری داشته و با افزودن کیت بدنه، اصول آیرودینامیکی در آن‌ها بیشتر و بهتر رعایت می‌شود. البته نسخه‌های نیسمو قیمت بالاتری نیز دارند و در تعداد محدودی به تولید می‌رسند. در حال حاضر خودروهایی همچون نیسان لیف، نیسان سنترا، نیسان جوک، نیسان GT-R، نیسان پاترول و نیسان 370z توسط نیسمو تقویت شده و به بازار عرضه شده‌اند. در ادامه شما مخاطبین عزیز را با چند نمونه از شاهکارهای شرکت نیسمو آشنا خواهیم کرد.

نیسان پاترول نیسمو (Nissan Patrol Nismo)

نیسان پاترول یک شاسی‌بلند فول‌سایز و قدرتمند از این شرکت ژاپنی است که در بازارهای جهانی رقیبی برای تویوتا لندکروزر، لکسوس LX570 و اینفینیتی QX80 محسوب می‌شود. تاکنون شش نسل از نیسان پاترول به بازار عرضه شده که آخرین نسل آن از سال 2010 تاکنون روی خط تولید قرار دارد و نمونه نیسمو از آن نیز به تولید رسیده است.

نیسان پاترول نیسمو از کیت بدنه این شرکت بهره‌ می‌برد و استفاده از سپرهای حجیم، ظاهر عضلانی خودرو را مهیب‌تر از گذشته کرده است. استفاده از کیت بدنه مخصوص نیسان پاترول نیسمو، علاوه‌بر افزایش جذابیت‌های ظاهری این خودرو، المان‌های اسپرت را نیز به‌ظاهر پاترول افزوده است. نیسمو در قسمت‌هایی از بدنه عضلانی پاترول از خطوط قرمزرنگ استفاده کرده است که در تعامل با رنگ‌های مشکی و سفید چهره‌ای جذاب را برای پاترول نیسمو مهیا کرده‌اند.

نیسان پاترول نیسمو از پیشرانه متفاوتی با نسخه‌ استاندارد بهره می‌گیرد. این موتور هشت سیلندر،5.6  لیتر حجم دارد و حداکثر 428 اسب‌بخار قدرت و 560 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نسخه‌های نیسمو در عین ارائه قیمت بالاتر از تجهیزات بیشتری نیز بهره می‌برند که از جمله آن‌ها می‌توان به سیستم صوتی Bose با 13 بلندگو، صندلی‌های مجهز به گرم‌کن و سردکن و تودوزی داخلی سفارشی اشاره کرد که در نمونه‌های استاندارد دیده نمی‌شوند. نیسان پاترول نیسمو در سه تیپ SV، SL و پلاتینیوم به بازار عرضه شده است.

نیسان GT-R نیسمو (Nissan GT-R Nismo)

نیسان GT-R معروف به گودزیلا از مشهورترین خودروهای ژاپنی است که تاکنون رقبای مختلفی را در قدرت و شتاب شکست داده است. با این حال قدرت و شتاب نسخه استاندارد برای نیسان کافی نبود و این خودرو را به دست نیسمو سپرد تا نمونه قوی‌تری از آن را ارائه دهد. نیسان GT-R نیسمو از اواسط عمر این خودرو پا به بازار گذاشت و هر چند سال یکبار نمونه بروز شده‌ای از آن معرفی می‌شود. آخرین نمونه از نیسان GT-R نیسمو مربوط به مدل 2020 است که در نمایشگاه خودرو نیویورک معرفی شد.

نیسان GT-R نیسمو از پیشرانه 3.8 لیتری V6 تویین‌توربو استفاده می‌کند که 600 اسب بخار قدرت و 652 نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد. این موتور نسبت به نسخه‌های قبلی بدون تغییر باقی‌مانده اما اصلاحاتی در سیستم توربوشارژر آن صورت گرفته تا سواری هیجان انگیزتری را در اختیار سرنشینان خود قرار دهد.

استفاده گسترده از فیبرکربن در کیت بدنه نیسان GT-R نیسمو موجب شده تا بدنه خودرو سبک‌تر شده و نسبت قدرت به وزن در این خودرو بهبود یابد. برآورد می‌شود که نیسان GT-R نیسمو 2020 در مقایسه با نمونه قبلی خود 30 کیلوگرم سبک‌تر شده باشد. سیستم تعلیق نیز بروز شده تا خودرو فرمان‌پذیری دقیق‌تری داشته باشد و سواری بهتری ارائه دهد. به گفته هیروشی تامورا یکی از متخصصان ارشد نیسان، GT-R‌ نیسمو ساخته شده تا خودرویی عالی برای استفاده مشتریان هم در پیست و هم در جاده باشد.

 نیسان 370Z نیسمو (Nissan 370Z Nismo)

نیسان 370Z نیز یکی دیگر از کوپه‌های مشهور شرکت نیسان محسوب می‌شود که در میان علاقه‌مندان به حرکات نمایشی و دریفت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. این خودرو که از سال 2009 تاکنون بر روی خط تولید کمپانی نیسان قرار دارد، در آخرین نمونه استاندارد تولیدی خود به یک موتور 3,696 سی‌سی 6 سیلندر مجهز شده است که توان تولید 332 اسب بخار قدرت و 365 نیوتن‌متر گشتاور را دارد.

در نیسان 370Z نیسمو 2020 علاوه بر تغییراتی که در بخش ظاهری این خودرو انجام گرفته است، پیشرانه آن نیز به لطف برخی اصلاحات از توان خروجی بیشتری برخوردار شده است. نیسان 370Z نیسمو به همان موتور VQ37VHR که در نمونه استاندارد حضور دارد، مجهز شده است با این تفاوت که قدرت آن برابر با 350 اسب بخار و گشتاور آن برابر 374 نیوتن‌متر است. چنین قدرتی از طریق یک گیربکس 6 سرعته دستی یا 7 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود تا این کوپه جذاب بتواند طی زمانی در حدود 4.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابد.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.