پژو پارس اتوماتیک و پژو 207 اتوماتیک؛ کدام را بخریم؟

Rate this post

چند سالی است که خودروسازی‌های ایرانی، اقدام به تولید نسخه‌های اتوماتیک از خودروهای خود کرده‌اند و همین موضوع باعث شده که طرفدار این خودروها در بازار و در زمان خرید خودرو بیشتر شود. دو مدل از خودروهای پرفروش ایران خودرو که در نسخه‌های اتومات نیز تولید می‌شوند، پژو ۲۰۷ و پژو پارس هستند که در طول این سال‌ها، فروش بالایی داشتند و هر کدام دارای مزایای و معایب خاص خود هستند. در این مقاله قصد داریم تا این دو خودرو را با هم مقایسه کنیم تا بتوانید در مورد انتخاب از میان آنها، تصمیم بهتری بگیرید.

مقایسه پژو پارس اتوماتیک و پژو ۲۰۷ اتوماتیک از نظر ظاهری

برای بسیاری از افراد، ظاهر خودرو بسیار اهمیت دارد و با توجه به همین فاکتور، سراغ خرید خودرو می‌روند. یکی از خودروهای ایرانی که از نظر طراحیِ ظاهری بسیار مورد توجه خریداران قرار گرفته، پژو ۲۰۷ است و به همین خاطر است که خرید و فروش این مدل خودرو هیچ زمان متوقف نمی‌شود.

طراحی ظاهری پژو ۲۰۷ اتوماتیک بسیار مدرن و جذاب‌تر از پژو پارس اتوماتیک است. اما این نکته را نیز باید در نظر گرفت که طراحی ظاهری هر دو خودرو توانسته گروه‌های مختلفی از مردم را راضی نگه دارد و جذب کند. پژو ۲۰۷ اتومات یک ماشین جوان‌پسند و شیک است، این در حالی است که پژو پارس اتومات نیز ظاهر و استایلی باوقارتر دارد و به اصطلاح، پدرها به دنبال خرید این خودرو برای خانواده هستند.

مقایسه پژو پارس اتوماتیک و پژو 207 اتوماتیک مقایسه پژو پارس اتوماتیک و پژو 207 اتوماتیک

در مورد طراحی کابین و داخلی دو خودرو نیز، باید عنوان کرد که سطح کیفیت مواد استفاده‌شده در پژو ۲۰۷ کمی بهتر از پژو پارس است؛ اما از نظر فضا، پژو پارس ابعاد بزرگ‌تری دارد و به همین خاطر افراد بیشتری می‌توانند در آن به راحتی بنشینند.

در مقایسه فضای صندوق عقب بین این دو خودرو نیز، پژو پارس گوی سبقت را از پژو ۲۰۷ ربوده است. گنجایش صندوق عقب پژو پارس ۴۷۰ لیتر است، این در حالی است که صندوق پژو ۲۰۷ اتوماتیک تنها ۲۴۵ لیتر است.

در مورد نمای ظاهری و طراحی خودرو، سلیقه افراد است که حرف اول را در انتخاب می‌زند و در نهایت این شما هستید که خودروی دلخواه خود را بر اساس نمای بیرونی انتخاب می‌کنید. اما اگر به دنبال ماشین بزرگ‌تر با فضای بیشتری هم در کابین و هم در صندوق عقب هستید، پژو پارس اتوماتیک گزینه‌ای ایده‌آل برای شما خواهد بود.

مقایسه پژو پارس اتوماتیک و پژو ۲۰۷ اتوماتیک از نظر فنی

اگر فاکتور شما برای انتخاب از میان این دو خودرو مقایسه فنی آنها است، باید بگوییم که تفاوت پژو پارس اتوماتیک و ۲۰۷ اتوماتیک در بخش فنی خیلی زیاد نیست و هر دو خودرو دارای مشخصات فنی یکسانی هستند.

هر دو خودرو دارای موتور ۱۶ سوپاپ TU5 به حجم ۱۵۸۷ سی سی هستند که در کنار آن، یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک نیز قرار دارد. حداکثر قدرت موتور هر دو خودرو ۱۰۵ اسب بخار و نهایت گشتاور آنها نیز ۱۴۲ نیوتن متر است.

در مورد شتاب دو خودرو نیز، باید عنوان کرد پژو ۲۰۷ اتوماتیک به دلیل وزن کمتر و ابعاد کوچک‌تری که دارد، شتاب بهتری دارد و این خودرو برای افرادی که به دنبال هیجان در رانندگی هستند، می‌تواند گزینه‌ی ایده‌آل باشد. در طرف مقابل، شتاب اولیه پژو پارس اتوماتیک خیلی بالا نیست و به همین خاطر، این خودرو انتخاب بسیاری برای رانندگیِ پرهیجان نخواهد بود.

تنها نکته مثبت پژو پارس اتوماتیک در بخش فنی نسبت به پژو ۲۰۷، مربوط به هندلینگ و فرمان‌پذیری این خودرو می‌شود که می‌توان آنها را در زمان رانندگی و در مسیرهای منحنی شکل و مارپیچ احساس کرد. همین موضوع باعث شده که رانندگان در زمان رانندگی با پژو پارس احساس امنیت بیشتری کنند.

