از درب‌های ضد سرقت چه می‌دانید؟

Rate this post

اگر حفاظت از محل زندگیتان در مقابل سارقان، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های این روزهای شماست، احتمالا تهیه یک درب ضد سرقت اولین راه حلی است که به ذهنتان خطور می‌کند. در حال حاضر سبک زندگی‌ها دچار تغییر شده است؛ ساکنان یک ساختمان ارتباط نزدیکی با همسایگان خود ندارند و گاها حتی همسایه دیوار به دیوار خود را نمی‌شناسند. اگر اصول امنیتی خانه شما ضعیف باشد، در صورتی که خانه نباشید یا به سفر بروید، همواره با استرس سرقت دست و پنجه نرم خواهید کرد.
بادر نظر گرفتن چنین خطراتی بهتر است تا حد ممکن جوانب احتیاط را رعایت کرده و مالتان را محکم بچسبید. اگر قصد خرید درب ضد سرقت مناسب را دارید ولی در انتخاب بین مدل‌های مختلف آن مردد هستید، پیشنهاد می‌کنیم با این مقاله از سایت شیپور همراه شوید.

از درب‌ های ضد سرقت چه می‌دانید؟

اگر به این فکر هستید که امنیت درب ورودی منزلتان را افزایش دهید، دیگر درب‌های معمولی جوابگوی این نیاز شما نخواهند بود. شما نیاز به دربی با امنیت و مقاومت بالا خواهید داشت که با نام «درب های ضد سرقت» معروفند. این درب‌ها تومنی صنار با درب های معمولی توفیر دارند؛ از لولا و جنس بدنه گرفته تا نوع قفل‌ها همگی تقویت شده و قوی‌تر از انوع معمولی آن عمل کرده‌اند.
البته برخی انواع پیشرفته درب های ضد سرقت پا را فراتر گذاشته و قابلیت‌هایی همچون عایق صدا، عایق رطوبت، عایق حرارت (گرما و سرما) و آتش پاد هم ارائه داده‌اند تا علاوه بر کاهش خطر سرقت، امکانات دیگری نیز داشته باشد.

آیا درب های ضد سرقت با هم تفاوتی دارند؟

در ضد سرقتقطعا بله! تفاوت ظاهری، تفاوت قیمتی و تفاوت کارایی جدی‌ترین تمایز بین انواع مختلف در ضد سرقت است، اما تنها مولفه‌ای که تعیین می‌کند کدام مدل مناسب شماست، انتظار شما از این درب هاست.
قبل از این که اقدام به خرید نمایید، انتظارتان از سطح امنیت در و بودجه‌ای که برای خرید آن در نظر دارید را به طور دقیق تعیین کنید.

کدام درب ضد سرقت را بخریم؟

بی شک پاشنه آشیل امنیت یک درب، به قفل آن برمی‌گردد. جالب است بدانید بررسی سرقت‌های صورت گرفته از منازل این نتیجه را روشن کرده است که راه نفوذ سارقان به خانه، اغلب از ضعف قفل‌ها ناشی شده است. اما به جز قفل، فاکتورهای تاثیرگذار دیگری نیز وجود دارند که توجه به آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود:

  • جنس و ضخامت چارچوب (ضخامت کمتر از 1.5 میلی‌متر پذیرفته نیست و بهترین درب های ضد سرقت از جنس فولاد و آهن هستند)
  • نوع لولا (ببلرینگی بهترین نوع لولا است)
  • جنس و تعداد لولاها ( جنس لولاها سلیقه‌ای است، اما تعداد لولاها نباید کمتر از سه باشند)

مزایا و معایب درب های ضد سرقت چیست؟

غیرممکن است با وجود مزایای بی‌شمار از جمله عایق حرارت تا 800 درجه، عایق صدا و رطوبت، خاصیت ضد برش و ضد مته، مستحکم در برابر زلزله در کنار ضد سرقت بودن، هر خریداری را برای خرید وسوسه نکند! اغلب درهای ضد سرقت حتی در مقابل اسید نیز مقاوم هستند و تمام راه‌های نفوذی سارقان به داخل خانه را سد کرده‌اند، ولی در این میان، یک عیب کوچک نیز وجود دارد که بد نیست در جریان باشید.
اگر قبل از خرید درب ضد سرقت در مورد استاندارد قفل‌ها اطمینان کافی کسب نکنید، ممکن است در صورت وقوع آتش سوزی به سبب استاندارد نبود آلیاژ قفل‌ها، قفل در باز نشده و عملیات امداد آتش نشنانان را دچار مشکل کند.

درب های ضد سرقت چینی یا ترکیه‌ای؟ کدام بهتر است؟

اگر سری به بازار بزنید، دوراهی انتخاب بین درب‌های ضد سرقت چینی یا ترکیه‌ای، اولین مرحله از تردید شماست. البته درهای ایرانی نیز وجود دارند اما قالب بازار، بر سر انگشت درب‌های ترک و چینی می‌چرخد.
واقعیت این است که بهترین درب‌های ضد سرقت با برندهای ترکیه‌ای در بازار مشهور شده‌اند، اما چند وقتی است که برندهای چینی نیز سر و سامانی به محصولات خود داده‌اند به طوری که شاهدیم نمونه‌هایی از درهای چینی روی دست درب‌های ترکیه‌ای بلند شده و حتی قیمتی بالاتر از آن‌ها دارند.
با این اوصاف، اگر بگوییم درهای چینی از کیفیت ضعیفی برخوردارند در حق نمونه‌های با کیفیت آن اجهاف کرده‌ایم، چرا که همانطور که همه می‌دانیم، محصولات چینی رده بندی کیفی دارند و پسوندد چینی در آن‌ها، لزوما به معنای ضعف کیفی آن‌ها نیست.

درب های ضد سرقت ایرانی چه مزایایی دارند؟

خوشبختانه درب ‌های ضد سرقت ایرانی همپای نمونه‌های ترک رقابت می‌کنند. طراحی ظاهری و درجه کیفی درهای ضد سرقت ایرانی شباهت زیادی با درهای ساخت کشور ترکیه دارند ولی نسبت به درهای چینی گران‌تر و نسبت به درهای ترک ارزان‌تر هستند. اگر به دنبال کیفیتی همپای درهای ضد سرقت ترک هستید، ولی قیمت تند این درها کمی مذاقتان را تلخ کرده است، بهتر است برای خرید درهای ساخت ایران تردید نداشته باشید.
به جز قیمت مناسب و کیفیت قابل توجه، امکان طراحی و ساخت سفارشی درب های ضد سرقت ایرانی مطابق با نیاز و سلیقه انحصاری شما وجود دارد که همین قابلیت، بازار درهای ضد سرقت ایرانی را نیز داغ کرده است.

ممکن است این مقالات را هم دوست داشته باشید:

اگر شما هم اطلاعاتی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید :

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.