عطرهای جدید، رایحه‌های دست دوم!

Rate this post

ساخت عطر شخصی، هزینه و زمان زیادی می‌خواهد. اما به راحتی می‌توانید با استفاده از عطرهای دست دوم موجود در خانه، به دنبال رایحه‌ای جدید باشید، نه صرفا یک عطر جدید!

 

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، در علاقه شما به عطر هیچ شکی نیست. علاقه‌ای که ترکیبی از زیبایی، جسارت، عشق، و موسیقی را با خودش دارد. قبل از هر چیزی لازم است توضیح بدهیم در این مقاله چه خواهید خواند. اینجا قرار است یاد بگیریم چطور عطرهایمان را با هم ترکیب کنیم. اما چرا؟ عطر با این اوضاع ارز و قیمت‌ها، ارزش الماس در بازار پیدا کرد. یک عطر نسبتا شیک که نهایتا قیمتی حدود 400 یا 500 هزار تومان داشت، حالا سه برابر شده است. عطرهایی هم که در بازار با قیمت‌های پایین موجود است، یا فیک هستند، یا حجم بسیار پایینی دارند، یا انقدر نت‌های پایانی بدی دارند که نخریدنشان به صرفه‌تر از خریدشان است. این در حالی است که خیلی از ما، هنوز عطرهای خوش‌بوی خودمان را داریم. اگرچه ممکن است از آن‌ها کم شده باشد. پس برای داشتن رایحه‌های شیک و جدید چه باید کرد؟

 

عطرهای جدید و رایحه‌های دست دوم

 

عطرها را با نت‌ها و رایحه‌ها بشناسیم!

در مورد عطر، این اختراع جادویی، دوره‌های دانشگاهی و سال‌ها تجربه وجود دارد. اما برای درک این مقاله، فرق نت و رایحه را در عطر بشناسید.

نت عطر

عطرها، درست مثل موسیقی، نت دارند. نت آغازی، نت میانی، و نت پایانی.

درمورد نت آغازی یک عطر، همان بویی است که از همه سبک‌تر است، اول به مشامتان می‌رسد و سریع پراکنده می‌شود. این بو را معمولا از مرکبات ترش می‌گیرند.

درمورد نت میانی یک عطر، این همان بوی اصلی عطر شماست که کمی بعد از واکنش با پوست احساس می‌شود. ماندگاری عطر تا حدود زیادی به همین نت بستگی دارد. نت میانی یک عطر، اغلب از گل‌ها یا میوه‌ها گرفته می‌شود.

در مورد نت پایانی یک عطر نیز، همان بویی که عطر شما با آن ناپدید می‌شود. یعنی همان بوی ته‌مانده بر لباس شما. به دلیل ماندگاری این نت، از مشک یا حوز هندی یا هر ماده‌ای با بوی تند برای عطرتان استفاده می‌کنند.

رایحه عطر

رایحه، درواقع همان بو است. همان چیزی که از عطر می‌شناسیم و یک عطر را با آن بوی خاص به یاد می‌آوریم. نت‌ها همگی با هم، بو یا رایحه عطر را می‌سازند. هر عطری، در یکی از چهارخانواده اصلی رایحه قرار می‌گیرد:

عطرهای گلی که مثل اسمشان، بوی گل در آن‌ها قالب است. این رایحه معمولا برای عطرهای زنانه استفاده می‌شود. بسیاری از عطرهای سبک و روزانه، رایحه‌ای از گل یاسمن و یا گل رز دارند.

 

تفاوت نت و رایحه در عطر

 

عطرهای چوبی، به عطرهای مردانه هم معروفند. معمولا این عطرها را از چوب صندل تهیه می‌کنند. این عطرها، رایحه‌ای سنگین و ورزشی دارند.

عطرهای خنک که از مرکبات تند و ترش، چمن یا آب دریا رایحه می‌گیرند. این عطرها مناسب فصل گرمند و مدام احساس تمیزی می‌دهند.

عطرهای شرقی با رایحه‌های گرم و تند. این عطرها را از تنباکو، وانیل و مشک و یا عود درست می‌کنند. این عطرها مناسب فصل‌های سردند. از طرفی، فوق‌العاده بین عطرهای دست‌ساز طرفدار دارند.

