با آئودی A7 جدید آشنا شوید

Rate this post

آئودی A7 یک لیفت بک 5 در است که نسل اول آن در سال 2010 معرفی گردید و تا به امروز دو نسل از آن به بازار عرضه شده است. این خودرو به لطف طراحی فوق العاده جذاب و پیشرانه قدرتمند یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولات شرکت آئودی محسوب می‌شود و حتی توانسته جوایز متعددی را نصیب خود کند. در سال 2014 شرکت آئودی مدل فیس لیفت شده A7 را نیز به بازار عرضه کرد که بهبودهای قابل توجهی را در زمینه طراحی به همراه داشت. مدل‌های A7 Sport black edition، RS7 و S7 از جمله محصولاتی از آئودی هستند که براساس مدل A7 شکل گرفته‌اند و از پیشرانه‌هایی با قدرت‌ بیشتر بهره می‌برند.

شرکت آئودی در سال 2017 رسما از نسل دوم A7 رونمایی کرد و فروش آن را از سال 2018 در بازارهای جهانی آغاز نمود. در نسل جدید آئودی A7 شاهد استفاده از یک زبان طراحی جدید هستیم که جذابیت‌های خودرو را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. همچنین افزایش امکانات رفاهی و بکارگیری انواع و اقسام فناوری‌های هوشمند از دیگر نکات جالب توجهی هستند که در آئودی A7 جدید می‌بینیم؛ البته با وجود افزایش امکانات رفاهی و ارتقای همه جانبه خودرو، اما قیمت نمونه جدید از مدل پیشین ارزان‌تر است. در ادامه با تیم تولید محتوای شیپور همراه باشید تا بیشتر با این شاهکار جدید شرکت آئودی آشنا شویم.

طراحی ظاهری و داخلی آئودی A7

آئودی A7 براساس پلتفرم MLB شرکت فولکس واگن ساخته شده و مارک لیچه (Marc Lichte) که از جمله زیردست‌ترین طراحان خودرو در جهان است وظیفه طراحی این محصول را برعهده داشته است. قلم مارک لیچه چهره‌ای خشمگین‌تر و تهاجمی‌تر را به آئودی A7 بخشیده است و باعث شده تا این خودرو ترکیبی از احساس لوکس بودن و رانندگی اسپرت را به سرنشینان خود هدیه کند. جلو پنجره جدید و چراغ عقب LED به هم پیوسته از جمله مشخصات زبان طراحی جدید آئودی هستند که در A7 به کار گرفته شده‌اند و باعث شده‌اند تا نسل جدید این خودرو زیباتر و باشکوه‌تر از قبل باشد، یعنی دقیقا همان چیزی که از یک خودرو آلمانی انتظار داریم. کابین نسل جدید آئودی A7 بیشتر به مدل A8 شبیه شده است و در مقایسه با نسل قبلی تغییرات قابل توجهی در آن بوجود آمده که باعث شده تا حس نشستن در کابین یک خودرو لوکس و خاص را تمام و کمال به سرنشینان منتقل کند.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی آئودی A7

آپشن‌ها و امکانات رفاهی آئودی A7نام خودروهای آلمانی با آپشن و امکانات رفاهی متنوع و مدرن عجیبن شده و آئودی A7 نیز مانند تمام هموطنان خود به انبوهی از آپشن‌ها و امکانات رفاهی مجهز است تا دل مشتریان سخت پسند اروپایی و آمریکایی را برباید. آئودی A7 در سه تیپ پرمیوم، پرمیوم پلاس و پرستیژ روانه بازار می‌شود که تیپ پرستیژ نمونه فول آپشن است و به امکانات رفاهی بیشتری مجهز خواهد شد. دو نمایشگر، امکان تنظیم صندلی در 8 و 18 جهت به همراه ماساژور، سرد کن و گرمکن، سقف پانوراما شیشه‌ای، سیستم صوتی با 16 و 19 بلندگو، شارژ بی سیم، نورپردازی داخلی، چراغ‌های لیزری، کروز کنترل تطبیق پذیر و سیستم Audi connect تنها بخش کوچکی از آپشن‌ها و امکانات رفاهی آئودی A7 هستند.

ایمنی و مشخصات فنی آئودی A7

آئودی A7 به یک پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری مجهز است که با نام 55TFSI شناخته می‌شود و با استفاده از قدرت توربو شارژ می‌تواند 340 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور را تولید کند. یک گیربکس هفت سرعته دو کلاچه نیز وظیفه انتقال نیرو تولیدی پیشرانه به هر چهار چرخ را برعهده دارد. این ترکیب ناب از قدرت پیشرانه و گیربکس باعث می‌شود تا آئودی A7 بتواند تنها در طی 5.3 ثانیه سرعت خود را از 0 به 100 کیلومتر بر ساعت برساند که برای خودرویی در این کلاس رقم قابل توجهی است. حداکثر سرعت این مدل نیز 250 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. همچنین یک سیستم برقی با قدرت 48 ولت نیز به عنوان نیرو کمکی برای این خودرو در نظر گرفته شده تا در صورت لزوم نیرو خود را وارد مدار کند و خودرو را به حرکت درآورد.

آئودی A7آئودی A7 مطابق انتظارات موفق شده است تا 5 ستاره ایمنی کامل را از موسسه یورو انکپ دریافت کند. همچنین موسسه IIHS آمریکا نیز رتبه ایمنی بسیار خوبی را برای این آلمانی جذاب در نظر گرفته است. همان‌طور که می‌شود حدس زد، طیف وسیعی از امکانات ایمنی نیز در آئودی A7 وجود دارد که ترمز خودکار، رادارهایی برای کنترل عبور خودروها از کنار، عقب و جلوی خودرو، نگهداری خودرو بین خطوط و سیستم تشخیص عابرین پیاده از جمله شاخص‌ترین آن‌ها هستند.

قیمت و شرایط بازار آئودی A7

قیمت و شرایط بازار آئودی A7همان‌طور که گفتیم، آئودی A7 در سه تیپ روانه بازار می‌شود و قیمت نمونه پایه آن 1700 دلار از مدل پیشین کمتر است. تیپ پرمیوم به عنوان نمونه پایه از قیمتی 68 هزار دلاری برخوردار است و قیمت تیپ پرمیوم پلاس نیز 72.400 دلار خواهد بود. قیمت تیپ پرستیژ هم به عنوان نمونه فول آپشن از 76.300 دلار آغاز می‌شود. مرسدس بنز CLS و بی ام و سری 6 گرن توریسمو از جمله نزدیک‌ترین رقبای آئودی A7 جدید هستند که در رده قیمتی بسیار نزدیک به این خودرو عرضه می‌شوند.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.