مزایا و معایب خرید زمین در شمال

Rate this post

هدف افراد برای خرید زمین در شمال کشور متفاوت است و به همین خاطر، بسیاری به دنبال مزایا و معایب این نوع خرید نیستند و تنها می‌خواهند قطعه زمینی در قسمتی از ایران داشته باشند. اما تعداد زیادی از مردم، با هدف سرمایه‌گذاری سراغ خرید زمین در شمال ایران می‌روند و البته که قبل از این کار، از میزان سود و همچنین آینده‌ی آن زمینِ خاص در آن نقطه که خرید خود را انجام داده‌اند، خبر دارند.

بسیاری از افراد با خرید زمین در شمال، به دنبال ساخت ویلا هستند و البته هدف آنها سرمایه‌گذاری برای آینده است. اما برخی دیگر، دوست دارند تا قطعه زمینی در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا داشته باشند و با ساخت ویلا در آن زمین، ملک شخصی برای گذراندن اوقات فراغت داشته باشند. حتی، برخی افراد با هدف راه‌اندازی فضایی برای کار کشاورزی و دامداری به دنبال خرید زمین هستند و می‌خواهند با این سرمایه‌گذاری، مکانی برای کسب درآمد داشته باشند. هدف شما هر کدام از این موارد باشد، باید قبل از هر کاری در مورد مزایا و معایب خرید زمین در شمال بدانید و با آگاهی کامل این کار و سرمایه‌گذاری را انجام دهید. اگر در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید، می‌توانید با مزایا و معایب خرید زمین در شمال آشنا شوید و بر اساس این اطلاعات تصمیم نهایی را بگیرید.

مزایای خرید زمین در شمال

بهتر است ابتدا در مورد مزایا و نقاط مثبت خرید زمین در شمال صحبت کنیم.

1- کاربری و امکان پیشرفت بالا

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید زمین در شمال کشور این است، که شما این فرصت را دارید تا کاربری زمین را انتخاب کنید و بعد اقدام به خرید کنید. با توجه به همین مزیت، این فرصت برای شما فراهم است که زمینی با کاربری مسکونی انتخاب کنید و با ساختن ویلا در آن زمین، می‌توانید سرمایه خود را دوچندان کنید. بنابراین، امکان پیشرفت نیز برای شما وجود دارد. علاوه بر این، شما این اختیار را دارید تا از تمام وسعت زمین خود بهترین استفاده را ببرید. بنابراین، زمین در اختیار شما خواهد بود تا بتوانید آزادانه از آن استفاده کنید.

البته این نکته را نباید فراموش کرد که خرید زمین نیاز به بلدی دارد و اگر نتوانید به خوبی در مورد زمین و کاربری آن تحقیق کنید، ممکن است اسیر افراد سودجویی شوید که زمینی را با کاربری کشاورزی به اسم کاربری مسکونی به شما می‌فروشند.

2- هزینه پایین برای نگهداری

مزایا و معایب خرید زمین در شمال

خوب است بدانید که پس از خرید زمین در شهرهای شمالی، لازم به تلاش بسیار برای نگهداری از زمین ندارید. حتی هزینه نگهداری از آنها نیز بسیار پایین است و لازم به صرف هزینه بسیار برای مواردی مانند آب، برق، خدمات شهرداری، بازرسی و حتی لوله‌کشی‌ها نخواهید داشت.

در واقع، وقتی شما زمینی را خریداری می‌کنید که هنوز نه ساخت‌وسازی در آن انجام شده و نه خانه‌ای در آن قرار گرفته، بنابراین احتمال آسیب رساندن به زمین از سوی دیگر افراد به صفر می‌رسد و نیاز نیست که هزینه‌هایی برای این مدل خرابکاری‌ها پرداخت کنید.

3- حق مالکیت

حق مالکیت برای خرید زمین مستقل در شمال کشور، هیچ‌وقت از بین نمی‌رود و این یکی از بزرگترین مزایایی است که خرید زمین در شهرهای شمالی دارد. این یعنی فرد خریدار برای خرید زمین، پولی را به فروشنده پرداخت می‌کند و او در قبال دریافت پول، حق مالکیت مستقیم به او می‌دهد و در واقع زمین به تملک خریدار در می‌آید. این باعث می‌شود که شما بابت خریدتان یک آرامش خاطری داشته باشید و معامله‌ای ایمن را پشت سر بگذارید. این حق تملک درست مانند سندی معتبر است که می‌توانید با توجه به اعتبار آن، برای دریافت تسهیلات بانکی نیز اقدام کنید.