 

میکس عطرها برای به دست آوردن رایحه جدید

 

لایه لایه عطر، لایه لایه رایحه

اما برگردیم به سه حقیقت اصلی درمورد عطرها: اول اینکه عطر در ایران در حال حاضر قیمت ترسناکی دارد. دوم اینکه ممکن است ما از بوی تکراری عطرها خسته شده‌ باشیم. و سوم اینکه ممکن است دلمان بخواهد خودمان عطر درست کنیم. در هر سه صورت به سراغ ته‌مانده عطرهای قدیمی خودتان و خانواده بروید. کاری که قرار است انجام دهید، میکس کردن عطرهاست. اما مهم این است که این لایه‌ها را درست با هم ترکیب کنید.

عطر لباسی

عطرهای سبک‌تر و خنک‌تر را برای روی لباس انتخاب کنید. و سپس ته مانده عطر سنگین را روی بدنتان بزنید. اینطوری ترکیب نت‌های عطر را در واقع خود شما درست کرده‌اید. ضمن اینکه وقتی رایحه سبک عطر از روی لباستان بپرد، بدنتان همچنان بوی خوبی می‌دهد.

نت‌های یکسان، موسیقی یک عطر جدید

برای ترکیب کردن عطرها، سراغ نت‌های یکسان بروید. ترکیب یک نت سنگین با یک نت سبک عطری، چیز جالبی از آب در نمی‌آید. البته امتحانش مجانی است. اما عطر عزیزتان را تلف کرده‌اید!

 

ترکیب خوش‌بوی رایحه‌های هم خانواده در عطر

 

از یک خانواده مشترک، رایحه بگیرید!

شما در حال لایه بندی عطر هستید نه ساخت آن! این یعنی ابزاری که جلوی یک رایحه فاجعه‌آمیز را بگیرد، در اختیار ندارید! پس ریسک نکنید و ته عطرهای یک خانواده را با هم لایه بندی یا میکس کنید. مثلا، یک عطر با رایحه چوبی را با یک عطر با رایحه گل قاطی نکنید. واکنش مواد داخل این عطرها ممکن است حتی مضر هم باشد!

دوش و عطر و اسفند!

حتما قبل از ترکیب عطرها دوش بگیرید. سعی کنید از مواد شوینده غیرمعطر برای شستن بدنتان استفاده کنید. اگر می‌خواهید از چند رایحه مختلف برای میکس بو روی بدنتان استفاده کنید، اسپری نزنید. اول لوسیون بدن بزنید و سپس عطر. بعد از آن هم از دیگر عطرها برای لایه‌بندی و میکس استفاده کنید. دست آخر در خانه یک اسفند دود کنید. با این کار، ظرفیت چاکراها را برای نگهداری رایحه بالاتر برده‌اید.

عطر من روی پوست تو!

سوخت و ساز و ترکیب شیمیایی بدن هر فرد، یک بوی به خصوص از یک عطر یکسان تولید می‌کند. به همین دلیل ممکن است یک عطر مشخص، روی پوست بدن من یک بویی داشته باشد، و همان عطر روی بدن شما متفاوت عمل کند. این حتی درمورد عطر روی لباس هم صدق می‌کند. یعنی ممکن است، عطر مشخصی روی بدن من یک بویی بدهد، اما رایحه‌ دیگری روی لباس خود من داشته باشد. قبل از میکس کردن عطرتان با عطرهای دیگر، بوی آن را روی بدن و لباستان چک کنید.

 

تاثیر نبض بر عطرافشانی یک عطر

 

از نبض نگذریم، بوی عطر خوش‌تر است!

جاهایی از بدن که نبض دارند، سرعت واکنش عطر با پوست را بالاتر می‌برند و عطرافشانی را بیشتر می‌کنند. شما هم لایه‌بندی عطر و میکس آن را روی جاهایی از بدن انجام بدهید که نبض دارند. نتیجه قطعا بهتر خواهد بود.

عطر ساخت دست من!

عطر، به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردش، شبیه به هیچ لوازم آرایشی دیگری نیست. تاثیری که بوی بدن شما بر دیگران دارند، گاهی تصویر زیبا یا معمولی شما را کاملا در چشم دیگران تغییر می‌دهد. با اینکه عطرهای خاص بسیار بسیار گران هستند، و از طرفی، ساخت عطر شخصی تجهیزات و دانش زیادی می‌طلبد، شما به راحتی می‌توانید با کمی اطلاعات، عطر خودتان را داشته باشید. این کار از عطرهای دست دوم موجود در خانه برمی‌آید. به دنبال رایحه‌ای جدید باشید، نه صرفا یک عطر جدید!

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.