آغاز آزمایش‌های پورشه کیمن ۷۱۸ GTS4

5/5 - (1 امتیاز)

پورشه سال گذشته پیشرانه‌های ۶ سیلندر را مجددا به خط تولید کیمن ۷۱۸ بازگرداند. این پیشرانه‌های شش سیلندر به حجم ۴ لیتر، نیروبخش هر دو نسخه کیمن GT4 و ۷۱۸ باکستر اسپایدر شدند، اما به دلیل آنکه این دو مدل قیمتی فراتر از 96هزار دلار داشتند، بنابراین خودروساز آلمانی تصمیم به عرضه مدل جدید و ارزانتر کیمن GTS4 گرفت.

نسخه جدید به مشتریان اجازه می‌دهد تا با پرداخت بهایی کمتر، از پیشرانه ۶ سیلندر تازه بهره ببرند. البته پورشه توان خروجی پیشرانه GTS4 را مقداری کاهش داده است. در مدل GT4، پیشرانه ۶ سیلندر ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ این ارقام برای مدل GTS4 معادل ۴۰۰ اسب بخار و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور است. جعبه دنده‌های ۶ سرعته دستی و یا ۷ سرعته اتوماتیک PDK نیز آماده انتقال نیرو به چرخ‌های این خودرو هستند. مایه خوشحالی طرفداران کیمن خواهد بود که بدانند GTS4 معادل ۳۵ اسب بخار نسبت به نمونه ۴ سیلندر کنونی GTS قوی‌تر شده است.

همچنین طبق اطلاعات بدست آمده، پورشه هم‌اینک مشغول کار بر روی نسخه فیس لیفت کیمن 718 است و احتمالا پیش از عرضه نسخه به روزرسانی شده کیمن، شاهد حضور GTS4 در بازار نخواهیم بود. خبرها حاکی از این است که به احتمال زیاد پورشه برنامه‌هایی برای معرفی کیمن ۷۱۸ GTS4 در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۰ داشته باشد.

تسلا مدل ۳، پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی جهان

در سال 2019 میلادی شرکت تسلا موفق به فروش بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه تسلا مدل ۳ در سطح جهان شد و این برای اولین بار است که یک محصول تسلا چنین سطحی از فروش را تجربه می‌کند. روی هم رفته تسلا از ابتدای فعالیتش در سال ۲۰۰۸ تا کنون، در حدود ۹۰۰ هزار خودرو تحویل مشتریان داده که ۴۴۸،۶۳۴ عدد آنها از نوع مدل ۳ بوده است. اگر بخواهیم آمار دقیق‌تری از فروش مدل ۳ به اطلاع برسانیم، باید به ۱۷۶۴ دستگاه فروش رفته از این مدل در سال ۲۰۱۷، ۱۴۶،۰۵۵ عدد در سال ۲۰۱۸ و ۳۰۰،۸۱۵ دستگاه در سال ۲۰۱۹ اشاره کنیم.

در حال حاضر نیسان لیف با فروش حدود ۴۵۰-۴۶۰ هزار دستگاه تا پایان سال گذشته میلادی، عنوان پرفروشترین خودروی الکتریکی جهان را در اختیار دارد اما ما انتظار داریم که با توجه به آهنگ افزایشی نرخ فروش تسلا مدل ۳، این خودروی برقی آمریکایی ظرف چند هفته اول یا نهایتا طی یک چهارم ابتدایی سال ۲۰۲۰ به رقم فروش ۵۰۰ هزار دستگاه دست یافته و لقب پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی جهان را از آن خود کند. همچنین شرکت تسلا در صورت فروش بیش از صد هزار دستگاه خودرو طی مدت فوق می‌تواند به اولین تولیدکننده در تاریخ بدل شود که توانسته بیش از یک میلیون خودروی الکتریکی به فروش برساند.

فیسکر اوشن 2021 در راه است!

در حدود یک سال پیش، هنریک فیسکر طی توییتی اولین تیزر از خودروی الکتریکی جدید خود را روانه رسانه‌های مجازی و اجتماعی کرد و امروز ما می‌توانیم تصاویر نهایی و رسمی از فیسکر را مشاهده کنیم. این کراس اوور برقی در حدود ۴۸۲ کیلومتر برد داشته و فروش آن از سال ۲۰۲۱ با قیمت پایه ۳۷،۴۹۹ دلار آغاز خواهد شد. همچنین کراس اوور الکتریکی اوشن از یک باتری ۸۰ کیلووات ساعتی بهره می‌برد. با وجود آنکه هنوز اطلاعاتی پیرامون توان فنی این خودرو در دسترس نیست، اما ادعا شده که فیسکر اوشن ۲۰۲۱ قادر است ظرف مدت ۲.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت دست یابد. پیکربندی دو یا تمام چرخ محرک نیز برای خریداران در دسترس خواهد بود.

در داخل کابین، شاهد یک نمایشگر لمسی بزرگ قد برافراشته در میانه داشبورد هستیم؛ یک نمایشگر کوچکتر نیز به عنوان پنل کیلومتر شمار در پشت غربیلک فرمان مشاهده می‌شود. دو شارژر وایرلس و یک عدد هدآپ دیسپلی با قابلیت پخش موسیقی و متن هم در کابین فیسکر اوشن حضور دارند. بخش تحتانی نمایشگر مرکزی میزبان حضور ۵ دکمه لمسی شفاف است که امکان دستیابی سریع به مواردی همچون هوم اسکرین، سرعت فن، دما و سیستم صوتی را در نمایشگر مرکزی برای کاربر فراهم می‌آورد.

هنوز اطلاعات رسمی از امکانات فیسکر اوشن منتشر نشده، اما حضور یک رادار در قسمت جلو و نیز «حالت کالیفرنیا» که فیسکر اوشن را به یک خودروی روباز تبدیل می‌کند، تایید شده است. اوشن از اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی به چرخه فروش وارد شده و احتمالا در سال ۲۰۲۲ اولین نمونه‌های آن تحویل مشتریان می‌شود. علاقمندان می‌توانند با پرداخت مبلغ 250 دلار نام خود را در پروسه پیش خرید این خودرو ثبت کنند.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.