4- هزینه خرید پایین

اگر نگاهی به قیمت زمین در شمال کشور بیندازید، متوجه خواهید شد که قیمت زمین در این نقطه از ایران نسبت به دیگر نقاط مقرون به صرفه است و می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی باشد که به دنبال سرمایه‌گذاری هستند. این موضوع در مورد زمین‌هایی که هنوز ساخت‌وساز ویلا در آنها صورت نگرفته، بسیار نمود دارد. چرا که بسیاری از مالکینِ زمین در شمال کشور معمولا برای فروش زمین‌های ساخته‌نشده خود بسیار مشتاق هستند و این هم به دلیل میزان تقاضا برای خرید این زمین‌ها است و بعضا، همین موضوع باعث می‌شود که قیمت پایین‌تری را برای فروش سریع زمین اعلام کنند.

نکته مهم دیگر در مورد زمین‌های ساخته‌نشده در شمال این است که، معمولا لازم نیست مالکین این زمین‌ها برخی هزینه‌ها که مالکین زمین‌های ساخته‌شده پرداخت می‌کنند را بپردازند.

معایب خرید زمین در شمال

مسلما هر خریدی می‌تواند مزایا و معایب را به صورت همزمان داشته باشد. خرید زمین نیز یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری است که همیشه با ریسک همراه است و می‌تواند برای بسیاری از افراد معایبی داشته باشد. این معایب عبارت‌اند از:

1- نوسان قیمت تحت شرایط بازار

اگر به دنبال خرید زمین در شمال هستید، باید بدانید که قیمت زمین در شهرهای شمال تحت شرایط خاصی ممکن است بالا و پایین شود و با علم به این موضوع باید وارد میدان شوید. حتی این امکان وجود دارد که زمین را در منطقه‌ای انتخاب کنید که هنوز مانند برخی شهرها مانند نوشهر و رامسر، توسعه نیافته است. همین موضوع می‌تواند روی قیمت آن در آینده تاثیر بگذارد و اگر هدف شما سرمایه‌گذاری است، حتما باید به این نکته توجه کنید.

2- مجوز ساخت‌وساز

مزایا و معایب خرید زمین در شمال

اگر با هدف ساخت‌وساز می‌خواهید زمین بخرید، باید بدانید که راه طولانی‌ای در پیش دارید و برای ساختن ویلا و هر نوع ملک دیگری، باید مجوزهای لازم را برای این کار دریافت کنید. حتی همین طی کردن این روند، هزینه نیز برای شما خواهد داشت که باید این هزینه‌ها را از ابتدا روی هزینه خرید زمین محاسبه کنید.

3- موارد مربوط به مالیات

این موضوع را باید در نظر داشته باشید که برای ساخت ملک در زمین، باید هزینه‌ای را به‌عنوان مالیات برای مواردی مانند لوله‌کشی، برق‌کشی و غیره پرداخت کنید. یعنی تمام مواردی که به ساخت‌وساز ویلا مربوط می‌شوند، می‌توانند مشمول مالیات شوند و این یعنی هزینه ساخت‌وساز شما در زمین افزایش پیدا خواهد کرد.

4- مشکلات مالی

یکی از بزرگترین چالش‌ها در زمان خرید زمین، می‌تواند مشکلاتی باشد که به مسائل مالی مربوط می‌شود. یکی از بزرگترین این مشکلات نیز زمانی نمایان می‌شود که شما خانه و ملکی در زمین ساخته‌اید و بنا به شرایطی، آن خانه و ملک فروش نمی‌رود. این مشکل برای افرادی صدق می‌کند که با هدف سرمایه‌گذاری و ساخت‌وساز ویلا، به دنبال خرید در شمال آمده‌اند. حتی ممکن است ماه‌ها از زمان پایان ساخت‌وساز بگذرد و شما موفق به فروش ملک نشوید و این یعنی، سرمایه شما ماه‌ها می‌خوابد و ممکن است از ارزش آن کم شود.

سخن پایانی

مطمئنا خرید زمین و ملک یکی از بزرگترین تصمیماتی است که هر فرد ممکن است در زندگی بگیرد. این تصمیم به سرمایه و آینده ربط دارد و اگر بدون آگاهی گرفته شود، می‌تواند سرمایه را از بین ببرد و در پی آن، آینده نیز خراب شود. در این مقاله، هم درباره مزایای خرید زمین در شمال گفتیم و هم معایب آن را نام بردیم. از اینجا به بعد دست شما است که انتخاب کنید این مدل سرمایه‌گذاری به درد شما می‌خورد یا خیر.

اگر تصمیم خود را گرفتید و استان گیلان را برای خرید زمین انتخاب کردید، می‌توانید در مقالات قبل ما درباره بهترین شهر گیلان برای خرید زمین بیشتر اطلاعات کسب کنید.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.