بهترین محله‌های شهر لاهیجان برای خرید خانه کدم‌اند؟

Rate this post

شمال کشور بخصوص استان گیلان از مناطق و شهرهای مختلفی تشکیل‌شده است که هر یک از آن‌ها با دیگری فرق دارد. این تفاوت‌ها شامل آب‌وهوا، فرهنگ، امکانات رفاهی، بافت شهری، بازارها، ترافیک و… می‌شود. این‌که تصمیم بگیرید در کدام شهر و منطقه از شمال خانه‌ای بخرید کاملا به شما و سلیقه‌تان بستگی دارد. اگر به دنبال خرید خانه در لاهیجان هستید باید بگوییم لاهیجان شهری است که هرساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سمت خود جلب می‌کند. این شهر زیبا که به عروس شهرهای گیلان معروف است سوغاتی‌های خاصی نیز دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به ابریشم، چای و کلوچه اشاره کرد.

از جمله دیدنی‌های شهر لاهیجان بازار سنتی، آبشار شیطان کوه، بام سبز، آرامگاه کاشف‌ السلطنه و… است. البته بهتر است قبل از خرید خانه کمی تحقیق کنید تا بعدها از سرمایه‌گذاری‌تان پشیمان نشوید. ما در این مقاله قصد داریم بهترین محله‌های شهر لاهیجان برای خرید خانه را به شما پیشنهاد دهیم.

گوشه‌کنار شهر لاهیجان

خانه لاهیجان

لاهیجان یکی از شهرهای محبوب و گران‌قیمت استان گیلان به شمار می‌رود. طبیعت بکر و زیبا، آب‌وهوای خوب و… از دلایل محبوبیت لاهیجان است. شاید وجود چنین قابلیت‌هایی است که باعث شده افراد زیادی قصد خرید خانه در لاهیجان را داشته باشند؛ محبوبیت شهر لاهیجان عاملی شد تا خواه‌ناخواه قیمت خرید خانه در لاهیجان افزایش یابد. در لاهیجان هم مانند هر شهر دیگری قیمت ملک و املاک برای خرید خانه شامل سه دسته ارزان، متوسط و لوکس خواهد شد.

محدوده اصلی شهر لاهیجان از هفت محله اصلی و تعدادی محلات فرعی تشکیل می‌شود. محله‌های قدیم لاهیجان شامل: خومرکلایه، شعرباف محله، محله میدان، پرده‌سر، کاروان سرابر، اردو بازار و امیر شهید می‌شوند.

خومر کلایه

ازجمله محله‌های قدیمی شهر لاهیجان است که زمانی خانه‌ حاکم شهر در آن قرار داشت. این محله قدیمی شامل سه مسجد و چهار امامزاده می‌شود که مسجد معروف سلیمانیه در آن قرار دارد.

شعرباف محله

شعرباف محله بانام قدیمی کوهستانکی که در شرق لاهیجان قرار دارد؛ درگذشته محل زندگی بافندگان ابریشم بوده است.

محله میدان

ازجمله محله‌های قدیمی‌ شهر لاهیجان محله میدان است که بازار شهر لاهیجان در همین‌جا واقع‌شده است.

پرده‌سر

کلمه پرد در زبان گیلکی به معنای پل است و ترکیب کلمه پرد و ‌سر یعنی سرپل، چون این محله کنار پل تخته‌ای رودخانه‌ لاهیجان بوده، به این نام معروف شده است.

خرید خانه در لاهیجان

قیمت خرید خانه در لاهیجان هم مانند هر شهر دیگری دستخوش عوامل مختلف مثل انتخاب محله، خیابان‌های مرکز شهر و حاشیه شهر است. اگر با بودجه‌ای محدود برای خرید خانه در لاهیجان اقدام کرده‌اید خانه‌های جنوب شهر، حاشیه‌ای شهر و مناطق کوهپایه‌ای لاهیجان برای خرید خانه ارزان‌قیمت گزینه مناسبی هستند؛ البته نکته مهم خرید خانه در این مناطق سنددار بودن ملک است.

چنانچه قصد خرید خانه در لاهیجان باقیمت بالاتری را دارید محدوده شهری و مناطقی که به مرکز شهر نزدیک‌ترند را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر برای خرید خانه در لاهیجان هزینه میانه‌ای را در نظر دارید، بازکیا گوراب در غرب و لیالستان در شرق لاهیجان می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این دو محله علاوه بر طبیعت زیبا از قیمت مناسبی هم برای خرید برخوردار هستند.

لاهیجان هم مثل هر شهر دیگری منطقه خوش‌نشین دارد در صورتی که برای خرید خانه در لاهیجان محدودیت قیمت ندارید و صرفا به دنبال مناطق خوش‌نشین شهر هیجان هستید، محله گلستان و محدوده شیطان کوه با امکانات و منظره زیبایی که دارند بهترین انتخاب برای شما هستند. محله گلستان یکی از محله‌های مرکزی شهر لاهیجان است که جز مناطق خوش‌نام و شیک شهر به شمار می‌آید.

مسائل تاثیر گذار در قیمت خانه‌های لاهیجان

  • پیش از خرید خانه در لاهیجان باید بدانید که امکانات عمومی، خدماتی و تفریحی در منطقه‌ای که قصد خرید خانه را دارید بسیار تاثیر گذار است.
  • موقعیت گردشگری ازجمله عوامل موثر بر قیمت خرید خانه در لاهیجان است. به‌عنوان‌مثال شهرهایی مانند رشت، انزلی و لاهیجان که از موقعیت گردشگری خوبی برخوردارند، قیمت خرید بالاتری هم دارند.
  • قرارگیری ملک در منطقه شهری از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت خرید خانه خواهد بود.
  • یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار بر قیمت خرید خانه در لاهیجان متراژ ملک است. مسلما هر چه خانه موردنظرتان بزرگ‌تر باشد، باید پول بیشتری پرداخت کنید.
  • از دیگر عوامل تاثیر گذار قیمت خرید خانه در لاهیجان امکانات ساختمان است. مسلما قیمت خانه‌ای که از امکانات رفاهی مثل آسانسور، استخر، باغ، سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب برخوردار است بالاتر خواهد بود.

بااینکه لاهیجان یکی از شهرهای بزرگ استان گیلان به شمار می‌رود و متقاضی خرید خانه در لاهیجان بیشتر از شهرهای هم‌جوارش است؛ اما قیمت خرید خانه در لاهیجان بسیار متغیر و غیرقابل‌پیش‌بینی خواهد بود.

برای خرید خانه در لاهیجان دو نکته اساسی را باید در نظر داشته باشید. اول اینکه با توجه به توضیحات داده‌شده قبل از خرید خانه خلق‌وخوی خود و خانواده را در نظر بگیرید و درنهایت منطقه‌ای که بیشتر با شما و بودجه‌تان همخوانی دارد را انتخاب کنید. نکته دوم سنددار بودن ملک است البته به‌غیراز سند رسمی هر ملکی باید مجوزهای قانونی چون پایان کار و پروانه ساختمانی را هم داشته باشد.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:
3 نظرات
  1. vahid می گوید

    مطالب کاربردی بود ممنون

    1. الهه حسین پور می گوید

      سلام
      ممنون از همراهی شما

  2. vahid می گوید

    بسیار کاربردی بود ممنون

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.