لامبورگینی اوروس ST-X در راه است

5/5 - (1 امتیاز)

طی سال ۲۰۱۸ میلادی، شرکت ایتالیایی لامبورگینی از محصول کانسپت اوروس ST-X به عنوان یک نسخه ویژه پیست رونمایی کرد. اکنون خبرها حاکی از آن است که اوروس ST-X ظرف سال جاری میلادی به طور رسمی معرفی خواهد شد؛ بدین ترتیب شاهد حضور اولین سوپر کراس اوور ویژه پیست در دنیای پرهیجان مسابقات اتومبیلرانی خواهیم بود.

طبق صحبت‌های آقای رجیانی، مدیر بخش تحقیق و توسعه لامبورگینی، کراس اوور اوروس ST-X در فینال مسابقات سوپرتروفئو لامبورگینی که طی سی و یکم تا اول اکتبر سال ۲۰۲۰ در شهر میسانو ایتالیا برگزار می‌شود، حضور خواهد یافت. گرچه پیشرانه اوروس ST-X نسبت به مدل خیابانی دستخوش تغییر خاصی نشده اما وزن خودرو با کاهشی به میزان ۵۵۰ کیلوگرم، به رقم 1650کیلوگرم تقلیل یافته است. پیشرانه ۸ سیلندر تویین توربو اوروس به حجم ۴ لیتر، قادر به تولید ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور است.

برپایه برخی شنیده‌ها، با آن که تولید نسخه هیبریدی اوروس نیز در دستور کار کمپانی ایتالیایی قرار گرفته، اما گویا در این راه مشکلاتی پیش روی شرکت خودروسازی لامبورگینی جود دارد؛ آقای رجیانی در در این باره تصریح داشته که لازم است نسخه هیبرید اوروس نسبت به دیگر محصولات زیرمجموعه خانواده فولکس واگن نظیر: پورشه کاین یا بنتلی بنتایگا که از پلتفرم مشترک با لامبورگینی اوروس برخوردارهستند، به شیوه‌ای کاملا متمایز و برجسته توسعه یابد تا بتواند همچنان برتری خود را در قیاس با رقبا حفظ کند.

آیا هامر الکتریکی به بازار خواهد آمد؟

آیا هامر الکتریکی به بازار خواهد آمد؟

طبق گزارش خبرگزاری وال استریت ژورنال، نشان هامر تحت برند جنرال موتورز و در قالب یک پیکاپ الکتریکی به میدان باز خواهد گشت. شایعاتی از سال گذشته پیرامون این موضوع مطرح شده بود که چندان مورد اعتناء واقع نشد اما هم اکنون وال استریت ژورنال خبر از صحت این شایعات می‌دهد.

گرچه برند هامر در سال ۲۰۱۰ به علت افزایش بهای سوخت و همچنین بدهی بانکی معوقه، فعالیت خود را متوقف کرد اما وال استریت ژورنال تصریح کرده که خبرهای موثقی پیرامون برنامه زمانی و فروش مجدد محصول جدید هامر در اختیار دارد. بر پایه اخبار واصله، جنرال موتورز طی ماه آینده میلادی ضمن برپایی مراسمی ویژه با حضور لیبورن جیمز بسکتبالیست معروف، از مدل جدید هامر رونمایی خواهد کرد. متاسفانه جنرال‌موتورز در حال حاضر برنامه‌ای برای احیای کلیه محصولات برند هامر نداشته و صرفا یک پیکاپ الکتریکی را تحت نام هامر و با برند جی ام سی روانه بازار خواهد کرد.

پیکاپ الکتریکیبنابر اطلاعات موجود، اولین نوبرانه هامر از اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی پا به عرصه خواهد گذاشت؛ نسخه پرفورمنس این محصول نیز در سال ۲۰۲۲ بر روی خط تولید جنرال موتورز قرار می‌گیرد. همچنین احتمال می‌رود که در سال ۲۰۲۳ میلادی یک مدل شاسی بلند (SUV) نیز به خانواده هامرهای الکتریکی ملحق شود. هنوز اطلاعات دقیقی پیرامون مشخصات فنی هامر الکتریکی در دسترس نیست؛ با این حال انتظار می‌رود بهای این پیکاپ برقی در رنج بالای ۹۰ هزار دلار قرار بگیرد.

آیا مدل GR86 جانشین تویوتا GT86 خواهد شد؟

تویوتا GT86 از سال ۲۰۱۲ میلادی پا به میدان گذاشته و لقب قدیمی‌ترین خودرو اسپرت در حال تولید را با خود یدک می‌کشد. گرچه هنوز تصاویر جاسوسی مدل جدید در دسترس نیست اما شایعات نسبتا معتبری وجود دارد که خبر از توسعه جانشین GT86 از سوی تویوتا می‌دهند؛ همانند گذشته، خواهر خوانده این مدل توسط سوبارو نیز به تولید خواهد رسید.

طبق گزارش وب سایت موتور وان به نقل از اتوکار، جانشین تویوتا GT86 دیگر از پلتفرم ساخت سوبارو استفاده نخواهد کرد، بلکه پلتفرم TNGA تویوتا در این محصول حضور خواهد داشت. معماری جدید موجب بهبود عملکرد این خودرو اسپرت دیفرانسیل عقب شده و همزمان تغییرات بسیاری در سایر بخش‌های نسل جدید GT86 اعمال خواهد شد؛ همچنین گفته می‌شود علیرغم آنکه تویوتا مسئول توسعه پلتفرم نسل جدید  GT86 است، اما پیشرانه چهار سیلندر تخت این خودرو توسط سوبارو توسعه داده خواهد شد که احتمالا همان پیشرانه ۲.۴ لیتری توربوشارژ به کار رفته در مدل Ascent خواهد بود. انتظار می‌رود قدرت پیشرانه مذکور از سطح فعلی ۲۰۰ اسب بخار به ۲۵۰ واحد افزایش یابد.

مدل کنونی تویوتا GT86 قدرتی برابر با ۱۵۶ اسب بخار و ۲۱۲ نیوتن متر گشتاور ارائه می‌دهد. شتاب صفر تا صد آن نیز معادل ۷.۶ ثانیه در مدل دستی و ۸.۲ ثانیه در نمونه مجهز به گیربکس اتوماتیک است. همچنین تویوتا و سوبارو ضمن ارتقای کیفیت متریال کابین، فضای داخلی این خودروی اسپرت را به امکانات فناورانه بیشتری مجهز خواهند کرد. گرچه تمامی این تغییرات منجر به افزایش بهای نسل دوم تویوتا  GT86 خواهد شد اما با این وجود، نمونه جدید هنوز هم نسبت به محصولاتی همچون آئودی TT مقرون به صرفه تر خواهد بود.

در نهایت، هنگامی که از نسل دوم تویوتا GT86 رونمایی شود، احتمالا به تبعیت از نام و نشان محصولات اسپرتی همچون GR سوپرا و GR یاریس،  نام آن به GR86 تغییر خواهد یافت. لازم به ذکر است نشان GR در نامگذاری رنج وسیعی از محصولات اسپرت تویوتا حاضر در بازار داخلی کشور ژاپن، به کار برده شده است.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.