در جدول زیر می‌توانید تمام مشخصات فنی هر دو خودرو را مشاهده کنید:

مدل خودرو پژو ۲۰۷ اتوماتیک پژو پارس اتوماتیک
موتور ۴  سیلندر tu5 ۴  سیلندر tu5
حجم موتور ۱۵۸۷ سی‌سی ۱۵۸۷ سی‌سی
حداکثر قدرت ۱۰۵ اسب بخار ۱۰۵ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر ۱۴۲ نیوتن متر
گیربکس چهار سرعته اتوماتیک چهار سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت (ترکیبی) ۷.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ۸.۱۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
شتاب صفر تا ۱۰۰ ۱۲.۶ ثانیه ۱۵ ثانیه
حداکثر سرعت (km/h) ۱۹۰ ۱۸۰
وزن (kg) ۱۱۱۸ ۱۲۱۴

مقایسه پژو پارس اتوماتیک و پژو ۲۰۷ اتوماتیک از نظر ایمنی

یکی از مشکلاتی که در زمان نقد و بررسی خودروهای ایرانی با آن مواجه می‌شویم، موضوع مربوط به بحث ایمنی و امنیت رانندگی با این خودروها است که هیچ مرجع دقیق و رسمی‌ای برای این موضوع وجود ندارد.

اما این امکان وجود دارد که با توجه به برخی اطلاعات موجود و همچنین مراجعه به نسخه‌های اصلی این خودروها، آنها را از نظر ایمنی ارزیابی کرد. امکانی که تنها برای بررسی بخش ایمنی پژو ۲۰۷ وجود دارد.

از آنجایی که پژو ۲۰۷ فیس‌لیفتی از ۲۰۶ به‌شمار می‌آید و ۲۰۶ در آزمون‌های ایمنی موسسه یوروانکپ موفق به دریافت چندین ستاره ایمنی شده است، می‌توان از این موضوع نتیجه گرفت که این خودرو دارای ایمنی برای رانندگی است و برخی استانداردها در تولید این خودرو رعایت شده است.

مقایسه پژو پارس اتوماتیک و پژو ۲۰۷ اتوماتیک از نظر امکانات و آپشن‌ها

در مقایسه آپشن‌ها و امکانات دو خودروی پژو پارس اتوماتیک و پژو ۲۰۷ اتوماتیک، می‌توان نتیجه گرفت که پژو ۲۰۷ در این بخش از رقیب خود بهتر عمل کرده است. مواردی که در زیر مشاهده می‌کنید امکانات پژو پارس اتوماتیک هستند:

  • کیسه هوای راننده، بلندگوی عقب، ترمز و پایداری ABS – EBD، چراغ مه شکن جلو و عقب – چراغ نقشه خوان – آینه‌های جانبی برقی راهنمادار – شیشه‌های سولارو ضد اشعه UV – قفل میکروسوییچی درب‌ها – قفل مرکزی با سوییچ کنترل از راه دور رادیویی – تنظیم برقی پشتی صندلی جلو – شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب – قطعات دکوراتیو طرح چوب جدید – رودری بهینه – داشبورد تریم بژ – جلو آمپر جدید و دماسنج روی داشبورد

موارد زیر امکانات پژو ۲۰۷ اتوماتیک هستند:

  • کیسه هوای راننده و سرنشین جلو – مجموعا ۲ کیسه هوا، سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش ۷ اینچی لمسی، GPS، DVD،پورت USB ، بلندگو درهای جلو و عقب ، تیوتر صوتی جلو، بلوتوث، سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD ‌و EBA), ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک شونده, ترمز عقب دیسکی توپر، فرمان هیدرولیکی – کلیدهای کنترل روی فرمان (MFC) – چراغ مه شکن جلو و عقب – قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو – چراغ جدید عقب – چراغ جلو مجهز به چراغ روز – آینه‌های جانبی برقی راهنما دار هم رنگ بدنه – شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب – ایموبیلایزر – قفل مرکزی با ریموت – کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو ۳ نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع – کمربند سرنشینان عقب ۳ نقطه‌ای – صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس – سنسور دنده عقب – دوربین دنده عقب – رینگ ۱۴ اینچ آلومینیومی – صندلی راننده و سرنشین با قابلیت تنظیم ۴ جهت به‌صورت دستی – پشت سری جلو و عقب قابل تنظیم – کروز کنترل

بررسی امکاناتی که در بالا نام بردیم نشان می‌دهد که پژو ۲۰۷ در این بخش برتری دارد و حتی این امکانات و آپشن‌ها در نسخه فول آپشن این خودرو نیز بیشتر می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتوماتیک بخریم یا پژو پارس اتوماتیک؟

مقایسه پژو پارس اتوماتیک و پژو 207 اتوماتیک

انتخاب میان دو خودرو، کاملا بستگی به نوع نیاز و همچنین سلیقه شما دارد. اگر به دنبال خودرویی با ظاهری جوان‌پسندانه هستید، بهتر است که به خرید پژو ۲۰۷ اتوماتیک فکر کنید. این خودرو در بخش ظاهری نسبت به پژو پارس اتوماتیک بهتر عمل کرده است و حتی امکانات و آپشن‌های بیشتری نسبت به این خودرو دارد. امکاناتی مانند کروز کنترل، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی و فرمان برقی از جمله امکانات و آپشن‌هایی هستند که ۲۰۷ اتوماتیک دارد. اما اگر به دنبال خودرویی با هیبت محکم‌تر هستید و برای شما فضای داخل کابین و حتی صندوق عقب مهم است، خوب است بدانید که خرید پژو پارس اتوماتیک برای شما بهترین گزینه است.

در نهایت باید عنوان کرد که هر دو خودرو دارای مزایا و معایب خاص خود هستند و بهتر است در زمان انتخاب از میان این دو، ابتدا به بودجه و بعد به نیاز و سلیقه خود دقت کنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.